Outlander II GEN Techniczne - Jaki olej w MO 3.0
andrzejGb - 03-12-2010, 19:04
poprzednie moje auto to Vectra c tam przegląd a właściwie wymiana oleju była co 30 000 lub co 12miesiecy czemu tu w 3.0 V6 jest 6500mil ??
parametry olejów są identyczne
czy jest może książka / sam naprawiam/ program ze schematami i budową MO II ?
sylb - 03-12-2010, 19:45
andrzejGb napisał/a: | poprzednie moje auto to Vectra c tam przegląd a właściwie wymiana oleju była co 30 000 lub co 12miesiecy czemu tu w 3.0 V6 jest 6500mil ??
parametry olejów są identyczne
czy jest może książka / sam naprawiam/ program ze schematami i budową MO II ? |
Instrukcja jest w dziale Download.
Co do przeglądów, co 6500mil to pewnie wynika to z tego, że w specyfikacji wymieniony jest olej o dość niskich parametrach. Myślę, że jak zalejesz dobrym syntetykiem to spoko 15-20kkm bez wymiany jeźdź.
wysmok - 03-12-2010, 20:05
pablo_escobar napisał/a: | ja zalewam jedynym wskazanym przez amerykański manual, czyli syntetyk 5W20 Quaker State. |
U mnie w manualu nie ma podanej konkretnej marki oleju, tylko, że ma mieć znak zgodności i zalecenie, że poniżej 38 st. C 5W-20:
pablo_escobar napisał/a: | Filtr oleju K&N HP-1008. |
Gdzie znalazłeś tą informację? Z katalogu Intercars wychodzi, że K&N, ale 1010.
andrzejGb - 03-12-2010, 22:35
Ja znalazłem informacje ze w naszej strefie klimatycznej powinno stosować oleje syntetyczne 5W30 , 5W40
mitsu00 - 03-12-2010, 22:42
Lejcie dobry 5w30 i ta fałka wam podziękuje za lepsze traktowanie niż kitowy 5w20, którego chyba w Polsce nie da się kupić.
andrzejGb - 03-12-2010, 22:45
Ja znalazłem informacje ze w naszej strefie klimatycznej powinno stosować oleje syntetyczne 5W30 , 5W40
i jeszcze
Druga liczba...po liczbie „W"
np 30, 40, 50 lub 60 podaje płynność oleju przy wysokiej temperaturze.
Także tu obowiązuje zasada - czym niższa liczba w oznaczeniu, tym lżej pracuje silnik, jednak także - czym wyższa ta liczba - tym bardziej może być obciążony silnik. Jest to warstwa chroniąca silnik przed zatarciem (film olejowy)
pablo_escobar - 04-12-2010, 03:20
Hp 1008 dla roku produkcji silnika 2007, Hp 1010 dla 2008-2010
A Quaker State, bo jest dostępny... i mój Misiek też jest z Kaliforni
andrzejGb - 04-12-2010, 11:51
słuchajcie czy jest to mozliwe zeby nie było podgrzewanych lusterek bocznych a tylna szyba była podgrzewana?
nie działający / nie swieci po nacisnięciu / nawiew wewnetrzny/zewnętrzny 1 pokrętło z lewej
radio - tryb ustawien funkcji powinny być AF-CT-REG-TP-jezyk SCV-PHONE
jest tylko SCV i PHONE ?????
pablo_escobar - 04-12-2010, 12:04
tak, szyba tylna podgrz, lusterka nie, ale można zamontowac i podłączyć. to samo składane lub wersja z migaczem.
tryb wewn/zewn działa przy AC lub skrajnych ust.
Czy ktoś z użytkowników ma własny interface MUT III i bawił się tym?
wysmok - 04-12-2010, 22:43
pablo_escobar napisał/a: | Hp 1008 dla roku produkcji silnika 2007, Hp 1010 dla 2008-2010 |
Mój to rocznik 2007. Są jakieś istotne różnice między 1008 i 1010?
andrzejGb - 07-12-2010, 17:35
w jaki sposób sprawdza sie poziom oleju w skrzyni automatycznej , wiem ze jest bagnet na nim 2 kreski poziomu , 1- GOOD , 2- HOT
czy mozna sprawdzić poziom oleju w skrzyni na zimno i dokąd powinien sięgać na bagnecie
Podobno poziom sprawdza sie na nagrzanym silniku zmienia sie biegi w róznym położeniu na koniec skrzynie ustawiona na P , silnik pracuje na luzie .
poziom powinien być między kreskami, nie przekraczać poziomu - HOT
czy tak??
bonito - 07-12-2010, 17:46
Kolega sam sprawdza poziom oleju w skrzynce - no,no... (gratuluję odwagi).
Z tego co wiem, musi być pracujący silnik i dokładnie określona temperatura oleju - instrukcja serwisowa do Outlandera powinna to precyzować. W innych warunkach niż zdefiniowane pomiar poziomu oleju nie da dobrego wyniku.
bonito
andrzejGb - 07-12-2010, 17:50
tak informacja jest w instrukcji / j. angielski / i mam wątpliwości .
w inst. jest foto z miejscem położenia bagnetu . wygląda prosto jak sprawdzenie poziomu oleju w silniku
wysmok - 16-12-2010, 12:48
Ostatecznie zalałem Motulem 8100 X-CLEAN 5W30. Na razie dopiero 2 tygodnie minęło, ale nie zauważyłem nic niepokojącego. Przy temperaturze -10 st. odpala bez najmniejszych problemów, żadnych niepokojących dźwięków.
Do tej pory w poprzednich autach byłem zadowolony z olejów Motula, więc mam nadzieję, że i w Outku sprawi się tak samo dobrze.
|
|
|