To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Przegub wewnętrzny

robert1512 - 04-08-2010, 17:26
Temat postu: alternatywa dla kupowania na Allegro
witam, mam podobny problem z wibracjami znalazłem stronę z ofertą regeneracji półosi napędowych oraz z metodami sprawdzenia przegubu wewnętrznego jak i zewnętrznego:
Jak zbadać czy i które z przegubów są uszkodzone?

Oto lista czynności, które należy wykonać.

* Postawić samochód na twardym podłożu.
* Zaciągnąć hamulec postojowy.
* Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie przeciwnej niż badana półoś.
* Unieść przednie koło ponad podłoże.
* Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na wprost.
* Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie się obracać.
* Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą nogą obciążyć napęd.
* Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła, oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
* Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić maksymalnie koła jedną, a następnie w drugą stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu przegubu zewnętrznego.
* Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić samochód na ziemię.

Powyższą procedurę należy powtórzyć dla zdiagnozowania stanu przegubów półosi po drugiej stronie samochodu.

Podczas całej operacji należy zachować dużą ostrożność i zwrócić uwagę szczególnie na dobre umocowanie podnośnika oraz zadbać o to, by osoby postronne nie zbliżały się do samochodu podczas gdy obraca się uniesione koło
a tutaj opinia na temat zasadności regeneracji przegubu:
PÓŁOSIE NAPĘDOWE

Regeneracja półosi napędowych - teraźniejszość i przyszłość

W dzisiejszym świecie istnieje silna tendencja do ponownego wykorzystywania w samochodach podzespołów, których niektóre parametry czy składniki uległy zużyciu, podczas gdy większość materiału pozostaje w stanie nienaruszonym. Jednym z takich elementów jest półoś napędowa samochodu osobowego lub dostawczego. Zużywają się w niej głównie niewielkie powierzchnie przegubów homokinetycznych oraz osłony tych przegubów. Fachowa wymiana zużytych elementów na nowe lub nadwymiarowe szlifowanie zużytych powierzchni przegubów, przywraca półosi pełną sprawność, przy zachowaniu parametrów materiałów użytych do jej budowy.

Nieuzasadniona obawa przed zastosowaniem elementów regenerowanych powoduje, że użytkownik pojazdu jest gotów wybrać element nowy, wyprodukowany tanim sposobem z lichych materiałów, niż tańszy od niego element regenerowany, zbudowany z najlepszych materiałów, stosowanych przez wiodące firmy. Zmiana tej postawy wymaga podniesienia poziomu wiedzy technicznej oraz świadomości tego jak rozwój technologii umożliwiającej powtórne użycie materiałów wpływa na stan otaczającego nas środowiska.

Regeneracja (odbudowa) podzespołów samochodowych jest procesem który znacząco wpływa na ograniczanie zanieczyszczania środowiska naturalnego. Elementy napędowe samochodu są produktem przemysłu ciężkiego, który w dużym stopniu odpowiedzialny jest za emisję zanieczyszczeń. Działania na rzecz ochrony środowiska będą zawsze w obszarze żywego zainteresowania tak wład z państwowych jak i odpowiednich instytucji Unii Europejskiej, stąd rozwój technologii regeneracji części samochodowych może liczyć na ich silne wsparcie.

Obecne technologie regeneracji półosi napędowych opierają się w dużej części na procesie profesjonalnej wymiany zużytych elementów półosi na nowe. Mogą to być całe przeguby lub ich elementy, wałek półosi, ale w każdym przypadku wymienić trzeba osłony przegubów homokinetycznych. W najnowszych technologiach nawet samych osłon przegubów nie da się zamontować w warunkach zwykłego warsztatu samochodowego. Stąd, korzystając z usług zakładu regenerującego półosie napędowe otrzymujemy efekcie produkt całkowicie sprawny, profesjonalnie zmontowany, dający gwarancje bezawaryjnego użytkowania przez okres zbliżony do użytkowania nowej półosi.

Półoś napędowa coraz bardziej staje się jednolitą nierozbieralną w warunkach warsztatowych częścią zamienną. Zróżnicowane sposoby mocowania przegubów do wałka półosi oraz osłony przegubów, wymagające specjalnego oprzyrządowania przy montażu, powodują, że prawidłowe skompletowanie półosi poza zakładem specjalistycznym staje się bardzo trudne i nie daje gwarancji powodzenia.

Mimo, że nowe modele samochodów, są konstruowane coraz lepiej, producentom zdarzają się błędy i niedociągnięcia, których skutki dają znać o sobie po kilku latach użytkowania auta.

