Nasze Miśki - Mitsubishi 3000GT TT VR4 - 400HP - by NOMERCY
kochajj - 07-04-2010, 15:42
Robertoo napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Pytam, bo interesuje mnie wielkość ATW (jak dasz radę wrzuć wydruk). Zresztą tylko taka moc jest mierzalna. Standaryzowane w UK są tylko hamownie DynoDynamics. Reszta działa jak chce i podaje czasem wielkości z bajki.
Ciekaw jestem co zrobili z silnikiem (flash ecu?, piggy back?, ciśnienie w dolocie?), nie wygląda na przerobiony zbytnio, więc zgłaszane przez ciebie 395bhp byłoby mega wyczynem dla GTO.
Ta odrobina wiedzy przydałaby się Mitsumaniakowym właścicielom GTO/3000GT |
Moim zdaniem jest to realne. Poniewaz jezeli masz odetkany dolot (filtry HKS lub K&N + polerwoany dolot y-pipe), odetkany wydech (tzn. wyciety glowny kat i katy za turbinami), podniesione cisnienie doladowania poprzez MBC lub EBC do ok. 0,95 bara, lepszy bov od seryjnego + dodatkowy wskaznik doladowania bo seryjny niestety mierzy cisnienie teoretycznie to przy zdrowym silniku bedzie ok. 380KM. A kolega jeszcze napisal ze ma zmieniony program... Reasumujac jezeli mialby zrobione to co wyzej + zmieniony program to 395bhp jest mozliwe. |
i silnik w powietrze... tam masz wtryski 360cc i 3.0 pojemności... Legnum ma 390cc i 2.5litra i 0.9-1.0 bara kończą sie wtryski, więc za długiej jazdy na seryjnych w 3000gt na takim doładowaniu nie wróże.
Robertoo - 07-04-2010, 15:51
kochajj napisał/a: | Robertoo napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Pytam, bo interesuje mnie wielkość ATW (jak dasz radę wrzuć wydruk). Zresztą tylko taka moc jest mierzalna. Standaryzowane w UK są tylko hamownie DynoDynamics. Reszta działa jak chce i podaje czasem wielkości z bajki.
Ciekaw jestem co zrobili z silnikiem (flash ecu?, piggy back?, ciśnienie w dolocie?), nie wygląda na przerobiony zbytnio, więc zgłaszane przez ciebie 395bhp byłoby mega wyczynem dla GTO.
Ta odrobina wiedzy przydałaby się Mitsumaniakowym właścicielom GTO/3000GT |
Moim zdaniem jest to realne. Poniewaz jezeli masz odetkany dolot (filtry HKS lub K&N + polerwoany dolot y-pipe), odetkany wydech (tzn. wyciety glowny kat i katy za turbinami), podniesione cisnienie doladowania poprzez MBC lub EBC do ok. 0,95 bara, lepszy bov od seryjnego + dodatkowy wskaznik doladowania bo seryjny niestety mierzy cisnienie teoretycznie to przy zdrowym silniku bedzie ok. 380KM. A kolega jeszcze napisal ze ma zmieniony program... Reasumujac jezeli mialby zrobione to co wyzej + zmieniony program to 395bhp jest mozliwe. |
i silnik w powietrze... tam masz wtryski 360cc i 3.0 pojemności... Legnum ma 390cc i 2.5litra i 0.9-1.0 bara kończą sie wtryski, więc za długiej jazdy na seryjnych w 3000gt na takim doładowaniu nie wróże. |
chyba zartujesz Poczytaj najpierw dzial 3000GT/GTO i zobaczysz ze seria konczy sie przy 1 barze. Proponuje tez poczytac 3si.com lub stealth316.com. Tam jest kopalnia wiedzy... Natomiast zeby dmuchac powyzej 1 bara to juz trzeba faktycznie zmienic wtryski i pompe paliwa.
kochajj - 07-04-2010, 16:36
Robertoo napisał/a: | kochajj napisał/a: | Robertoo napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Pytam, bo interesuje mnie wielkość ATW (jak dasz radę wrzuć wydruk). Zresztą tylko taka moc jest mierzalna. Standaryzowane w UK są tylko hamownie DynoDynamics. Reszta działa jak chce i podaje czasem wielkości z bajki.
