Nasze Miśki - Mitsubishi Coltoclipse C59A `91 by Xsystoff
Xsystoff - 01-10-2011, 13:04
Silnik juz kupilem po remoncie (panewki, wal, glowica, wywalone walki wyrownowazajace), zrobil 50 tys km wiec mam nadzieje, ze sie nie popsuje tak szybko u mnie A jak sie zepsuje to wskoczy dol od 2.4. Zreszta pozniejsze kombinacje to juz pikus przy tym ile trzeba bylo sie narobic zeby wlozyc 4g63 do budy C51A/C52A. Nawet glupie sprzeglo trzeba przerabiac na hydraulike.
Xsystoff - 28-10-2011, 10:50
la grande finale juz coraz blizej.
z ciekawostek:
- zezlomowalem pierwsze auto w zyciu, tak wiec zniknal z naszych drog pordzewialy eclipse i pewnie bedziemy sie nim golic za jakis czas, bye bye maszkaro. Razem z eclipsem poszedl na zlom 1.3 12v ze skrzynia (fajnie chodzila az mi jej zal).
- silnik to kupa mamuta (panewki...), kupilem motula, nowy rozrzad i wszystko lezy w bagazniku w audi, bo do tego szajsu nie oplaca sie wkladac nowych gratow. Zalany mineralem castrola pewnie skonczy swoje marne zycie po ktoryms palowaniu, obstawiam ze szybciej niz pozniej. No ale poki jezdzi i nie stuka i ma moc to bedziemy go meczyc
- silnik odpala w budzie colta, na jednym malym, przelotowym srodkowym tlumiku budzi cala wojewodztwo po przegazowce.
- czekam na ostatnie czesci zeby przelozyc aku do bagaznika, bo pod maska nie ma miejsca, dodatkowo kupilem zly olej do skrzyni eclipsowej i musze wymienic.
W przyszlym tygodniu powinien juz latac, jak poczta polska nie da du... tylka
Laczny koszt swapa raczej przekroczy 7 tys zl, wiec nie ma tragedii jak za tak szybkie auto
wookash83 - 28-10-2011, 20:58
heh nooo już się nie mogę doczekać kiedy jako pasażer się nim przejadę
Rafal_Szczecin - 29-10-2011, 09:05
wookash83 napisał/a: | heh nooo już się nie mogę doczekać kiedy jako pasażer się nim przejadę |
a jak jak mocno mnie spierzesz i oczywiscie rezerwuje pojezdzawke na prawym
rosomak1983 - 29-10-2011, 21:56
Xsystoff napisał/a: | Laczny koszt swapa raczej przekroczy 7 tys zl, |
co tyle wyszło ze tak spytam ?
Xsystoff - 30-10-2011, 00:25
rosomak1983 napisał/a: |
co tyle wyszło ze tak spytam ? |
- caly jezdzacy Eclipse (kompletny silnik, czujniki + cala wiazka silnikowa + kawalek kabinowej, skrzynia biegow, zaciski hamulcowe, chlodnica, wiatrak, chlodnica oleju, przewody olejowe, przeplywomierz, przepustnica, caly dolot, drazek zmiany biegow, klocki hamulcowe, rozrusznik, alternator)
- robocizna za swap (spawanie nowych lap, wlozenie silnika, ogarniecie ukladu hamulcowego, paliwowego, chlodzenia, wielka walka z elektryka do ktorej nie ma ani jednego schematu, bo w USA nie bylo 1.3, konwersja sprzegla hydrauliczne z dotychczasowego mechanicznego i wiele drobnych problemow, jak chociazby mechanizm zmiany biegow z colta ktory nie pasuje do skrzyni z eclipsa i zmienial biegi albo 1-3-5 albo 2-4-R wiec trzeba bylo polaczyc eclipsowy z coltowym)
- tarcze hamulcowe Colt GTi
- półoś lewa Colt GTi
- półoś prawa Space Wagon 1.8TD
- rozrząd
- olej do skrzyni
- olej dosilnika
- plyn do wspomagania
- plyn hamulcowy
- pompa paliwa
- bak
- przewody paliwowe
- przewody hamulcowe
- gorne lewe mocowanie mcphersona
- filtr paliwa
- filtr oleju
- czesci potrzebne do przelozenia akumulatora do bagaznika, bo pod maska nie ma miejsca czyli przewody w oplocie z Mercedesa W210, pudelko, mocowanie
- kompletne wspomaganie (przewody, zbiorniczek, pompa, magiel)
- zderzak przedni Colt GTi
- skrocenie przewodow olejowych
- klej do szyb (zalane poduszki silnika i skrzyni)
- kompletny hydrauliczny uklad sprzegla
- zegary Colt GTi (?)
