Sigma/Diamante Techniczne - Klepiące zawory
mmatulek - 04-08-2010, 10:31
Popychacze są nowe.
zbyszek05 - 04-08-2010, 13:06
własnie chciałem wam napisac o wytrącaniu się czegoś w oleju maxlife na silniku 6G72 .Nie wiem jak u was ale u mnie jak pisałem - po zmianie oleju do 6-7 w porywach ...jest wszystko ok lecz potem zaczyna delikatnie cykać ...więc znalazłem dane oleju maxlife i tam napisano że wymiana co 10 000 km lub 6 m-cy .
Stan głowic określam na bdb. a ubytków oleju silnikowego na bagnecie nie zauważyłem, Być moze przy przebiegu 260 000km stan wałków rozrządu moze być nie ciekawy i wraz z traceniem właściwości smarnych robi się gdzies luz w okolicach styku na krzywkach
Typ : Sigma 3.0 24V (1991 - 1996)
Silnik 6G72
· Pojemność : Nasadka smarowania 4 litrów
: Pojemność filtra 0,3 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 10000 km / 6 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
: SynPower 5W-30
: DuraBlend MXL 5W-40
: Turbo 10W-40
: Turbo 20W-50
· Zastosowanie : trudne warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 5000 km
· Zalecenie : MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
: SynPower 5W-30
: DuraBlend MXL 5W-40
: Turbo 10W-40
: Turbo 20W-50
Most pędny, automatyczny 4/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 7,5 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife ATF
Most pędny, ręczny 5/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 2 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : DuraBlend GL-4 75W-80
: HP GL-4 80W-90
Hydrauliczny układ hamulcowy/sprzęgłowy
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 40000 km
: Wymiana 80000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : Brake & Clutch Fluid DOT 3/4
Kierownica ze wspomaganiem
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,9 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife ATF
: ATF Type D
Punkty smarowania smarem/kalamitki, przeguby kulowe
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : Multi Purpose Grease
Punkty smarowania/smarowniczki, łożyska koła
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : Multi Purpose Grease
Układ chłodzenia
· Pojemność : Nasadka smarowania 8 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 50000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife Coolant AF
: MaxLife Coolant AF 50/50 RTU
Zajc3w - 14-08-2010, 02:50
wg mitsubishi kazdy olej powinien być wymieniany co 10 000 km lub 6 miesięcy.....
Co do rozwiercania kanałów olejowych to co dokładnie rozwierciłeś?? same popychacze , czy kanaliki w dźwigniach?
zbyszek05 - 20-08-2010, 22:45
kanaliki olejowe w regulatorkach /tak to chyba się nazywa/- firma rozwiercała ...
lukasz12 - 21-08-2010, 00:21
zbyszek05 - 21-08-2010, 10:18
własnie te...ale sam nie wiem czy jestem zadowolony
Zajc3w - 21-08-2010, 21:52
patrząc na swoje popychacze dziwiłem sie co tam miałeś do rozwiercania. Teraz wiem ze w 24V to zupełnie inna bajka . A ubzdurało mi się ze do 12 i 24 te same regulatorki idą.
VirMan - 22-08-2010, 09:52
Ja sie mocno zdziwiłem jak dostałem popychacz z takim dużym otworkiem - ale jak widać na zdjęciu na mega swapie pasuje i działa tylko wygląda zupełnie inaczej.
Rafi5 - 06-11-2015, 11:22
Witam!
oddałem do regeneracji głowicę ( planowanie, wymiana uszczelniaczy).Po odebraniu zauważyłem że koło zębate ma lekki luz jak obracam w prawo lub w lewo do znacznika, czy to luz zaworów ? Czy jak założę głowicę to popychacze się napełnią olejem i nie będzie luzu? Chcę się upewnić czy wszystko ok. Patrzyłem na serwisówkę i coś tam jest że napełnia się olejem. Może ktoś jest doświadczony w tym temacie . Proszę o poradę
lukasz12 - 06-11-2015, 19:18
Przed montażem pasuje je odpowietrzyć, z tego co mówi serwisówka od silnika to trzeba je zanurzyć w ON i napełnić. Szczegóły na stronie 124 pliku 11A z katalogu pwee9061 z instrukcji od silników ( http://www.e-elektron.pl/...itsuEngines.zip )
PS. Co jest przyczyną demontażu głowicy? Czyżby poszła uszczelka? Jeśli tak to czy nie z powodu źle ustawionej instalacji LPG? (uboga mieszanka, nadmierne obciążenia termiczne i uszkodzenie zaworów/gniazd/uszczelki?)
Rafi5 - 06-11-2015, 22:16
ok. Czyli muszę rozkręcić klawiaturę. Łukasz jak masz jakieś wskazówki to proszę.
Mam nadzieję że nie poprzestawiam czegoś . Czyli rozkręcam wałek rozrządu i wyciągam klawiaturę ?
PS. Padła uszczelka a dokładnie zrobił się przedmuch do układu chłodzenia , pierwsze objawy to było przelewanie się płynu , a potem bąbelki w zbiorniku wyrównawczym. Zawory już tez nie miały szczelności ale gniazda nie były wypalone.
Przy okazji wymieniam pasek rozrządu i pompę wody gdyż już zaczęła cieknąć.
lukasz12 - 06-11-2015, 23:44
Rafi5 napisał/a: | ok. Czyli muszę rozkręcić klawiaturę. Łukasz jak masz jakieś wskazówki to proszę.
Mam nadzieję że nie poprzestawiam czegoś . Czyli rozkręcam wałek rozrządu i wyciągam klawiaturę ?
PS. Padła uszczelka a dokładnie zrobił się przedmuch do układu chłodzenia , pierwsze objawy to było przelewanie się płynu , a potem bąbelki w zbiorniku wyrównawczym. Zawory już tez nie miały szczelności ale gniazda nie były wypalone.
Przy okazji wymieniam pasek rozrządu i pompę wody gdyż już zaczęła cieknąć. |
No ja niestety takich operacji nie przeprowadzałem, ale najpewniej tak będzie trzeba zrobić. Przejrzyj serwisówkę możliwe że tam jest opisany proces wymiany popychaczy. Warto sprawdzić czy są sprawne i trzymaja ciśnienie bo moze się okazać że po tylu latach maja dość.
|
|
|