Ciekaw jestem co zrobili z silnikiem (flash ecu?, piggy back?, ciśnienie w dolocie?), nie wygląda na przerobiony zbytnio, więc zgłaszane przez ciebie 395bhp byłoby mega wyczynem dla GTO.
Ta odrobina wiedzy przydałaby się Mitsumaniakowym właścicielom GTO/3000GT |
Moim zdaniem jest to realne. Poniewaz jezeli masz odetkany dolot (filtry HKS lub K&N + polerwoany dolot y-pipe), odetkany wydech (tzn. wyciety glowny kat i katy za turbinami), podniesione cisnienie doladowania poprzez MBC lub EBC do ok. 0,95 bara, lepszy bov od seryjnego + dodatkowy wskaznik doladowania bo seryjny niestety mierzy cisnienie teoretycznie to przy zdrowym silniku bedzie ok. 380KM. A kolega jeszcze napisal ze ma zmieniony program... Reasumujac jezeli mialby zrobione to co wyzej + zmieniony program to 395bhp jest mozliwe. |
i silnik w powietrze... tam masz wtryski 360cc i 3.0 pojemności... Legnum ma 390cc i 2.5litra i 0.9-1.0 bara kończą sie wtryski, więc za długiej jazdy na seryjnych w 3000gt na takim doładowaniu nie wróże. |
chyba zartujesz Poczytaj najpierw dział 3000GT/GTO i zobaczysz ze seria konczy sie przy 1 barze. Proponuje tez poczytac 3si.com lub stealth316.com. Tam jest kopalnia wiedzy... Natomiast zeby dmuchac powyzej 1 bara to juz trzeba faktycznie zmienic wtryski i pompe paliwa. |
To ty chyba żartujesz... 3si przesiałem w każdą strone, ale to nie znaczy, że moje informacje biorę z doświadczeń innych ludzi... sam stroiłem 3000gt np. slawka z forum ... przywal 1 bar i zobacz jakie masz EGT (tak przy 200-250km/h)... jest po prostu za ubogo i tyle, a wtryski pracują prawie na maxa co nie powinno mieć miejsca... do tego wiekszość 3000GT w PL strojona jest na zasadzie pigiback co też nie jest najlepszym rozwiązaniem gdyż zabawa przepływką powiązana jest z innymi bardzo waznymi parametrami... ale zapewne tez duzo czytałeś 3si i to wiesz... wg mnie po pierwsze kolega powinien zaopatrzyć się w zegary EGT(najlepiej x2), AFR, poźniej można mówić o strojeniu i mocach, każde auto inaczej reaguje na zmiane parametrów i nie moza porównywać aut nawet teoretycznie takich samych... ale myśle ze drogę jak osiągnąć 500km najlepiej opisze wam Sławek...
Robertoo - 07-04-2010, 20:52
kochajj napisał/a: | Robertoo napisał/a: | kochajj napisał/a: | Robertoo napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Pytam, bo interesuje mnie wielkość ATW (jak dasz radę wrzuć wydruk). Zresztą tylko taka moc jest mierzalna. Standaryzowane w UK są tylko hamownie DynoDynamics. Reszta działa jak chce i podaje czasem wielkości z bajki.
Ciekaw jestem co zrobili z silnikiem (flash ecu?, piggy back?, ciśnienie w dolocie?), nie wygląda na przerobiony zbytnio, więc zgłaszane przez ciebie 395bhp byłoby mega wyczynem dla GTO.
