Eclipse - Techniczne - Kompendium: Różnice między silnikami 6bolt i 7bolt 4G63
zenek_bb - 12-07-2010, 02:58
nie rozpisuję się już o różnicach całego samochodu (ad. drążki) natomiast Adaho te przełączniki świateł przeciwmgłowych były już normalne po lifcie (ładny czarny podświetlany wciskany guziczek podobny do otwierania oczek) mam obie wersje po lifcie (ładny w/w) oraz przed liftem (pomarańczowa gała ;p)
[ Dodano: 27-07-2010, 03:01 ]
Żeby nie było że mnie tu w ogóle nie ma. Sprawdzałem tą pompę, znaczy wcześniej sprawdzałem bo miałem w ręku 6 bolty z EU i USA, niedawno wyjąłem z fabrycznego 7 bolta i zęby są dalej ukośne (lepiej pompują) dlatego sądzę że nawet w EVO VIII dalej były ukośne.
Dodaję gratis, zdjęcia napinaczy, CASów (czujników wałków) i porównanie głowic !!!
Ps. Czasem tu wpadnę ;p Jak coś PW, GG, email i zapraszam na mój kanał na YT będzie dużo fajnych i pouczających filmików z Ecli w roli głównej...
[ Dodano: 28-07-2010, 15:21 ]
Dodałem fotkę misek olejowych 6 i 7 bolt
[ Dodano: 10-09-2010, 13:07 ]
dodałem zdjęcia kolektorów ssących z 6 bolt i 2G 7 bolt, dodałem info na temat CASów oraz zdjęcie CASa z 90r, dodałem zdjęcia i opis przepustnic 90';91'-94';95'-99'
rosomak1983 - 15-11-2010, 02:36
Po krotce który silnik jest lepszy i skoro mam wersje amerykańska (brak przeciwmgielnego tylnego oraz 4x4 GS ) to której wersji powinienem się spodziewać.
Adaho_krak - 15-11-2010, 10:00
rosomak1983 napisał/a: | Po krotce który silnik jest lepszy i skoro mam wersje amerykańska (brak przeciwmgielnego tylnego oraz 4x4 GS ) to której wersji powinienem się spodziewać. |
Najlepsza jest hybryda, dół od 6 bolt a góra i osprzęt od 7 bolt. W Eclipse do sierpnia 92 montowali 6 bolt, później 7 bolt. Datę produkcji ustal po nr VIN.
rosomak1983 - 15-11-2010, 15:19
Adaho_krak, mam auto z końca 1991 roku wyprodukowane w USA. Zreszta ogladałem dzis miske i zaraz zerkne która to.
DZIEKI!
Adaho_krak - 15-11-2010, 16:33
rosomak1983 napisał/a: | Adaho_krak, mam auto z końca 1991 roku wyprodukowane w USA. |
To masz na 100% 6 bolt'a.
rosomak1983 - 16-11-2010, 00:21
Adaho_krak napisał/a: | Najlepsza jest hybryda, dół od 6 bolt a góra i osprzęt od 7 bolt. |
rozumiem ze dół na ten natrysk na denka tłoków i dlatego jest ,,lepszy'' A góra 7 bolt w czym przewyzsza 6 bolt ??? Bo niby kanały w glowicy i wloty wieksze w bolt 6. Moc / moment bolt 6 / 7 taka sama ????
Oraz mam pytanie skad zdobyc kolektor cyclone ???
Maretzky85 - 16-11-2010, 01:09
rosomak1983 napisał/a: | skad zdobyc kolektor cyclone ??? |
Też mnie nurtuje to pytanie
zenek_bb - 16-11-2010, 11:17
mam zdjęcia tego "białego kruka" bo tak to trzeba nazwać, jednak mówiąc szczerze, nie jest to na tyle idealna i udana konstrukcja, tak czy inaczej nie napalajcie się bo jest to nieosiągalne, a nawet jeśli to za takie pieniądze że jest to nieopłacalne, aby był przyrost mocy musi być odpowiednie ECU do tego i inne wałki rozrządu przy takim kolektorze, na std głowie i ECU po zamontowaniu Cyclone moc/moment najprawdopodobniej by spadły. Chyba że przy odpowiednim strojeniu + wałki lub regulowane koła rozrządu. Oczywiście jest to kolektor głównie dedykowany do silników doładowanych, zapomniałem dodać
Tutaj jest opis niewielki zasady działania i jak go podłączyć itp.
     
przy hybrydzie tylko trzeba zadbać o odpowiednie przerobienie głowicy 7 bolta ponieważ szpilki w 7 bolcie to M11, natomiast w 6 bolcie M12, w dodatku szpilki w 7 bolcie mimo że są węższe to jeszcze są osłabione/zwężone, natomiast w 6 bolcie szpilka nie ma zwężenia praktycznie, różnica w średnicach części środkowej tych szpilek to około 2mm, w problem polega na tym że szpara między trzonem śrub a kanałem w której siedzą to kanał dostarczający olej do głowicy. Adam miał na myśli hybryde ponieważ fakt faktem 7 bolt ma dzięki tym szpilkom większy kanał olejowy, ale tylko z blokiem 7 bolt, po zamontowaniu głowicy 7 bolta na bloku 6 bolt dramatycznie zmniejszymy kanał olejowy i będą problemy ze smarowaniem/popychaczami a o smarowaniu ew. turbiny nie wspomnę. Trzeba w takim wypadku robić modyfikacje kanału olejowego w głowicy, a w takim razie jest to już nie opłacalne, ponieważ zamiast hybrydy lepiej zamontować głowice 6 bolta i wałkami z 7bolta o wzniosach krzywek 35,750 ssący i 35,500 wydechowy (mam takie) i wtedy traci sens mod głowicy 7 bolt pod blok 6 bolt. Nie wspomnę już o customowych szpilkach bo w 6 bolcie są szpile krótsze niż 7 bolt, więc głowica 7 bolt na bloku i szpilach 6 bolta będzie trzymać się na paru zwojach ori szpilek.