- szyba boczna z uszczelka
- prawe lusterko
Pewnie jeszcze o czyms zapomnialem
Xsystoff - 07-11-2011, 23:13
Czy bardzo glupim pomyslem, jest wlozyc 4g67 zamiast ledwo zyjacego 4g63 ktore teraz jest? Caly osprzet zostalby z 2.0, tylko sam silnik podmieniony na 1.8. Wiem, ze 2.0 chula na osprzecie z 1.8, wiec 1.8 bedzie latal na 2.0. Mam na oku sprawne 1.8, mozna by zostawic glowice z 2.0 z kolektorami, teoretycznie powinno byc podobnie mocowo co 2.0.... Glupi pomysl czy ma sens?
rosomak1983 - 08-11-2011, 00:03
Skoro tyle juz zrobiłes to lepiej 2 lirty władowac potem bedzie łatwiej uturbic
Xsystoff - 19-11-2011, 10:49
Wczoraj odebralem juz autko i przejechalem sie przez miasto do garazu. No nie powiem bylo troche strachu o poswapowe klasyczne niespodzianki Silnik trzyma temperature wzorowo, cala mechanika rowniez smiga. Jedyne problemy to cieknaca miska olejowa (zgwalcona wielokrotnie i krzywa jak baranie rogi), zawieszajacy sie plywak w baku, nie dzialajacy obrotomierz i niedzialajaca kontrolka recznego. W sumie drobnica jak na taka rzezbe, powoli bede eliminowal te rzeczy Zapas mocy w stosunku do masy jest wrecz porazajacy, praktycznie z kazdych obrotow wciska w fotel, a na wyzszych zagina czasoprzestrzen Na jedynce przy niskiej temperaturze ruszanie z innych obrotow niz jalowe konczy sie zerwaniem przyczepnosci, na dwojce mozna cisnac w podloge i sie nie slizga Audi robiace na gtechu 9.3 do 100 jest przy Coltcie nieruchomym obiektem
Hubeeert - 19-11-2011, 12:43
Xsystoff napisał/a: | Audi robiace na gtechu 9.3 do 100 jest przy Coltcie nieruchomym obiektem |
1600GTi-16V 91kW-124PS/6500 142Nm/5000 195 km/h 9,2s 4G61 DOHC 16V 1089kg
1800GTi-16V 100kW-136PS/6000 164Nm/4500 200 km/h 7,9s 4G67 DOHC 16V 1045kg
1600 Mirage Turbo 99kW-135PS/6000 191Nm/3000 219km/h 6,9s 4G61T DOHC 16V 1155kg
Trudno się dziwić - przy odrobinie wprawy masz osiągi porównywalne z Mirage Turbo lub nawet lepsze. Na jedynce ogień od 3000 obrotów do 7000, dwójka ogień i juz poza miastem przekraczasz dopuszczalną prędkość
Fragu - 19-11-2011, 13:00
Xsystoff, pozazdrościć pozazdrościć
Xsystoff - 19-11-2011, 14:34
Hubeeert napisał/a: |
1600 Mirage Turbo 99kW-135PS/6000 191Nm/3000 219km/h 6,9s 4G61T DOHC 16V 1155kg |
U mnie jest teoretycznie 150PS/6750 i 175Nm ale waga to 820-830kg wiec przepasc z Mirage Powinien byc szybszy, ale z drugiej strony jeszcze nie widzialem zeby wolnossace 4g63 trzymalo serie, raczej wypluwa na hamowni w eclipsach po 140 kilka koni i seryjny moment, no ale chyba nie robi roznicy przy tak lekkim aucie te kilka hp Z drugiej strony ja nie podniose cisnienia doladowania i nie zyskam kilkanascie albo i kilkadziesiat hp jak Ty
Xsystoff - 20-11-2011, 20:58
Dzisiaj pierwsze male upalanko. Niestety kilka stopni na plusie i wilgotna jezdnia od wieczornej mgly = totalny brak trakcji. Na trojce nie moglem wcisnac do oporu bo mlocil kolami i ledwo udawalo mi sie trafic w swoj pas. Drugi bieg 1400rpm, gaz na 75% i zero trakcji. Dopiero jak wciskalem maks do polowy to cos tam jechal do przodu. O matko ale rakieta
Btw dopiero jak rozgrzeje sie porzadnie olej to przestaje klepac popychacz. Troche mi strachu napedzil, ze to panewka
Zielu - 20-11-2011, 23:07
A piszesz że ten silnik to taki rupieć..
Chcemy filmik!!
Xsystoff - 20-11-2011, 23:50
Bo jest kibel Ale ma dobra gore wiec jest moc
|
|
|