Ta odrobina wiedzy przydałaby się Mitsumaniakowym właścicielom GTO/3000GT |
Moim zdaniem jest to realne. Poniewaz jezeli masz odetkany dolot (filtry HKS lub K&N + polerwoany dolot y-pipe), odetkany wydech (tzn. wyciety glowny kat i katy za turbinami), podniesione cisnienie doladowania poprzez MBC lub EBC do ok. 0,95 bara, lepszy bov od seryjnego + dodatkowy wskaznik doladowania bo seryjny niestety mierzy cisnienie teoretycznie to przy zdrowym silniku bedzie ok. 380KM. A kolega jeszcze napisal ze ma zmieniony program... Reasumujac jezeli mialby zrobione to co wyzej + zmieniony program to 395bhp jest mozliwe. |
i silnik w powietrze... tam masz wtryski 360cc i 3.0 pojemności... Legnum ma 390cc i 2.5litra i 0.9-1.0 bara kończą sie wtryski, więc za długiej jazdy na seryjnych w 3000gt na takim doładowaniu nie wróże. |
chyba zartujesz Poczytaj najpierw dział 3000GT/GTO i zobaczysz ze seria konczy sie przy 1 barze. Proponuje tez poczytac 3si.com lub stealth316.com. Tam jest kopalnia wiedzy... Natomiast zeby dmuchac powyzej 1 bara to juz trzeba faktycznie zmienic wtryski i pompe paliwa. |
To ty chyba żartujesz... 3si przesiałem w każdą strone, ale to nie znaczy, że moje informacje biorę z doświadczeń innych ludzi... sam stroiłem 3000gt np. slawka z forum ... przywal 1 bar i zobacz jakie masz EGT (tak przy 200-250km/h)... jest po prostu za ubogo i tyle, a wtryski pracują prawie na maxa co nie powinno mieć miejsca... do tego wiekszość 3000GT w PL strojona jest na zasadzie pigiback co też nie jest najlepszym rozwiązaniem gdyż zabawa przepływką powiązana jest z innymi bardzo waznymi parametrami... ale zapewne tez duzo czytałeś 3si i to wiesz... wg mnie po pierwsze kolega powinien zaopatrzyć się w zegary EGT(najlepiej x2), AFR, poźniej można mówić o strojeniu i mocach, każde auto inaczej reaguje na zmiane parametrów i nie moza porównywać aut nawet teoretycznie takich samych... ale myśle ze drogę jak osiągnąć 500km najlepiej opisze wam Sławek... |
No to jezeli czytales kolego to wszystko wiesz. Rozumiem jakie masz doswiadczenia ale jezdzi juz kilka osob u nas na forum z dokladowaniem 0,9 - 0,95 bara juz jakis czas i wszystko jest ok np. kolega N3000. Nie mowie zeby odrazu dac 1bar bo to faktycznie troche za duzo.
Jezeli jeszcze wezmiemy pod uwage inne wtryski to jakie bys polecil
A co do zegarow EGT i AFR to faktycznie bardzo przydatne urzadzonka w ktore tez bede sie musial zaopatrzyc.
Pozdrawiam
kochajj - 07-04-2010, 21:34
na 1,3 bara i około 500Km 550cc bedzie idealnie... najlepiej sobie założyć jaką moc bedziesz chciał i pod to dobrać wtryski (jest wzór którym można to policzyć), dużym błędem jest założyć za duże wtryski i bawić się przepływką (pigyback)... odjęcie paliwa o 20% bardzo mocno zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu... można się tak bawić, ale do tego potrzebne jest co najmniej EMU ( E-manage Ultimate - najlepsza ze świnek) lub stand alone...
co do zegarów EGT i AFR to podstawa... ale można też stroić na datalogera - stuki (knock sum), ale lepiej monitorować pozostałe parametry... najważniejsze to założyć wydajną pompe, wtryski, jak jezdzisz na 0,95 to powinienes co najmniej o stopien zimniejsze swiece złożyć itd. itp.