Rosomak, masz wersję USA więc prawdopodobnie masz silnik odprężony do 9.0:1, brak knock sensora, nie masz co cudować, silniczki z tymi tłokami fajnie chodzą(mniejsze obciążenie), szczególnie 6 bolty z natryskiem, lecz możesz mieć brak chłodnicy oleju, z ciekawości sprawdź czy od podstawki filtra oleju idą Ci dwa węże w stronę przedniego wlotu powietrza i napisz na forum czy masz czy nie masz
[ Dodano: 16-11-2010, 11:53 ]
wniosłem parę poprawek/zmian i usprawnień w zbiorze
rosomak1983 - 16-11-2010, 17:53
zenek_bb napisał/a: | Rosomak, masz wersję USA więc prawdopodobnie masz silnik odprężony do 9.0:1, brak knock sensora, nie masz co cudować, silniczki z tymi tłokami fajnie chodzą(mniejsze obciążenie), |
mniejsza moc / moment ??? zenek_bb napisał/a: | lecz możesz mieć brak chłodnicy oleju, z ciekawości sprawdź czy od podstawki filtra oleju idą Ci dwa węże w stronę przedniego wlotu powietrza i napisz na forum czy masz czy nie masz |
mam chłodnice na bank dzis ja widziałem PS czy przy zmianie oleju z niej trzeba tez upuszczac bo weszło mi mniej niz 4 litry (okreciłem korek i filter na 30 minut)
zenek_bb - 16-11-2010, 20:48
czasami są węże za bardzo w dół skierowane i czasem nie wyleci wszystko, nie ma się co szarpać mimo wszystko, ja je ustawiłem inaczej żeby mniej wisiały ze względu na obniżenie auta, zawsze zostaje olej w panewkach, kanałach olejowych zagłębieniach głowicy i popychaczach hydraulicznych...
olej wylewam z gorącego silnika i zostawiam na tak długo aż przestanie cokolwiek kapać i z korka i podstawki filtra, jak łączę to z wymianą rozrządu i mam podparty silnik to pochylam silnik lekko na stronę rozrządu, tak dla jaj, może pomaga, wlewam nowy olej oczywiście na zimny silnik, po odpaleniu na moment odczekuję parę minut i sprawdzam poziom, dolewam do około -3mm od max i jest ok, nic więcej nie ma co cudować
[ Dodano: 16-11-2010, 20:50 ]
no mniejsza mniejsza moc, odprężone silniki na stany z tłokami 9.0:1 i bez knock sensora miały 100kW bodajże, można zobaczyć tłoki wprawnym okiem przez otwór w świecy i poznać po wgłębieniach na zawory lub oznaczeniu (jak nie ma tyle nagaru)
MELON - 21-11-2010, 11:05
Mam pytanie która pompa oleju jest od którego silnika pompa 1 pompa 2
zenek_bb - 21-11-2010, 13:41
nie są to dokładne zdjęcia ale coś mi się widzi że ta z wałkami na zdjęciach to 6 bolt, natomiast ta nowa to 7 bolt, uważam tak z powodu kształtu dolnego i miejsca na napinacz rozrządu
w 6 bolcie miska olejowa nachodzi na pokrywę pompy i przykręcana jest do niej i widać to na zdjęciu (gwinty), a pokrywa nie ma uszczelnienia od strony bloku na dole, napinacz ma dwa mocowania w linii, a znak dla ustawienia wału korbowego znajduje się po stronie zębatki pompy oleju
w 7 bolcie pokrywa ma uszczelnienie z blokiem na dole (na zdjęciach jest do góry nogami...), napinacz ma śruby poprzecznie (widać zdjęcia napinaczy w tym temacie) znak do ustawiania wału jest przy napinaczu, jest to blaszka przykręcona na śrubie (widać to miejsce na śrubę, blaszki nie ma na fotce)
pozdrawiam
[ Dodano: 21-11-2010, 13:50 ]
aha dodam jeszcze że pierwsza wersja 6 bolta (ta z casem bez wtyczki tylko z kabelkiem) z roku 90 miała jeszcze minimalnie inną pokrywę, daję OEM Part Number's poszczególnych:
1/03/1989 - 3/04/1991 MD129347 (pierwszy 6 bolt)
1/05/1991 - 3/04/1992 MD175762 (drugi 6 bolt)
1/05/1992 - 1/05/1994 MD193384, MD327450 (7 bolt 1G)
Tiamat - 22-11-2010, 11:28
zenek_bb napisał/a: | odprężone silniki na stany z tłokami 9.0:1 i bez knock sensora miały 100kW bodajże, |
dokładnie. cr = 9.0:1, 135KM, 169NM / euro 10.0;1, 150KM, 177Nm.
zenek_bb - 22-11-2010, 17:35
fakt, mój błąd, już poprawiam i dodaję, święta racja
Tiamat - 22-11-2010, 20:40
zenek_bb napisał/a: | 6bolty N/A wersje USA (sprężanie 9:1 110kW/169Nm) oraz EU (10:1 110kW/177Nm, tylko 90r.) |
czeski błąd - usa nie miały 110KW.
|
|
|