To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Klepiące zawory

mmatulek - 04-08-2010, 10:31

Popychacze są nowe.
zbyszek05 - 04-08-2010, 13:06

własnie chciałem wam napisac o wytrącaniu się czegoś w oleju maxlife na silniku 6G72 .Nie wiem jak u was ale u mnie jak pisałem - po zmianie oleju do 6-7 w porywach ...jest wszystko ok lecz potem zaczyna delikatnie cykać ...więc znalazłem dane oleju maxlife i tam napisano że wymiana co 10 000 km lub 6 m-cy .
Stan głowic określam na bdb. a ubytków oleju silnikowego na bagnecie nie zauważyłem, Być moze przy przebiegu 260 000km stan wałków rozrządu moze być nie ciekawy i wraz z traceniem właściwości smarnych robi się gdzies luz w okolicach styku na krzywkach


Typ : Sigma 3.0 24V (1991 - 1996)
Silnik 6G72
· Pojemność : Nasadka smarowania 4 litrów
: Pojemność filtra 0,3 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 10000 km / 6 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
: SynPower 5W-30
: DuraBlend MXL 5W-40
: Turbo 10W-40
: Turbo 20W-50


· Zastosowanie : trudne warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 5000 km
· Zalecenie : MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
: SynPower 5W-30
: DuraBlend MXL 5W-40
: Turbo 10W-40
: Turbo 20W-50


Most pędny, automatyczny 4/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 7,5 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife ATF


Most pędny, ręczny 5/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 2 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : DuraBlend GL-4 75W-80
: HP GL-4 80W-90


Hydrauliczny układ hamulcowy/sprzęgłowy
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 40000 km
: Wymiana 80000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : Brake & Clutch Fluid DOT 3/4


Kierownica ze wspomaganiem
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,9 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife ATF
: ATF Type D


Punkty smarowania smarem/kalamitki, przeguby kulowe
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : Multi Purpose Grease


Punkty smarowania/smarowniczki, łożyska koła
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : Multi Purpose Grease


Układ chłodzenia
· Pojemność : Nasadka smarowania 8 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 50000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife Coolant AF
: MaxLife Coolant AF 50/50 RTU

Zajc3w - 14-08-2010, 02:50

wg mitsubishi kazdy olej powinien być wymieniany co 10 000 km lub 6 miesięcy.....

Co do rozwiercania kanałów olejowych to co dokładnie rozwierciłeś?? same popychacze , czy kanaliki w dźwigniach?

zbyszek05 - 20-08-2010, 22:45

kanaliki olejowe w regulatorkach /tak to chyba się nazywa/- firma rozwiercała ...
lukasz12 - 21-08-2010, 00:21


zbyszek05 - 21-08-2010, 10:18

własnie te...ale sam nie wiem czy jestem zadowolony :doubt:
Zajc3w - 21-08-2010, 21:52

patrząc na swoje popychacze dziwiłem sie co tam miałeś do rozwiercania. Teraz wiem ze w 24V to zupełnie inna bajka :P . A ubzdurało mi się ze do 12 i 24 te same regulatorki idą.
VirMan - 22-08-2010, 09:52

Ja sie mocno zdziwiłem jak dostałem popychacz z takim dużym otworkiem - ale jak widać na zdjęciu na mega swapie pasuje i działa :) tylko wygląda zupełnie inaczej.
Rafi5 - 06-11-2015, 11:22

Witam!
oddałem do regeneracji głowicę ( planowanie, wymiana uszczelniaczy).Po odebraniu zauważyłem że koło zębate ma lekki luz jak obracam w prawo lub w lewo do znacznika, czy to luz zaworów ? Czy jak założę głowicę to popychacze się napełnią olejem i nie będzie luzu? Chcę się upewnić czy wszystko ok. Patrzyłem na serwisówkę i coś tam jest że napełnia się olejem. Może ktoś jest doświadczony w tym temacie . Proszę o poradę

lukasz12 - 06-11-2015, 19:18

Przed montażem pasuje je odpowietrzyć, z tego co mówi serwisówka od silnika to trzeba je zanurzyć w ON i napełnić. Szczegóły na stronie 124 pliku 11A z katalogu pwee9061 z instrukcji od silników ( http://www.e-elektron.pl/...itsuEngines.zip )

PS. Co jest przyczyną demontażu głowicy? Czyżby poszła uszczelka? Jeśli tak to czy nie z powodu źle ustawionej instalacji LPG? (uboga mieszanka, nadmierne obciążenia termiczne i uszkodzenie zaworów/gniazd/uszczelki?)

Rafi5 - 06-11-2015, 22:16

ok. Czyli muszę rozkręcić klawiaturę. Łukasz jak masz jakieś wskazówki to proszę.
Mam nadzieję że nie poprzestawiam czegoś . Czyli rozkręcam wałek rozrządu i wyciągam klawiaturę ?

PS. Padła uszczelka a dokładnie zrobił się przedmuch do układu chłodzenia , pierwsze objawy to było przelewanie się płynu , a potem bąbelki w zbiorniku wyrównawczym. Zawory już tez nie miały szczelności ale gniazda nie były wypalone.
Przy okazji wymieniam pasek rozrządu i pompę wody gdyż już zaczęła cieknąć.

lukasz12 - 06-11-2015, 23:44

Rafi5 napisał/a:
ok. Czyli muszę rozkręcić klawiaturę. Łukasz jak masz jakieś wskazówki to proszę.
Mam nadzieję że nie poprzestawiam czegoś . Czyli rozkręcam wałek rozrządu i wyciągam klawiaturę ?

PS. Padła uszczelka a dokładnie zrobił się przedmuch do układu chłodzenia , pierwsze objawy to było przelewanie się płynu , a potem bąbelki w zbiorniku wyrównawczym. Zawory już tez nie miały szczelności ale gniazda nie były wypalone.
Przy okazji wymieniam pasek rozrządu i pompę wody gdyż już zaczęła cieknąć.


No ja niestety takich operacji nie przeprowadzałem, ale najpewniej tak będzie trzeba zrobić. Przejrzyj serwisówkę możliwe że tam jest opisany proces wymiany popychaczy. Warto sprawdzić czy są sprawne i trzymaja ciśnienie bo moze się okazać że po tylu latach maja dość.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group