Zakład specjalizujący się w regeneracji półosi napędowych, z natury rzeczy ma duże doświadczenie dotyczące ponadnormatywnego zużycia elementów oraz typowych uszkodzeń, spowodowanych błędami konstrukcyjnymi poszczególnych modeli samochodów. Błędy takie zdarzają się w konstrukcjach samochodów najlepszych marek. Można je skutecznie usunąć przygotowując dla pojazdu półoś o konstrukcji eliminującej wspomniane wady. W takim przypadku skorzystanie z usług firmy regenerującej półosie daje możliwość nie tylko przeprowadzenia naprawy taniej od zakupienia nowej półosi, ale też efekt naprawy jest lepszy.

Zakład zajmujący się regeneracją półosi napędowych jest też w stanie zaspokoić potrzeby użytkowników tych pojazdów, w których zmienione zostały parametry układu przeniesienia napędu - zmieniono skrzynię biegów czy elementy przedniego zawieszenia. W takich przypadkach półosie napędowe muszą zostać wykonane indywidualnie do określonego egzemplarza samochodu.

Podobnie wygląda sprawa z autami mniej typowymi na naszym rynku. Firma zajmująca się regeneracją półosi przez wiele lat, posiada duża bazę danych o parametrach tych podzespołów montowanych w samochodach na całym świecie. Może w krótkim czasie przygotować półoś do każdego samochodu, nawet jeśli jest to jedyny egzemplarz w Polsce.

Mimo sporej nieufności użytkowników samochodów oraz pracowników warsztatów naprawczych do technologii regeneracji podzespołów samochodowych, zakres stosowania części regenerowanych stale się poszerza, a ich jakość w szybkim tempie ulega poprawie. Należy przypuszczać, iż mimo, że części regenerowanych używa się w naprawach samochodów znacznie mniej niż fabrycznie nowych, to proporcje te wkrótce ulegną odwróceniu. W przypadku półosi napędowych tak już się stało.

Anonymous - 04-08-2010, 20:21

Nie wierzę w żadne regenerowanie części, tj półosi, przegubów, sprzęgieł, amortyzatorów wtryskiwaczy itp.
żeby daną regenerację wykonać poprawnie trzeba sporo kosztów i materiałów /drogich/ uzyć a zawsze to będzie regenerowane, /w założeniu znaczy ma być tańsze/. Co z tego wynika?.
Części używane kupowane na allegro spokojnie tutaj wypełniają lukę. Drugi kanał to spora ilość zamienników /nowych/. I po sprawie, jak na razie.
Może wyjątkiem sa tutaj alternatory i rozruszniki, ale na czym polega regeneracja?. Wkładane do starej obudowy sa zamienniki nowe i cena rewelacyjna.
POzdr.
p.s. jakie macie doświadczenia z regenerowanymi częściami?

robertdg - 04-08-2010, 21:55

robert1512 napisał/a:
* Postawić samochód na twardym podłożu.
* Zaciągnąć hamulec postojowy.
* Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie przeciwnej niż badana półoś.
* Unieść przednie koło ponad podłoże.
* Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na wprost.
* Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie się obracać.
* Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą nogą obciążyć napęd.
* Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła, oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
* Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić maksymalnie koła jedną, a następnie w drugą stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu przegubu zewnętrznego.
* Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić samochód na ziemię.


Balbym sie oficialnie pisać takie rzeczy, kazdy inaczej rozumie pojęcie uniesienia samochodu i sily blokowania obracajacego sie koła hamulcem, to ze sobie moze rozwalic samochód to pal licho, ale jezeli komus lub sobie zrobi krzywde to juz wiekszy problem, nie masz pojecia, jedz do mechanika, pozatym sa o wiele prostsze i mniej ryzykowne metody na sprawdzenie tych elementów.

robert1512 - 05-08-2010, 11:01

robertdg napisał/a:
robert1512 napisał/a:
* Postawić samochód na twardym podłożu.
* Zaciągnąć hamulec postojowy.
* Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie przeciwnej niż badana półoś.
* Unieść przednie koło ponad podłoże.
* Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na wprost.
* Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie się obracać.
* Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą nogą obciążyć napęd.
* Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła, oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
* Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić maksymalnie koła jedną, a następnie w drugą stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu przegubu zewnętrznego.
* Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić samochód na ziemię.

nie jest to mój sposób na testowanie przegubu .Opis zaczerpnięty ze strony :
http://motomax.pl/www/index.html
Balbym sie oficialnie pisać takie rzeczy, kazdy inaczej rozumie pojęcie uniesienia samochodu i sily blokowania obracajacego sie koła hamulcem, to ze sobie moze rozwalic samochód to pal licho, ale jezeli komus lub sobie zrobi krzywde to juz wiekszy problem, nie masz pojecia, jedz do mechanika, pozatym sa o wiele prostsze i mniej ryzykowne metody na sprawdzenie tych elementów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group