To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Poważne uszkodzenie silnika???

zenek_bb - 11-03-2010, 04:31

ktoś tam skorzystał... ale zrobię lepszy ;p co do czepialskich... jak widzę jak stoi jakiś pieszy na krawędzi jezdni w miejscu gdzie NIEMA PASÓW i sie czai jak czajnik żeby przejść to jak jadę wolno to wołam: "gdzie idziesz widzisz pasy???!!!" ale to odnośnie tego że kolega jechał kiedyś z żoną i córeczką i jakiś debil ni z gruchy ni z pietruchy se wszedł na droge i kolega wyjechał z drogi i skasował pięknego Piontiaca Firebirda na drzewie... dobrze że nic im sie nie stało...
Nikoś - 11-03-2010, 05:37

zenek_bb napisał/a:
jak widzę jak stoi jakiś pieszy na krawędzi jezdni w miejscu gdzie NIEMA PASÓW i sie czai jak czajnik żeby przejść to jak jadę wolno to wołam: "gdzie idziesz widzisz pasy???!!!" ale to odnośnie tego że kolega jechał kiedyś z żoną i córeczką i jakiś debil ni z gruchy ni z pietruchy se wszedł na droge i kolega wyjechał z drogi i skasował pięknego Piontiaca Firebirda na drzewie... dobrze że nic im sie nie stało...


Nie można tak mówić bo też napewno wielokrotnie przechodziłeś przez ulice nie po pasach :color: . Jak byś się poczuł gdyby do ciebie tak zawołali :director:

Iushiban - 11-03-2010, 11:33

No filmik był dobry, mnie pomógł i to bez lampy. Kretyni niestety zawsze się zdarzają.
barteski - 11-03-2010, 15:20

Nikoś, ja uwielbiam jak mi na czerwonym właza ale co wszystkich po kolei kolorów uczył niebede tacy tez musza byc kiedys stałem w korku i przełazili tacy i typ kopnoł w zderzak auto przedemna i poszedł kierownik wyskoczył podleciał takiego plaskacza sprzedał ze w zamknietym aucie słyczałem 15 minut sie smiałem a tamtemu polik pewnie ze 2 dni swiecił :D
zenek_bb - 12-03-2010, 01:46

wiecie sami jak to jest, jak się jest kierowcą to i po chodniku się inaczej idzie... zastanowiam sie 2 razy zanim wejdę tam gdzie nie trzeba, też bez potrzeby nie włażę pod rozpędzony samochód jak widzę że za nim nic nie jedzie to po co mam go zmuszać do hamowania? odsuwam się udając że nie przechodzę i czekam aż przemknie i zadowolony sobie ide :) taka uprzejmość jak kierowca-kierowca kiedy ktoś Cię wpuszcza... ale offtop... ale żeby nie było...

Iushiban napisałeś że na LPG ustawić zapłon na 7*-10*BTDC zamiast oryginalnych 5*, niestety niezgodzę się z tym, bo to przerabiałem ;p ale zależy od gazu, masz mixer i jeździsz na bogato to może i złapiesz na 10 ale wątpię, ale to zależy od mieszanki (cholerne mixery mixują jak stare sokowirówki) ale jak mówimy o dobrze skalibrowanym wtrysku gazu to 7* to max niestety bo są problemy w niższym zakresie, do głębszych modów zapłonu niestety nie tylko klucz i lampa ale coś bardziej zaawansowanego: wariator kąta wyprzedzenia zapłonu:

http://ac.com.pl/wariator...nia-zaplonu,96/

cena około 200zł, ale lepiej chyba doinwestować w DET albo DSMLink + EEPROM i nie w N/A tylko w turbo, bo w N/A zysk jest nieadekwatny do ceny :)

Adaho_krak - 12-03-2010, 11:55

zenek_bb, Nikoś, barteski, Iushiban, ostatni raz przypominam, iż OT w dziale technicznym jest surowo zakazany. :?
Iushiban - 12-03-2010, 22:49

zenek_bb napisał/a:
Iushiban napisałeś że na LPG ustawić zapłon na 7*-10*BTDC zamiast oryginalnych 5*, niestety niezgodzę się z tym, bo to przerabiałem ;p ale zależy od gazu, masz mixer i jeździsz na bogato to może i złapiesz na 10 ale wątpię, ale to zależy od mieszanki (cholerne mixery mixują jak stare sokowirówki) ale jak mówimy o dobrze skalibrowanym wtrysku gazu to 7* to max niestety bo są problemy w niższym zakresie,

Hehe a tak sie składa że sam to powiedziałes w tym filmik ze jak ktos ma gaz to kąt wyprzedzenia sie powinno ustawić na 7-10 a na benzynce 5-7 i że najbezpieczniej na 7 :) Do tej pory nawet mam to spisane na kartce jak ustawiałem.
A może ty rzeczywiście nie wiesz jak... :D

zenek_bb - 14-03-2010, 20:30

tak mówiłem dokładnie, lecz miałem wtedy komputer stag-300 i niemiałem dobrej korekcji mieszanki od ciśnienia i temp gazu, jak i wolniejszy procesor, teraz mam stag-300 plus, przy dobrze ustawionej mieszance niestety 10*BTDC nie zdaje egzaminu, wtedy robiłem próby na bogatszej mieszance ale z biegiem czasu poszerzyłem swoją wiedzę teoretyczną i praktyczną w tym temacie, naprawdę 10* jest osiągalne ale po co? wzrasta spalanie a sprawność silnika jest taka sama albo spada, oczywiście mówię o normalnym N/A i normalnej jeździe.

Gdybym chciał robić dokładniejsze testy to bym już przekroczył granice strojenia silnika ;p czyli hamownia, czujniki EGT, AFR i Knock Sensory to podstawa. Potem dla różnego AFR ustalamy jak najwcześniejszy zapłon bez stuków i mierzymy moc. Tak się stroi całe mapy np. DET (ecu master itp).

Chciałbym mieć możliwość wystrojenia tak mojej instalacji gazowej ale niejest to opłacalne bo musiałbym kupić wszystkie czujniki i wykupić godziny na hamowniach... a zysk byłby mizerny.

Dla typowej instalacji gazowej radzę około 7* dla silników bez knock sensora (bodajże 90r) nie przekraczałbym 6*. Oczywiście mówię o dobrze wystrojonej instalacji czyli minimum BLOS 70mm lub wtrysk, niestety na zwykłej zwężce (mixer) niejest możliwe wyregulowanie tak samo kalorycznej mieszanki na gazie jak na benzynie w całym zakresie obrotów i obciążenia, takie instalacje niestety trzeba ustawić zazwyczaj na mieszankę bogatszą gdyż w wielu momentach mogłoby dojść do zbyt ubogiej mieszanki ;/ niestety regulacja takich instalacji wygląda tak że jak auto nie jedzie to się śrubkę odkręca a jak za dużo pali to sie przykręca... mało kto jedzie na analizator spalin a potem kontroluje lambde w czasie jazdy...

beben1982 napisz co z tym silnikiem, stawiam na wtryski, zapłon i dobrą regulacje

Anonymous - 19-03-2010, 23:45

dzięki chłopaki za pomoc zapłon jest ok


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group