NOMERCY - 08-04-2010, 00:08
Nie znam się na tym zbyt dobrze, (EGR,AFR itp. itd.), po prostu oddałem na warsztat, przyjechałem po 7dniach i było gotowe razem z wykresem, nie wiem czy mogę im wierzyć na 100% ale jak się niektórzy tu znają to wiedzą co mogli zrobić żeby tyle było, jak nie to trudno oszukali mnie ale myślę że jest ok autko przyspiesza jak mała rakietka, powiedziałem im że nie zależy mi na długowieczności tylko do jazdy "od czasu do czasu"
swinks_UK - 08-04-2010, 09:29
Robertoo napisał/a: |
Moim zdaniem jest to realne. Poniewaz jezeli masz odetkany dolot (filtry HKS lub K&N + polerwoany dolot y-pipe), odetkany wydech (tzn. wyciety glowny kat i katy za turbinami), podniesione cisnienie doladowania poprzez MBC lub EBC do ok. 0,95 bara, lepszy bov od seryjnego + dodatkowy wskaznik doladowania bo seryjny niestety mierzy cisnienie teoretycznie to przy zdrowym silniku bedzie ok. 380KM. A kolega jeszcze napisal ze ma zmieniony program... |
Tomek ci trochę odpowiedział, ale szczerze mówiac rozbawiłeś mnie do reszty
Po krótce:
1. lepszy filtr, hardpipe nie daje uzysku mocy, a znosi ograniczenia w dolocie do zabawy zwiększonym doładowaniem, polepsza też reakcję na przepustnicę (ma wpływ na przesunieście max. momentu w dolny zakres)
2. De-cat. Patrz wyżej, minimalny przyrost mocy, za to wyższy moment w dolnym zakresie.
3. Zwiększenie doładowania nie podnosi mocy w sposób liniowy. A ma swój kres w wydajności wtrysków, ograniczeniu MAF, i wydajności turbin. W tym wypadku TD04, które swoją wydajność uzyskują w zakresie 1.2 - 1.4 bara. To ich max. Jednak przuyrost mocy w przypadku doadowania wygląda takż, że np. na pierwsze 0.1 bara mamy 10bhp, na drugie 0.1 bara już 8bhp, na nastepne 5bhp, i tak dalej.
4. Lepszy BOV, bo standardowe "ciekną" przy podniesionym doładowaniu. Nie ma nic do uzyskiwanych mocy. Ma trzymać ciśnienie w dolocie.
5. Zmieniony program - podejrzewam flashowane ECU, ale w takim przypadku dostępny na rynku flash robi max. 330 bhp i wymaga zmian, których ciężko mi dojrzeć: FMIC, wzmocniona pompa paliwa, FPR...
Robertoo napisał/a: | Reasumujac jezeli mialby zrobione to co wyzej + zmieniony program to 395bhp jest mozliwe. |
Reasumując. NIE
Robertoo - 08-04-2010, 10:04
kochajj napisał/a: | na 1,3 bara i około 500Km 550cc bedzie idealnie... najlepiej sobie założyć jaką moc bedziesz chciał i pod to dobrać wtryski (jest wzór którym można to policzyć), dużym błędem jest założyć za duże wtryski i bawić się przepływką (pigyback)... odjęcie paliwa o 20% bardzo mocno zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu... można się tak bawić, ale do tego potrzebne jest co najmniej EMU ( E-manage Ultimate - najlepsza ze świnek) lub stand alone...
co do zegarów EGT i AFR to podstawa... ale można też stroić na datalogera - stuki (knock sum), ale lepiej monitorować pozostałe parametry... najważniejsze to założyć wydajną pompe, wtryski, jak jezdzisz na 0,95 to powinienes co najmniej o stopien zimniejsze swiece złożyć itd. itp. |
Rozumiem. Dzieki za wyjasnienie Tomek. Mam jeszcze pytanko, jakie bys polecil zimniejsze swiece?? Typu NGK Irydium?? Moze znasz ich numer ktory bedzie odpowiedni do 3kGT/Stealtha??
swinks_UK napisał/a: | Robertoo napisał/a: |
Moim zdaniem jest to realne. Poniewaz jezeli masz odetkany dolot (filtry HKS lub K&N + polerwoany dolot y-pipe), odetkany wydech (tzn. wyciety glowny kat i katy za turbinami), podniesione cisnienie doladowania poprzez MBC lub EBC do ok. 0,95 bara, lepszy bov od seryjnego + dodatkowy wskaznik doladowania bo seryjny niestety mierzy cisnienie teoretycznie to przy zdrowym silniku bedzie ok. 380KM. A kolega jeszcze napisal ze ma zmieniony program... |
Tomek ci trochę odpowiedział, ale szczerze mówiac rozbawiłeś mnie do reszty
Po krótce:
1. lepszy filtr, hardpipe nie daje uzysku mocy, a znosi ograniczenia w dolocie do zabawy zwiększonym doładowaniem, polepsza też reakcję na przepustnicę (ma wpływ na przesunieście max. momentu w dolny zakres)
