To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Snorkel do wersji po liftingu

kotoy - 26-02-2010, 10:12

Widzę że chyba nic oryginalnego nie znajdę bo jest problem. Ten z allegro to nieżle wygląda, tylko do mysłowic trochę daleko a ciekawe czy zrobi i wyśle ale muszę zadzwonić. Ten ze zdjęcia które wstawił Gene jest całkiem fajny, ale ja nie mam takich zdolności żeby samemu coś takiego ulepić. Myślałem nad tym żeby pogadać ze znajomym blacharzem żeby ewentualnie jakoś dopasować taki sprzed faceliftingu, tylko to trzeba by było błotnik przeklepać a to już tak niekoniecznie...
Gene - 26-02-2010, 11:10

Wszystko to kwestia ceny, czasu i estetyki. Ten snorkel customowy ze zdjecia (hilux surf) byl wykonany: szkielet z rur pcv, oklejony specjalnym klejem polimerowym i bandarzami (ok 6-7 warstw).
To oklejenie zapewnia elastyczna, trwala ochrone, szczelnosc i forme snorkla. Mocowania sa wykonane z obejm stalowych opietych na rurze i zintegrowanych z okleina tak aby nie byly widoczne. Reszta elementów to czesci samochodowe. Weze gumowe od podlaczenia puszki filtra, opaski do zacisniecia i kominek od ciagnika.
Sadze, ze koszt elementow nie przekroczy 500 zl do tego robocizna, ktora odgrywa chyba najwieksza role.

kotoy - 26-02-2010, 17:01

Dziś rozmawiałem z gościem który powiedział że bez problemu może zrobić z rury metalowej i później albo pomalować proszkowo albo zrobić czarny ocynk. Powiem szczerze że nie wiem czy z metalu nie będzie za ciężki, no i co będzie bardziej funkcjonalne metal czy tak jak w tym hiluxie włókno szklane. Za metalowym przemawia to że będzie to robił znajomy któremu nie strach oddać auto i jak coś robi to robi to dokładnie, poza tym jest lakiernikiem więc może mu coś fajnego wyjdzie. A z włókna to narazie nie wiem kto mógłby mi pomóc.
Gene - 26-02-2010, 17:08

Stalowy bedzie pare ladnych kilo wazyl. Sam snorkel bedzie niezniszczalny oby tylko przy nieszczesciu nie spowodowal spustoszenia w aucie, zbita szyba, wygiety slupek itp.
kotoy - 26-02-2010, 19:06

No właśnie, poszperam jeszcze trochę w necie, może akurat coś w oko wpadnie. Jak narazie to będę się skłaniał właśnie do tego metalowego. Najwyżej poproszę o zrobienie jakiegoś delikatniejszego żeby jak by co to się urwał a nie wszedł do środka na herbatkę. Pare kilo to jakoś przeżyję w końcu to nie F1.
jawaldek - 26-02-2010, 19:13

kotoy napisał/a:
No właśnie, poszperam jeszcze trochę w necie, może akurat coś w oko wpadnie.
Może trafisz na jakiegoś anglika co ma snorkel który by pasował do Twojego Miśka
kotoy napisał/a:
Pare kilo to jakoś przeżyję w końcu to nie F1
to nie jest aż tak istotne jak
kotoy napisał/a:
jak by co to się urwał a nie wszedł do środka na herbatkę.
a i spustoszenie z błotnikiem. Czy będziesz jeździł w czasówkach lub totalnym taplaniu czy też turystyk z elementami przeprawowymi??
kotoy - 26-02-2010, 20:57

Nie jeżdże w żadnych rajdach, pajero traktuję bardziej jako hobby tzn. weekendowe wypady w błotko ze znajomymi (czasami trochę głębsze :lol: ) dłubanie przy autku w ramach wolnego czasu a jak potrzeba to i trochę popracuje misiek pod lawetką. Tak że jeżeli już coś robię to chcę to zrobić tak żeby się nie wku...ać gdzieś w środku lasu i nie marudzić że można było lepiej.
kotoy napisał/a:
jak by co to się urwał a nie wszedł do środka na herbatkę.

a i spustoszenie z błotnikiem. Czy będziesz jeździł w czasówkach lub totalnym taplaniu czy też turystyk z elementami przeprawowymi??

Według mnie jak by już coś to lepiej niech się błotnik poharata niż miało by np. słupek pogiąć, błotnik łatwiej kupić nowy.

mcorp - 04-03-2010, 21:29

...a tak z ciekawości: po co ten snorkel?

M

Murzyn - 05-03-2010, 13:44

ja wlasnie zabieram sie za rezanie snorkela do wersji poliftowej.
Latwe toto napewno nie bedzie, gotowych brak

Podpowiecie cos, bo im bardziej wglebiam sie w temat tym mam wiekszy bangladesz w głowie?

1. Jak to wyrezac zeby powodowalo jak najmniejsze szumy (z blotnika czy z podszybia puscic)
2. Moze warto pójsc w strone wywalenia puszki filtra powietrza i zastosowac jakis stozek typu K&N i zintegrowac go z rura? (tylko tu mam powazny dylemat czy nie bedzie za slabo filtrowal kurz, pył piach i inne zapychacze, szczególnie jak filtr powedrowalby pod komin)
3. Planuje raczej czesciowo z jakiegos stopu stali, ale czy przypadkiem nie dac gdzies łacznika z PCV lub gumy (jako takiego elementu latwo pekajacego)
4. Moze dół tylko zrobic ze stali, a góre zwykle PCV + szczelna złaczka (przy załozeniu ze bedzie wychodził z podszybia)?

jawaldek - 05-03-2010, 18:35

Murzyn napisał/a:
Podpowiecie cos, bo im bardziej wglebiam sie w temat tym mam wiekszy bangladesz w głowie?

Jako podpowiedź to przeczytaj ostatni nr 4x4 ->> jest tam duży artykuł dot snorkelii i właśnie samoróbek.

Murzyn - 06-03-2010, 10:04

Nie czytam prasy moto :( jest gdzieś w necie?
jawaldek - 06-03-2010, 11:54

Murzyn napisał/a:
jest gdzieś w necie?
być może i jest ale ... musiał byś poszukać.
Murzyn napisał/a:
Nie czytam prasy moto :(
namawiam na magazyn OFF-ROAD 4x4 i szczególnie jeśli interesuje Cię snorkel to nr "3"->> marcowy. Nie mogę Ci zeskanować tego artykułu gdyż złamał bym prawa autorskie a kupując (9,50) magazyn można dowiedzieć się też wiele innych ciekawostek.
kotoy - 20-03-2010, 12:38

Problem rozwiązany do Pajero po lifcie pasuje Airtec TJM Pajero NL, snorkel zakupiłem z wyprzedaży z 1050zł jest już założony i wygląda ok. Pasuje też przyzwoicie, choć nie obyło się bez drobnych przeróbek. Postaram się jakoś wrzucić fotę.
Vasco77 - 28-05-2010, 13:20

A gdzie go kupiłeś?
kotoy - 30-05-2010, 12:16

kupiłem z wyprzedaży na wyprawa4x4.pl zapłaciłem 1000zł i jest ok, chociaż po ostatnich zabawach okazał się za krótki :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group