Pajero III - SILNIK 2.5 PAJERO III
mirek1992 - 22-03-2010, 18:55
Także jestem już trochę oświecony. Pozostaje szukać zadbanego 3.2 DiD, dalej o niego dbać a gdyby trafiła się naprawa to zrobić i jezdzić dalej:D dzięki Wielkie za porady
P.S jakby ktoś miał jeszcze może jakieś informacje o silnikach 3.5 V6 z Pajero II i III porównanie to byłbym wdzięczny.
Na chwilę obecną dzięki i do usłyszenia:D
Pozdrawiam
[ Dodano: 22-03-2010, 18:59 ]
sidorski napisał/a: | Dziwne, że tak mówi katalog. Ja jeżdżę Pajero III 2.5TD i mam SS.
Pozdrawiam |
witam, zadowolony Pan jest z tego silnika, awaryjność utrzymanie??
sidorski - 22-03-2010, 19:15
W sumie trudno narazie powiedzieć bo przejechałem tym autem 25 tys. km a od nowości ma jakieś 60 tys. km więc narazie żadnych awarii nie widać. Oleju nie bierze ani trochę. Co do eksploatacji to niestety pali jak smok w mieście 12-14l/100km, przy jeździe około 90km/h jakies 9-10l/100km przy bardzo ostrożnym obchodzeniu się z gazem. Poza spalaniem mankamentem może być dynamika tego silnika. Nie sprawia problemów w mieście ale na trasie trzeba bardzo szanować prędkość. Niestety wiąże się z tym wysokie spalanie przy jeździe z prędkościami powyżej 110 km/h, nawet na autostradzie pali jakieś 13l/100km. Pomijając te mankamenty to bardzo lubię ten samochód
mirek1992 - 22-03-2010, 19:35
aha...trochę mnie oświeciło czyli podobna sytuacja jak w Pajero II z tym silnikiem... wygląda to tak że spalanie wychodzi prawie jak nie tak samo jak i w benzynie...Miałem Pajero II 3.0 V6 i na trasie spalanie nawet poniżej 10l schodziło przy prędkości też tak 100-110 km/h.Nic mam teraz trochę do myślenia jaki wariant najlepiej przyjąć. Dzięki za info.
Pozdrawiam
Anonymous - 22-03-2010, 20:20
sidorski napisał/a: | Dziwne, że tak mówi katalog. Ja jeżdżę Pajero III 2.5TD i mam SS. |
Całkiem możliwe, katalog może być z roku gdy już nie / jeszcze nie produkowano 2,5TD zestawionego z SS.
zbyszekm2 - 22-03-2010, 21:01
watcher79 napisał/a: | Ja też pewnie zostanę przy 20tys... Ale Zbyszek zalecał częściej. |
Ja w skrzyni automatycznej zalecam co 30 tys, czyli co drugą wymianę w silniku.
mirek1992 - 22-03-2010, 22:05
jeszcze takie pytanie... czy występowało Pajero III z silnikiem 3.5 ale nie GDI??
zbyszekm2 - 22-03-2010, 22:20
mirek1992 napisał/a: | jeszcze takie pytanie... czy występowało Pajero III z silnikiem 3.5 ale nie GDI?? |
Tak, ale spotkać można najczęściej wersje USA.
Gene - 22-03-2010, 22:28
Moim zdaniem wystepowaly i w Wagonach i w Sportach ale ile tego w Europie jezdzi tego nie wiem. Mysle, ze w Australi i Ameryce jest tych modeli znacznie wiecej. Pajero III generacji po liftingu mialo tez rozwiniecie 3500 czyli silnik [6G75] 3.8 V6.
zbyszekm2 - 22-03-2010, 22:32
Gene napisał/a: | Moim zdaniem wystepowaly i w Wagonach i w Sportach ale ile tego w Europie jezdzi tego nie wiem. Mysle, ze w Australi i Ameryce jest tych modeli znacznie wiecej. Pajero III generacji po liftingu mialo tez rozwiniecie 3500 czyli silnik [6G75] 3.8 V6. |
Prawda, zresztą mało szło 3,5 na rynek europejski, gdzie każdy liczył się z ceną paliwa.
mirek1992 - 22-03-2010, 23:12
aha...bo właśnie zainteresowało mnie to bo widziałem do kupna co prawda jednostkę 3.0 V6 a nie 3.5 ale pisało że silnik do Pajero III. A czy ten silnik to ta sama konstrukcja co Pajero II, macie może taką wiedzę? Chodzi mi o taki silnik żeby można było założyć instalacje lpg...??
watcher79 - 22-03-2010, 23:12
zbyszekm2 napisał/a: | watcher79 napisał/a: | Ja też pewnie zostanę przy 20tys... Ale Zbyszek zalecał częściej. |
Ja w skrzyni automatycznej zalecam co 30 tys, czyli co drugą wymianę w silniku. |
Hmmmm... Mój błąd. Ale byłem pewien że radziłeś co każdą wymianę w silniku. W każdym razie dobrze że napisałem i "wyszło szydło z wora"
Gene - 23-03-2010, 06:32
mirek1992 napisał/a: | A czy ten silnik to ta sama konstrukcja co Pajero II | Generalnie to ten sam silnik (6G72), ale czy i czym 3.0 V6 z II rozni sie od takiego z III to juz dokloadnie nie napisze. Informacje ksiazkowe to jedno a praktyka drugie. Na pewno w V60/70 te silniki wspolpracowaly z nowymi pieciobiegowymi automatami (INVECS-II) i podniesiono im moc do 130 kW.
Sytuacja podobna jak z 3.5, II-ki z 3.0 V6 sa wnaszym kraju dosc popularne ale trafic III z tym silnikiem to juz sztuka.
mirek1992 - 23-03-2010, 10:25
rozumiem...dzięki za informacje z tego wszystkiego można wnioskować że włożenie silnika benzynowego z Pajero II do Pajero III nie byłoby takim problemem gdyż takie wersje występowały... problem może się pojawić pewnie przy podzespołach ale analizując informacje widać że to podobne jednostki... Dzięki za info.. sporo wiem. teraz pozostaje już zastanowić się jeszcze nad tym silnikiem, znaleźć i dokonać zakupu:D
Pozdrawiam
Morox - 23-03-2010, 21:38
watcher79 napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | watcher79 napisał/a: | Ja też pewnie zostanę przy 20tys... Ale Zbyszek zalecał częściej. |
Ja w skrzyni automatycznej zalecam co 30 tys, czyli co drugą wymianę w silniku. |
Hmmmm... Mój błąd. Ale byłem pewien że radziłeś co każdą wymianę w silniku. W każdym razie dobrze że napisałem i "wyszło szydło z wora" |
Tak przy okazji poruszonego tematu Panowie ile kosztuje 12 litrów oleju do skrzynia automatycznej ????
zbyszekm2 - 23-03-2010, 22:09
Morox napisał/a: | watcher79 napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | watcher79 napisał/a: | Ja też pewnie zostanę przy 20tys... Ale Zbyszek zalecał częściej. |
Ja w skrzyni automatycznej zalecam co 30 tys, czyli co drugą wymianę w silniku. |
Hmmmm... Mój błąd. Ale byłem pewien że radziłeś co każdą wymianę w silniku. W każdym razie dobrze że napisałem i "wyszło szydło z wora" |
Tak przy okazji poruszonego tematu Panowie ile kosztuje 12 litrów oleju do skrzynia automatycznej ???? |
40 zł za l
|
|
|