2. De-cat. Patrz wyżej, minimalny przyrost mocy, za to wyższy moment w dolnym zakresie.
3. Zwiększenie doładowania nie podnosi mocy w sposób liniowy. A ma swój kres w wydajności wtrysków, ograniczeniu MAF, i wydajności turbin. W tym wypadku TD04, które swoją wydajność uzyskują w zakresie 1.2 - 1.4 bara. To ich max. Jednak przuyrost mocy w przypadku doadowania wygląda takż, że np. na pierwsze 0.1 bara mamy 10bhp, na drugie 0.1 bara już 8bhp, na nastepne 5bhp, i tak dalej.
4. Lepszy BOV, bo standardowe "ciekną" przy podniesionym doładowaniu. Nie ma nic do uzyskiwanych mocy. Ma trzymać ciśnienie w dolocie.
5. Zmieniony program - podejrzewam flashowane ECU, ale w takim przypadku dostępny na rynku flash robi max. 330 bhp i wymaga zmian, których ciężko mi dojrzeć: FMIC, wzmocniona pompa paliwa, FPR...
Robertoo napisał/a: | Reasumujac jezeli mialby zrobione to co wyzej + zmieniony program to 395bhp jest mozliwe. |
Reasumując. NIE |
W takim razie widze ze kazdy pisze co innego. Moje teorie poparte sa tym co wyczytalem i od kolgow ktorzy jezdza 3kgt vr4. Powiem szczerze ze teraz to juz niczego nie jestem pewien
Ad. 1 Dokladnie, czy ja napisalem ze daje duzy przyrost?
Ad. 2 Z tego co wiem to waskim gardlem sa wlasnie katy za turbinami. I wywalenie ich napewno troche da... Nie wspominajac juz o sportowym downpipe.
Ad. 3 Czyli wedlug Ciebie jaka moc jest mozliwa przy doladowaniu 0,95 bara i zrobieniu tego co wczesniej wymienilem?
Ad.4 Tutaj rowniez nie napisalem ze dodaje mocy. To jest przeciez logiczne ze bov nie daje przyrostow. Chodzilo mi wlasnie o nieszczelnosc seryjnego...
Ad. 5 W tej kwesti sie nie wypowiem...
Pozdr.
n3000 - 08-04-2010, 13:43
Witam, po pierwsze 395 koni to żaden mega wyczyn w silniku 3.0 turbo który seryjnie ma 320, wolnossaki 3.5l osiągają 310 koni np. nissan 350z, mój znajomy ma eclipse gsx którego używa do wyścigów na 1/4 mili z 2 litrowego silnika ma wykręcone 700hp. Sławek jeździ na doł. 1.4 bar gdzie seria miała 0.7bar i silnik to znosi normalnie na seryjnych bebechach, ostatnio wykręcił czas na 1/4 mili 12,56 autem które waży 1740 kg wiec koni jest sporo ponad 400, ja jeżdżę już kilka ładnych lat z ciśnieniem 1 bar na seryjnych wtryskach i pompie i jakoś silnik żyje i ma się dobrze można pisać cuda i teoretyzować ale proponuje najpierw podłubać w 3kgt potestować i dopiero się wypowiadać.
