To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Jak jeździć DIDem aby było dobrze

Wokerek90 - 09-03-2010, 16:14

a to jakby nie było bedzie dobrze :) tylko coś w cari z miernikiem paliwa sie dzieje bo zalałem kiedyś 35L ON i pokazywało że cały zbiornik a po jakichś 50km przejechanych już sporo mniej;p ciekawe jakby wlał pod kurek bo chyba zbiorniki po lifcie były 65L albo 60L...
Student - 09-03-2010, 21:06

Na podstawie tego tematu wracając dzisiaj z pracy do domu częściej spoglądałem na obrotomierz.
Panowie wybaczcie ale zmiana biegów poniżej 3000/obr mija się z celem i tak się nie da jeździć, normalnie 3 i 4 to już kaszanka, i nie mówię tutaj o ruszaniu bo moja Cari nigdy nie piszczała na asfalcie i nie będzie , ale jechać to ona musi. :lol:
Po co mi te 130KM jeżeli mam jeździć jak Corsą z silnikiem 1.0.
Ok. w momencie gdy mamy 5 bieg i prędkość ok. 100km/h to się zgadza że te ok. 2000/obr jest ok.

Anonymous - 09-03-2010, 23:47

Każdy jeździ jak uważa - być może po tuningu twoje auto zmieniło charakterystykę i max moment osiąga w takim zakresie jak piszesz. W DID bez dodatków różnicy w mocy pomiędzy 2500 tyś a 4000 tyś nie zauważyłem - idzie tak samo a przy zbliżaniu się do czerwonej skali zaczyna być odczuwalny spadek mocy, dlatego nie widzę sensu kręcić tak wysoko skoro nic to nie daje 8) .
pawelsonx - 10-03-2010, 00:00

Student napisał/a:

Po co mi te 130KM jeżeli mam jeździć jak Corsą z silnikiem 1.0.


Widocznie ktoś ci źle zawirusował silnik
i zapomniał o wzorze
Moc [kW]= (rpm/9549)*Nm

chip tuning ma na celu zwiększenie momentu a nie koni mechanicznych.

Zapodaj wykresy z hamowni bo może moc ci przesunęli na koniec obrotów
znalazłem w sieci w miare dobrze zrobiony chip moment jest od 2000 do 3500

Student - 10-03-2010, 13:08

Panowie należy czytać między wierszami i nie siać propagandy lub populizmu.
Gdybym odczytał dosłownie to co piszecie o stwierdzić moge, że nie dziwią mnie korki w Warszawie, bo jak wszyscy zmieniają biegi w takim zakresie jak wy proponujecie czyli do 2000/obr to korki muszą być bo ten samochód zwyczajnie nie jedzie.

W zwiazku z tym zanim sie bujniecie ze świateł to przejeżdża tylko 4-5 samochodów.

Kolejną sprawą jest to że zmiana biegu w zbyt niskim zakresie obrotów jest : bardziej paliwożerna, szkodliwa dla panewek, korbowodów, smarowania itd,
Masę trzeba bujnąć i fizyki się nie oszuka.

Dla mnie 3000/obr to jest normalny moment w którym należy zmienić bieg, i jak przypatrzycie sie wykresowi to tak wygląda Nm (delikatny spadek) i Moc (wzrost)
Pamiętajcie że samym momentem się nie jedzie :lol: .

Ponadto moje spalanie nie odbiega od waszego a jeżdżę wyraźnie szybciej i karmię silniczek który ma większą moc i zawsze mam 4 osoby w samochodzie.

cns80 - 10-03-2010, 13:46

Student napisał/a:
Gdybym odczytał dosłownie to co piszecie o stwierdzić moge, że nie dziwią mnie korki w Warszawie, bo jak wszyscy zmieniają biegi w takim zakresie jak wy proponujecie czyli do 2000/obr to korki muszą być bo ten samochód zwyczajnie nie jedzie.
To nie ma znaczenia. Ważne jest jak szybko dojdziesz do tych 2000 obr. Ja nawet jeżdżąc jak kapelusznik do 2000 obr. jestem w czołówce ruszających spod świateł.

Student napisał/a:
Kolejną sprawą jest to że zmiana biegu w zbyt niskim zakresie obrotów jest : bardziej paliwożerna, szkodliwa dla panewek, korbowodów, smarowania itd,
Masę trzeba bujnąć i fizyki się nie oszuka.
To się zgadza. Jeśli po zmianie biegu obroty lecą poniżej 1800 (a na pewno tak jest bo w DIDzie każdy bieg to -500obr) to wszystko się szybciej zużywa. Także moja ulubiona dwumasa i poduchy silnika, ponieważ przy niskich prędkościach obrotowych on się niemiłosiernie buja. Trzeba sobie zadać pytanie czy warto oszczędzić 1 litr paliwa żeby potem wymienić dużo dość drogich części.

Student napisał/a:
Dla mnie 3000/obr to jest normalny moment w którym należy zmienić bieg,
Nie umiesz jeździć dieslem - nadal :P Odejmij sobie 400-500 obr i zobaczysz że dynamika prawie ta sama, a paliwa zżera ciut mniej. O ile pamiętam to masz wirusa (ile KM ?) Ja w Carismie też mam i widzę że pali więcej niż MSS ale prędkości obrotowe utrzymuję te same chociaż różnica wynosi 38 KM (Cari ma 140 KM, a MSS 102 KM)
Student - 10-03-2010, 14:30

Ad. 1 To znaczy że jest nas dwóch
Moim zdaniem różnica w czasie jest kolosalna gdzy szybciej ciśniemy bo te 3tys. osiągamy w bardzo krótkim czasie (krótszym niż np. 116KM), więc zmiana biegu jest intuicyjna.

Ad. 3 Moc ta sama co u Ciebie więc frajda z jazdy taka sama,
Wydaje mi się że różnica w stylu jazdy jest związana z prędkościami jakimi się poruszamy.
A co do spalania to sie zgadza, obroty te same ale szybciej je osiąga co znaczy że szybciej przepala :lol: , normalna sparwa.
A czy Cari nie jest cięższa od MSS + mocniejsza, daje większe spalanie.

cns80 - 11-03-2010, 08:26

Student napisał/a:
Wydaje mi się że różnica w stylu jazdy jest związana z prędkościami jakimi się poruszamy.
Na ten temat się nie wypowiem, bo nie chcę być zbanowany na 3 pokolenia do przodu, ale myślę że jeździmy podobnie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group