To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Gdzie jest czujnik spalania stukowego 4G63?

raQo - 23-02-2010, 22:53

moje to były 16 a opony 205 albo 215 już nie pamiętam profil 55 trochę bułkowate :lol: a co do dymienia :D :D :D :D :D :D :D narazie nic nie dostrzegam, przez 1 dni po odpaleniu auta po pożarze była paranoja że zostawia białą chmurę a to ten pył po gaśnicy z komory silnika wydmuchiwało :P
zenek_bb - 24-02-2010, 02:08

a co się w ogóle zapaliło i dlaczego?
raQo - 24-02-2010, 14:05

zajarało się wszystko przy wlocie do listwy wtryskowej, obstawiam przetarty przewód paliwowy, choć to brzmi trochę kosmicznie, końcówka przewodu siedziała na króćcu tak więc nie mógł zlecieć, nie wiem i już nie wnikam w to, gaśnica to jednak przydatna rzecz , choć ja w aucie nie miałem fart był taki że stało się to wszystko pod blokiem i wyskoczył sąsiad ze swoją z garażu bo tak auto by się spaliło całe :roll:

http://img51.imageshack.us/gal.php?g=dscn0274w.jpg

kilka fot dobrej jakości, aż dziwne że chłopaki w warsztacie to ogarneli. Do wymiany poszła cała wiązka , cewka, power tranzystor, rozrząd , wtryskiwacz, zbiorniczki, przewody itp itd.

widać po światłach że jest smutny :)



a samochód teraz wygląda tak , czarna maska z racji tego że nie mam narazie na malowanie a na wysokości tego garba była wypalona czarna plama :x


mariano - 02-03-2010, 14:34

cześć wszystkim mam pytanko czy wszystkie miśki mają tak ze od 4tysięcy obrotów dostaje takiego kopa czy powinien cały czas iść tak samo. zgóry dzięki za odpowiedz.
zenek_bb - 05-03-2010, 04:07

od 4ech tysięcy wchodzi w tryb open loop, daje dawke paliwa bez względu na wskazania czujników tylko według niezmiennej mapy (coś co powinni wiedzieć gazownicy przy strojeniu tego auta), jeżeli czujesz różnicę w momencie przejścia w tryb open loop masz coś nie tak w czujnikiem jakimś, w manualu masz diagram przedstawiający od czego zależy dawka paliwa w normalnym trybie pracy, jak będę miał chwilę czasu to napiszę ci jakie czujniki sprawdzać, ale w ciemno mogę stwierdzić że na pierwszy ogień sprawdził/wymienił bym sondę lambda to pomoże jak widzisz różnicę w przekraczaniu tych obrotów na około 60-70% naciśnięcia pedału gazu, jak masz to przy pełnym bucie to sprawdź TPS (szukaj na forum regulacja przepustnicy/tps, albo na stronie krzyżaka: http://mitsubishifan.webpark.pl/)

open loop od 4100 obr/min lub ~70% otwarcia przepustnicy zmierzone TPSem

pozdrawiam

mariano - 05-03-2010, 09:51

cześć sonde mam nową tylko ze moge mieć problem z tpsem bo jak go przyspiesze do końca to ten problem jest tylko wtedy gdy jade bardzo wolno i nagle wcisne gaz to idzie i nagle dostaje tego kopa ale myśle ze nie powinno być az takiej różnicy. tylko ze jak ustawie tps dobrze niby to z małych obrotów jest straszny muł i to bardzo denerwuje bo musi byc dobrze musze dojsc od czego to jest.
Adaho_krak - 08-03-2010, 17:00

mariano, ja bym lekko przyspieszył zapłon :)
Kazber - 09-06-2011, 11:17

podpinam się pod temat, bo dziś dla testu wypiąłem knock sensor i organoleptycznie stwierdziłem że "lepiej idzie", nie mam żadnych problemów na wolnych obrotach, silnik na benzynie jak i na podtlenku LPG pracuje zupełnie normalnie, ale jest znacznie żwawszy, nie podpinałem jeszcze dataloggera, ale mam takie pytanie czy komputer w Eclipse w trybie awaryjnym czyli z zapaloną kontrolką check engine zmienia parametry pracy, tzn np. wzbogaca dawkę paliwa?
marekrybnik89 - 12-08-2011, 11:43

Witam chciałem wrócić do tematu. Zauważyłem u mnie wypływ oleju z jakiegoś czujnika pod kolektorem ssącym w bloku. jednak na stronie z topendpower nie znalazłem czujnika stukowego jest za to czujnik temperatury silnika. Wolałbym uniknąć sytuacji w której najpierw bym wykręcał czujnik a potem szukał dopiero co to jest za czujnik...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group