kochajj - 08-04-2010, 14:15
n3000 napisał/a: | Witam, po pierwsze 395 koni to żaden mega wyczyn w silniku 3.0 turbo który seryjnie ma 320, wolnossaki 3.5l osiągają 310 koni np. nissan 350z, mój znajomy ma eclipse gsx którego używa do wyścigów na 1/4 mili z 2 litrowego silnika ma wykręcone 700hp. Sławek jeździ na doł. 1.4 bar gdzie seria miała 0.7bar i silnik to znosi normalnie na seryjnych bebechach, ostatnio wykręcił czas na 1/4 mili 12,56 autem które waży 1740 kg wiec koni jest sporo ponad 400, ja jeżdżę już kilka ładnych lat z ciśnieniem 1 bar na seryjnych wtryskach i pompie i jakoś silnik żyje i ma się bardzo dobrze można pisać cuda i teoretyzować ale proponuje najpierw podłubać w 3kgt potestować i dopiero się wypowiadać. |
Na jakim zegarze wskazuje Ci 1bar???? Mam zegar AG i przy 1 barze faktycznie jest wg Greddy Profec,a 0,85... do 0,5 AG wskazuje dobrze... później coś nie bardzo... a tak nawiasem mówiąc to więksość, jak nie wszyscy tutaj tylko i wyłącznie przypuszczacie jakie macie moce... prosze o wykresy a nie jakieś gdybania... i wątpie co by seryjny 3000GT wypluł na rolkach 320KM... a co dopiero pod 400 bez mega rezania... Sławek jest tego przykładem, ale sam do końca nie wie ile ma koni... może 500... może 400...
swinks_UK - 08-04-2010, 14:36
n3000 napisał/a: | Witam, po pierwsze 395 koni to żaden mega wyczyn w silniku 3.0 turbo który seryjnie ma 320, |
Przeczytaj uważnie zanim się zaczniesz wypowiadać.
Kolega się chwali GTO TT, a tam w serii jest 280bhp które ciężko się mapuje (jeśli w ogóle). Ty porównujesz go silników które szły w 3000GT na innym ecu. Inna bajka, inny świat.
Po drugie chciałbym być takim optymistą i wierzyć, że samo podniesienie o 0.6 bara załatwi mi uzysk 100bhp. Miło tkwić w świecie marzeń.
n3000 napisał/a: | ja jeżdżę już kilka ładnych lat z ciśnieniem 1 bar na seryjnych wtryskach i pompie i jakoś silnik żyje i ma się bardzo dobrze można pisać cuda i teoretyzować ale proponuje najpierw podłubać w 3kgt potestować i dopiero się wypowiadać. |
W perzypadku Tomka, Sławka, czy moim, to lepiej nie przywołuj tego argumenu...
n3000 - 08-04-2010, 17:23
swinks_UK napisał/a: | Przeczytaj uważnie zanim się zaczniesz wypowiadać.
Kolega się chwali GTO TT, a tam w serii jest 280bhp które ciężko się mapuje (jeśli w ogóle). Ty porównujesz go silników które szły w 3000GT na innym ecu. Inna bajka, inny świat. |
Ty przeczytaj uważnie, temat jest o 3000gt vr4 a nie o GTO widzę że nawet nie potrafisz ich odróżnić a się wypowiadasz a silnik w 3000gt to 6G72 a nie 6G73 jak napisałeś parę postów wcześniej. Wiele osób jeździ na ciśnieniu 1bar na seryjnych wtryskach i silniki żyją ale widzę że pozjadałeś wszystkie rozumy kolego i wiesz wszystko najlepiej.
kochajj - 08-04-2010, 19:02
n3000 napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Przeczytaj uważnie zanim się zaczniesz wypowiadać.
Kolega się chwali GTO TT, a tam w serii jest 280bhp które ciężko się mapuje (jeśli w ogóle). Ty porównujesz go silników które szły w 3000GT na innym ecu. Inna bajka, inny świat. |
To ty przeczytaj uważnie, temat jest o 3000gt vr4 a nie o GTO widzę że nawet nie potrafisz ich odróżnić a się wypowiadasz a silnik w 3000gt to 6G72 a nie 6G73 jak napisałeś parę postów wcześniej. Wiele osób jeździ na ciśnieniu 1bar na seryjnych wtryskach i silniki żyją ale widzę że pozjadałeś wszystkie rozumy kolego i wiesz lepiej hehe. |
kontynuacja rozmowy w ten sposób = RB...
prosze rzeczowo... niech ktoś w końcu wklei jakieś wykresy z podanymi modyfikacjami...
mkm - 08-04-2010, 19:34
Prosze Was o obnizenie temperatury dyskusji.
