To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Galanta! - Galant 2,5 v6 manual czu automat ??

Kmer - 13-03-2010, 20:19

Nie ma sprawy,jak coś to pisz na PW lub na GG
pitbu77 - 13-03-2010, 21:40

Witam,

Widzę, że wątek o ASB (Automatycznej skrzyni biegów) się przydał.
Krótko dopisując odnośnie eksploatacji skrzyń automatycznych.
Jak już wiecie jeżdżę Galem z automatem bez tiptronic'a. Fakt czasami jest irytujące, że nie mogę płynniej (czytaj: po mojemu) regulować mocy przekazywanej na koła bo robi to za mnie automat, zwłaszcza przy wdepnięciu kick-down'a. Mam wtedy wrażenie, że skrzynia pracuje w trybie "0-1". Albo spokój - albo totalna korba i przyspiesza jak opętany.

O naprawie skrzyni już zapomniałem. Pracuje dobrze, nie pojawiły się żadne niepokojące objawy w pracy automatu. Przy okazji doglądania gwarancyjnego przez firmę, która to robiła wyszło, że mam poduszkę przednią do wymiany. Ogólnie wiadomo, że każdy musi znaleźć coś dla siebie i jak już kolega mefi25 podsumował: następny Gal będzie z automatem + tiptronic. Jestem naprawdę kontent (taki odpowiednik słowa happy :] ), że mam teraz automat, który pracuje płynnie i do tego (o czym przekonałem się już osobiście) uczy się stylu jazdy. Czasami tęsknię za manualem ale wiecie jak to jest, słoń żałować będzie, że nie jest nosorożcem...

Kolego mefi25 witamy na forum. W razie pytań służymy pomocą :)

sewkor - 14-03-2010, 11:10

Nie wiem jak u was z naprawami, ale ja swoje automaty naprawiam sam. Wiadomo regeneracja konwertera w zaprzyjażnionej firmie ( midparts ), nowe tarczki ( tak na wszelki wypadek aby drugi raz szkrzynki nie wyrzucać na darmo ), olej, i niezbędne uszczelnienia - koszt zamyka sięw granicy 1,5 tyś. Cała robocizna w zakresie własnym ( na szczęście mam taką możliwość i trochę umiejętności :D ) Budowa automatu wcale nie jest taka skomplikowana :wink:
Fakt, tiptronik to wyższ klasa automatu. Pocieszające, że w Galach były montowane te najleprze. :twisted:

Faza - 14-03-2010, 23:06

Rafal_Szczecin napisał/a:
nie wiem jak jest z automatem z tiptronic'em, natomiast zwykly jest strasznie powolny, manual bierze go o jakies 2-2,5 dlugosci i robi niestety z gala powolny samochod

Dobra dobra Rafi, zapomniales dodac, ze na hamowni wyszlo Ci lepiej niz z fabryki :P
Zakladajac te same parametry i brak strzalu ze sprzegla to by wygladalo byc moze troche inaczej:D

Cacper - 14-03-2010, 23:22

Zrób jazdę testową tiptroniciem, jeśli po 30minutach go pokochasz to bierz automat, jeśli nie to manual. Ja testowałem obie skrzynie i bardziej przypadła mi do gustu manualna. Pozdrawiam i powodzenia
fck - 16-03-2010, 18:32

pepi napisał/a:
ktoś kiedyś powiedział ze jak raz kupisz kombi to zawsze będziesz jeździł kombikami
i jak raz bedziesz mial automat to juz nie bedziesz chcial manuala


moze nie zawsze jest to w 100 prawda ale w moim przypadku tak wlasnie sie stalo


pepi jeździłem EA kombiakiem a teraz mam sedana sport edition :P hehe
moim zdaniem zależy do czego ma służyć Twoje auto, ja jeżdzę więcej po mieście, poza tym autem jeżdżę przeważnie sam, jestem młody więc dla mnie wybór jest prosty, tylko manual :)

szpala85 - 16-03-2010, 19:47

ja tam mam zwykłego automata i nie narzekam :P .... choć następny Gal jakiego kupię będzie miał na pewno TipTronic ..... ciągłe wciskanie kickdown-a albo guzika OD jest irytujące :mrgreen: ..... ostatnio wsiadłem do firmowego LT-ka i wrzucając dwójkę zrobiłem zgrzyt .... ale taki jak to się robiło w starych dobrych Ikarusach :mrgreen: ....psssss. tylko nie mówcie szefowi :lol: .... wracając do automatu , u mnie (odpukać ) żadnych awarii :wink: ..... Polecam
roarflex - 17-03-2010, 23:55

Przymierzam się do zakupu galanta w automacie i przeglądając ogłoszenia w Niemczech można sie nauczyć słowa "getribeshaden" innych usterek poza oczywiście blacharskimi nie spotkałem. Nie wiem czy tak akurat trafiłem, ale uszkodzony automat to najczęstsza poważniejsza usterka galantów.
Jednak mnie to nie zniechęca i nadal szukam z galanta automatem

Kmer - 18-03-2010, 00:08

roarflex napisał/a:
Nie wiem czy tak akurat trafiłem, ale uszkodzony automat to najczęstsza poważniejsza usterka galantów.

Jest ich sporo bo nie wszyscy niemcy pamiętają o wymianie oleju w skrzyni biegów,niektóre auta potrafią mieć nahulane po 200tys na tym samym oleju,stad częste usterki skrzyń.

Bartek - 18-03-2010, 07:15

Po II naprawa automatu u nich kosztuje tyle, że łatwiej pchnąć auto na wschód niż się tym zajmować.... zwłasza, że >10 letnie auto dla przeciętnego niemca to mały powód do dumy.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group