To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - stuki przy skrecaniu

rasiak1980 - 03-05-2010, 15:13

ja jakoś nie wierze aby ta śruba była przyczyną uciążliwego stukania, to moja opinia z kolei przeguby raczej charakterystycznie grzechoczą i najlepiej to słychać jeżeli pozwolimy aby auto po woli toczyło się na jałowym biegu i gwałtownie skręcimy kierownicą jeżeli słyszymy turkotanie to przeguby, bardziej byłbym skłonny uwierzyć że stukanie to jest przyczyną łożyska amortyzatora ja długi czas walczyłem z uciążliwym stukaniem na niewielkich nierównościach i najczęściej na zakręcie wymieniłem wahacze łączniki stabilizatora stuki nie ustały dopiero niedawno (miesiąc temu) zabrałem się za wymianę amortyzatorów na nowe jakie było moje zdziwienie kiedy po wymontowaniu amortyzatora oczom moim ukazało się praktycznie zdezintegrowane łożysko i wybite w znacznym stopniu mocowanie amortyzatora, nie było mowy o regeneracji a wiec wszystko zmontowałem po staremu do kupy i pojechałem po części do dealera nauczony doświadczeniem zamówiłem dwa komplety na obydwie strony druga strona wyglądała podobnie mocowanie w lepszym stanie ale łożyska nie było już wogóle następnego dnia zabrałem się za wymianę zajęło mi to około 2 godzin wymiana amortyzatorów łożysk i mocowania amortyzatora przy okazji końcówki drążków skrętnych i drążki skrętne po tym wszystkim w aucie nareszcie zrobiło się cicho niestety na jak długo nie wiem bo cały patent z mocowaniem i ułożyskowaniem amortyzatora w cari wersji poliftowej jest z założenia mocno budżetowy i tym samym spierniczony. robota w miarę prosta i czysta
kuken - 03-05-2010, 18:23

Rasiak gdybym nie widział i nie sprawdził we własnym zakresie to też bym nie uwierzył. Bo odgłos jest taki jakby co najmniej wahacz się urwał. W miejscu mocowania jest luz góra- dół 2-3 mm i tam tak wali. Póki co nie mogę zlokalizować tego podcięcia na klucz, żeby złapać od drugiej strony- na której części śruby jest to miejsce? Na większej średnicy- tej która przylega do amortyzatora czy mniejszej- schowanej pod gumą- macałem paluchami i podcięcia owego zlokalizować nie mogłem.
rasiak1980 - 03-05-2010, 19:28

u mnie to jest w inny sposób rozwiązane mam drążek mocowany bezpośrednio do wahacza i wygląda to tak: ordynarna długa śruba chyba 10 z 4 gumowymi, 4 stalowymi podkładkami i kawałkiem rurki który to wszystko dystansuje u ciebie mocowane jest to bezpośrednio do amortyzatora czyli patent z grubsza taki jak w volvo dokręcić takie coś przy użyciu grzechotki będzie ci trudno będzie się przegub obracał jedyne co bym ci poradził to zdjąć przeczyścić szczotką drucianą gwint, trochę smaru miedzianego i może będzie szansa że jak dociśnie do mocowania na amortyzatorze wtedy dociągniesz odpowiednio śrubę, z kolei pneumatycznie z udarem nie będziesz miał większych problemów żeby to dociągnąć tą samą historie miałem jak dokręcałem śrubę mocującą amortyzator podczas dokręcania cały tłok amortyzatora razem ze śrubą którą próbowałem dociągnąć się obracał pistoletem z udarem zajęło mi to 3 sec. a więc to chyba najprostsze rozwiązanie
pitu90 - 01-06-2010, 22:04

U mnie jest tak ze jak skręcę max w lewo i ruszę to słychać takie pukanie, aa jak jadę to przy skręcaniu ale zależy jeszcze pod jakim kątem słychać to cholerne stukanie ;/;/ jak myślicie ?? co to będzie ?? przeguby ?
Ginger1021 - 01-06-2010, 22:08

Jeśli jedziesz na równym po łuku ze skręconą kierownicą i słychać takie tyk tyk tyk tyk tyk to raczej przegub.
Jeśli słychać tak jak by strzelania podczas kręcenia kierownicą to łożysko amortyzatora.
Jeśli słychać takie pukanie jak wiedziesz na nierówności jakieś powoli to sworzeń wahacza.

pitu90 - 03-06-2010, 11:53

dzieki za pomoc na pewno do wymiany ma przegub ;/ tylko teraz jakiej firmy wybrać?? bo widziałem na allegro i innych stronach ze kilka.
robertdg - 03-06-2010, 13:33

To zalezy jakiej firmy masz dostepne, ogolnie rzecz biorac Spidan cieszy sie dobrym zdaniem.
pitu90 - 03-06-2010, 14:50

ok dzięki :) jutro popytam czy znajda takiej firmy :) ale jeszcze muszę pojechać do mechaniki dowiedzieć się dokładnie który przegub jest do wymiany :)
kris80 - 03-06-2010, 23:18

kuken żeby dokręciś tą nakrętkę łącznika to będziesz potrzbował klucz imbusowy, który wkładasz w śróbę i trzymasz żeby się nie kręciła jak będziesz dokręcał nakrętkę łącznika.
pitu90 - 04-06-2010, 20:51

panowie jeszcze jedno pytanie.. mechanik powiedział mi ze wystarczy wymienić uszkodzony przegub.. wymienia się oba przeguby czy wystarczy ten uszkodzony ??
robertdg - 04-06-2010, 21:09

wystarczy wymienic ten uszkodzony
pitu90 - 05-06-2010, 01:20

oki wielkie dzięki za pomoc:)
Leonard - 12-06-2011, 11:56

Niestety bez zmian , dwa razy rozkręcałem kolumne ale nic nie znalazłem , smarowałem i czarowałem i nic czasami strzela czasami nie szczególnie podczas dłuższej jazdy i jak jest bardzo ciepło nigdy natomiast rano i wieczorem . przypomnę że łozyska górne i amorki są nowe i zaczęlo sie to właśnie po wymianie tych dwóch elementów . Strzela podczas skrecania na postoju w lewo i w prawo i podczas przyhamowywyania i na niektórych wybojach . Czu to na sprężynie bo sprawdzałem własnoręcznie .
Dzięki z góry za pomysły pozdrawiam

Hugo - 13-06-2011, 09:12

Leonard napisał/a:
Strzela podczas skrecania na postoju w lewo i w prawo i podczas przyhamowywyania i na niektórych wybojach
U mnie przy takich objawach winne były zaciski hamulcowe, a konkretnie luzy na prowadnicach zacisków.
arkady35 - 16-06-2011, 16:21

Ginger1021 napisał/a:
Jeśli jedziesz na równym po łuku ze skręconą kierownicą i słychać takie tyk tyk tyk tyk tyk to raczej przegub.
Jeśli słychać tak jak by strzelania podczas kręcenia kierownicą to łożysko amortyzatora.
Jeśli słychać takie pukanie jak wiedziesz na nierówności jakieś powoli to sworzeń wahacza.



Dziś wjechałem na kanał i widzę ,że tuleja wahacza (ten sworzeń)przednie koło od strony kierowcy jest wkoło po punktowana?

Mecher mówi ,że czasami tak się robi? jak sworzeń nie jest idealnej grubości?


czy faktycznie tak jest ? :rolleyes:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group