Z góry dzieki.
slawekpurc - 09-04-2010, 10:58
kochajj...hehe. zdaje sie to ty byles kierowca a ja siedzialem z laptopem i stroilem 3kgt i legnuma ...
dobra a teraz prawda o 3kgt...... bo tu rozne dziwne rzeczy wychodza w tym poscie.
1. n3000 jedzi na 1 barze i nie widze przeszkod zeby cos mialo mu sie dziac z silnikiem . pewnie ma ok 350-370 koni. skok z 0.6 na 1.0 bar na serii to zaden problem. mozna wiecej tylko ograniczaja to wtryski i pompa , ale n3000 dobrze o tym wie i dlatego ma 1 bar.
2. silnika nie trzeba zakuwac do 400 koni... jezdzilem na roznych setupach doladowania. do pomiarow uzywam cos w stylu gtecha, ale to nie wazne bo uzywam tego samego urzadzenia od poczatku jak zaczalem bawic sie z autem.akutalnie przy 1,4 bara w peaku spadajace do 1,1 (jakas nieszczelnosc) wypluwa ok 460HP , i regularnie 4,5-4,7 do setki i ponizej 13.0s na 1/4 mili , duzo zalezy od startu i zmiany biegow. ideal to ok 12,5s i ok 4,5 s /100km/h (seria kola i fegli chwilowo).
prrzy takich osiagach i wadze biorac srednia z kalkulatora na 1/4 mili oraz to co podaje gtech musi byc najmniej 450 koni...licze ze 10% bledu gdzies tu jest, ale rozne hamownie tez roznie pokazuja. poza tym jesli co chwile zmieniam mapy , zaplony to raczej jezdzenie na hamownie z kazda pierdolka odpada.
wiem co pokazywal gtech na serii i wiem co pokazuje teraz....moze to urzadzenie nie jest dokladne ale jesli uzywa sie tego samego rodzaju pomiaru to jest on miarodajny.
kazdy silnik mozna zalatwic nawet na serii...jesli nie monitoruje sie spalania stukowego oraz EGT to zaden wyczyn...a 3kgt... ma w serii kute korby , kuty wal (powyzej 93 roku) oraz standardowe tloki . nie sa to super bebechy ale wal jest pancerny , korby roznie ludzie oceniaja ale ok 700hp znosza (akurat osobiscie tego nie sprawdzilem- jeszcez...hehe)
a tloki podobnie pod warunkiem zapewnienia im odpowiednich warunkow pracy. Niech sobie wszyscy wezma pod uwage ze auta o tak duzych mocach jezdza albo z duza iloscia metanolu , albo na paliwie C16.. albo na e85.... te paliwa maja to do siebie ze prog detonacji jest w nich duzo przesuniety...a glownie to zabija tloki + egt...+ brak smarowania czyli problem z pompa oleju lub wgieta miska olejowa.. kiedys Ray Pampena napisal (a jeden z guru to jest) ze 90% walnietych tlokow i piescieni u niego to wlasnie wgieta miska olejowa i brak smarowania , niestety dopiero niedawno sobie to uswiadomilem.....ci co maja 3kgt wiedza o co chodzi.
reasumujac ten post, 6g72 silnik jesli nie ma spalania stukowego i egt jest w miare ludzkie ponizej 850stopni to nawet przy 1,5 bara u mnie nic sie nie dzialo . na forach w US podaja ze do 25 psi zdrowy silnik znosi. rozmawaielm z paroma ludzmi ktorym wlasnie puscily tloki lub korby przy 28-35 psi....wiec cos z ta granica 25 psi jest i tego raczej trzeba sie trzymac przy seryjnym silniku. zreszta zadna seryjna turbina nawet do 20psi nie dociagnie..
a wiele ludzi nie majac nawet stycznosci z autem pisze ze skrzynie do dupy , ze cos tam , silnik slaby..nawet ci co pare razy nim jechali lub widzieli go na oczy.
uwazam ze z serii ok 300 koni po drobnych modyfiakacjach miec ok 25% wiecej to nie taki zly wyczyn...a wiecej trzeba zainwestowac ale to chyba nie powinno nikogo dziwic
|
|
|