To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Wymiana tarcz hamulcowych , czynnosci

rysiul - 11-04-2010, 22:20

Jakiś czas temu wymieniałem tarcze w swoim autku i było ok puki nie trafiłem na dwie zapieczone śrub(te od zacisku) które kosztowały mnie trochę wysiłku(musiałem skakać po kluczu żeby puściły). Co do tarcz też miałem dylemat co wybrać, MIKOD'y mają dosyć atrakcyją cene ale istnieje ryzyko że połaczenie rozgrzana tarcza + woda może skrócić żywot tarczy(wichrują się). Kolega polecił mi tarcze ATE i musze powiedzieć że w połaczeniu z klockami FERODO spisują się wyśmienicie.
korwet - 06-11-2010, 18:13

Odświeżę trochę temat.
Od jakiegoś czasu słyszę metaliczne stukanie z prawej strony z przodu, które cichnie podczas hamowania...
podejrzenie padło na poluzowany zacisk hamulca...odkręciłem koło, sprawdzam zacisk a on ani drgnie, sprawdzam dalej i oczom moim ukazało się że po zdjęciu zacisku tarczę mógłbym zdjąć...jednym palcem bez najmniejszego wysiłku :!: ...można ją poruszać prostopadle do ośki i w momencie styku z piastą wydaje właśnie taki metaliczny stukot... :|
Wyczytałem w FAQ że tarcza nie jest niczym przykręcana, ale żeby dało się ją zdjąć trzeba ją "opukać" jak to ujął autor poradnika - u mnie po odkręceniu koła jest luźna...
W efekcie usterka nie została usunięta, stukanie dalej jest i mam wrażenie że może to być dźwięk tarczy udeżającej o piastę...chociaż wydaje mi się że samą tarczę dociska felga i luzu tam akurat nie powinno być przy założonym kole.
Czy któś miał taką sytuację ?
PS. Z lewej strony po zdjęciu koła tarcza twardo siedzi na piaście

robertdg - 06-11-2010, 18:21

korwet, Tarcza jest dociskana, przez dokrecona felge, wiec nie ma prawa sie ruszac
korwet - 06-11-2010, 18:47

robertdg napisał/a:
korwet, Tarcza jest dociskana, przez dokrecona felge, wiec nie ma prawa sie ruszac


wygląda na to, a nawet jest to pewne w takim razie że metaliczny stukot nie pochodzi od tarczy...
wiem że szykują się gumy stabilizatora...ale czy ich uszkodzenie może objawiać się metalicznym stukaniem ? i dlaczego ich stukanie cichło by podczas hamowania ?

No i czy komuś z Was Mitsumaniaki zdarzyło się że po odkręceniu koła tarcza była tak luźna że nie była wymagana żadna siła aby ją zdjąć ?
Dodam że nie była ruszana conajmniej tyle samo czasu co ta z lewej strony - która twardo trzyma się piasty.

robertdg - 06-11-2010, 19:39

korwet napisał/a:
No i czy komuś z Was Mitsumaniaki zdarzyło się że po odkręceniu koła tarcza była tak luźna że nie była wymagana żadna siła aby ją zdjąć ?
Na to nie ma reguły.

Wada drazka stabilizacyjnego, albo łaczników objawa się czesciej głuchymi stukami, metaliczne stuki moga pochodzic np od docisków hamulcowych, klockow, elementow zawieszenia któe są na styku z innymi elementami metalowymi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group