Sigma/Diamante Ogólne - Jak to jest z tym OverDrive...
Anonymous - 25-09-2006, 13:51
Ech jak "lubię" te merytoryczne dywagacje... :/ Pewne zasady są takie jakie są i nie ma o czym dyskutować. Przycisk OD/OFF należy używać w wyjątkowych okolicznościach, gdy z jakichś względów chcemy zadecydować za elektronikę sterującą skrzyni bo ona sama ma problemy z określeniem biegu etc. Ale jeśli w którymś manualu, napisano inaczej chętnie poczytam...w końcu nie jestem nieomylny
Pozdrawiam.
tomusn - 25-09-2006, 14:22
Chi-Man napisał/a: | Pewne zasady są takie jakie są i nie ma o czym dyskutować. | dokładnie to samo można powiedziec o opinii przeciwnej, tylko że do niej jest jakieś wytłumacznie...
może byś się wysilił i coś napisał, bo ja od 4-rech godzin kopię na necie...
Chi-Man napisał/a: | gdy z jakichś względów chcemy zadecydować za elektronikę sterującą skrzyni bo ona sama ma problemy z określeniem biegu etc | moja nie ma
ps. mam kolegę, można powiedzieć mechanika, miał kilka automatów, głównie MB, zapytam co myśli...
Anonymous - 25-09-2006, 15:26
Ha, taki by się wydawało znany temat, a jaka dyskusja wartka się urodziła...
Anonymous - 25-09-2006, 15:43
Chi-Man napisał/a: | Przycisk OD/OFF należy używać w wyjątkowych okolicznościach, |
Zgadzam sie z tym a na codzien po miescie i w trasie smigac w opcji ECO jak ja to robie. Rozumiem ze w automacie troche nudno bo nie ma czym powajchowac ale lepiej podlubac w nosie niz smigag ciagle na wyzszych obrotach a w nastepstwie czesto odwiedzac stacje benzynowa
Anonymous - 25-09-2006, 16:19
setko, tak jak piszesz, czasem można poszaleć ale trzeba mieć gdzie... a jakie są Polskie drogi każdy wie...
Ja danego przycisku używam tylko w konieczności, jak chcem szybciej zmienić bieg na niższy...nagłe wyprzedzanie bądź przytarcie nosa jakiemuś kozakowi
Anonymous - 25-09-2006, 22:53
a jak szarpie przy zmianie biegu, to mi powiedział jakiś mechanik od amerykańców (oni non stop naprawiają automaty) że winę może ponosić brudny olej, który wpływa wtedy znacząco na nieprawidłową pracę sterownika skrzyni. Różne dziwne rzeczy się wtedy dzieją.
U mnie na przykład ostatnio przy dużej przgazówce od 0, coś łupnęło, jakby mi bieg wyskoczył, ale po odruchowym odjęciu nogi z pedału i ponownym wciśnięciu dalej było już ok. no to zwalili takie objawy na nieprawidłową pracę sterownika z winy brudnego oleju.
(na uszczelce od miski pod skrzynie ktoś napisał COLT... bedzie pasować???)
Tomek210 - 25-09-2006, 23:03
Oj tak, typowe wśród niedouczonych mechaników. Jedzie się do takiego z dowolną usterką automatu i stawia fachową diagnozę "brudny olej"
Anonymous - 25-09-2006, 23:18
no ale najpierw sprawdził czy faktycznie brudny.
a poza tym wole jak zaczyna naprawę od tego, a nie każe mi wymieniać całą skrzynie i u niego części kupować...
Anonymous - 25-09-2006, 23:28
Tomek210 napisał/a: | stawia fachową diagnozę "brudny olej" |
heh, akurat w przypadku automatu to olej ma gigantyczny wplyw na prace calego mechanizmu
Anonymous - 26-09-2006, 08:11
tomusn napisał/a: | ps. mam kolegę, można powiedzieć mechanika, miał kilka automatów, głównie MB, zapytam co myśli... |
I co powiedział kolega?
tomusn - 26-09-2006, 08:28
pc napisał/a: | tomusn napisał/a: | ps. mam kolegę, można powiedzieć mechanika, miał kilka automatów, głównie MB, zapytam co myśli... | I co powiedział kolega? | a no jeszcze się z nim nie widziałem, ale zapytam, bo też mnie zastanawia ten temat
wichura1 - 28-09-2006, 08:45
No co ty, 6000 obrotów jest poza czerwonym polem, czyli są to obroty bezpieczne, w każdym razie w Mitsubishi
edit: chyba się spóźniłem i mój post jest bez sensu
Anonymous - 28-09-2006, 09:38
czyli jak w końcu? Można jeździć na OD non stop i wyłączać jak chcemy zaingerować w skrzynię i wymusić szybką redukcję tak? Czy odwrotnie?
tomusn - 28-09-2006, 10:34
a kolega powiedział, że po co ma Ci skrzynia latać 3-4-3-4-3-4... wyłącz sobie...
Anonymous - 29-09-2006, 21:57
a gdzie jest silnik krokowy i jak go wyczyścić?
|
|
|