To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej

VirMan - 15-04-2010, 22:18

no nie montowali - ale w nich właśnie są kute .. dlatego mówię.. jak ktoś chce , ok - ja tylko mówię , że moim zdaniem nie warto do 12v pakować takich uszczelek.

Może powiem dlaczego sądzę że są różnice , mogę się mylić ale:

moc silnika , to ilość energii wydzielona w tłokach razy skuteczność zamiany tego na energię mechaniczną. więc skoro tłoki maja tę samą powierzchnię skuteczną , to znaczy że z powodów gorszego przepływu , silnik12v nie potrafi wytworzyć w komorze spalania odpowiedniego ciśnienia ( przez temperaturę i skład spalin i czas spalania) żeby dorównać 24v, stąd też prosty wniosek , że i ciśnienia dynamiczne są mniejsze , a skoro głowica ma grubsze scianki to i łatwiej i równomierniej dolega do bloku , wiec docisk uszczelki powinien być lepszy. suma sumarum mamy mniejsze siły i temperatury działające na uszczelkę 12v i z tego co zaobserwowałem na forum (chyba że źle patrzyłem ) 12v ma rzadziej wydmuchaną uszczelkę w stosunku do ilosci niż24v.

Jak się pomyliłem albo coś :) to mnie koledzy skorygujcie , bo jak mówię , to moja opinia , nie koniecznie poparta twardymi badaniami , itd etc :)

wojtas - 16-04-2010, 00:02

VirMan napisał/a:
a skoro głowica ma grubsze scianki to i łatwiej i równomierniej dolega do bloku


Tak wygląda przykładowa uszczelka do 12V:


Tak od 24V:



Są takie same więc przylegają identycznie. Co do grubości ścianek głowicy to 12v ma więcej tzw. mięsa z prostej przyczyny ma dwa razy mniej zaworów.
Co do dociągnięcia głowic, dociągamy je z taką samą siłą, przynajmniej tak jest w manualu. Więc lepiej dołożyć kilka groszy więcej i założyć porządną uszczelkę i cieszyć się bezawaryjnością niż później pluć sobie w twarz. Można oczywiście zamontować tańszą zwykłą uszczelkę, ale ciśnie się pytanie: Po co, jak na rynku są metalowe w dobrej cenie. :wink:

VirMan - 16-04-2010, 09:17

no true :) - dlatego mówię , że 12v jest "toporniejsze" :) no a jeśli cena jest nieduża to i może racja - bo ja słyszałem o cenach ponad 300 pln za komplet kutych.. a takie normalne po 80 można kupić , wiec różnica spora :) A wnioskując z tych fotek , to rzeczywiście tak jak mówiłeś mięsa więcej , uszczelka ogólnie mniejsza , nawet jak docisk ten sam to i tak lepiej będzie dolegać przez ogólnie mniejszą powierzchnie. :)
wojtas - 16-04-2010, 09:33

Bartek nie zrozumieliśmy się. Powierzchnia dolegania głowicy do bloku ,w 12 jest taka sam jak w 24. Więc grubość ścianek głowicy niema tu znaczenia. Po prostu 24 musi pomieścić dwa wałki rozrządu przez co góra głowicy jest większa. :)
VirMan - 16-04-2010, 09:40

ok.. :) - to czemu uszczelka od 12v jest mniejsza widocznie - 24v wystaje poza blok? jak dla mnie to chyba 12v jest mniejsza niz blok.. chyba ze źle widzę :) Jesli powierzchnia bloku jest taka sama , tylko po prostu uszczelka 24v wystaje sobie poza obrys to true , ale jesli jest jak na zdjęciu powyżej , to chyba jednak 24v ma więcej powierzchni :)

[ Dodano: 16-04-2010, 09:41 ]
i o to mi chodzi konkretnie - nacisk ten sam , a powierzchnia niejsza = większy docisk i równomierniejszy :)

wojtas - 16-04-2010, 10:59

Może inaczej :
12V :



24V :



VirMan napisał/a:
i o to mi chodzi konkretnie - nacisk ten sam , a powierzchnia niejsza = większy docisk i równomierniejszy


To z tego wynika że 12 ma lepszy docisk niż 24. :roll:

robertdg - 16-04-2010, 11:09

wojtas021180, z tych obrazków także wynika ze uszczelki różnią się diametralnie.
wojtas - 16-04-2010, 11:45

robertdg, są to rysunki poglądowe. Chodź mi głównie o zarys zewnętrzny bloku i głowicy.

[ Dodano: 16-04-2010, 11:49 ]
I co za tym idzie powierzchni docisku.

lukasz12 - 16-04-2010, 11:53

Na mój gust to nie ma wielkich różnic. W 12V dół głowicy jest nieco inny bo przecież świece są w tym miejscu, a w 24V świeca jest pośrodku głowicy.
VirMan - 16-04-2010, 21:24

ja tak żebym tylko zauważył to jednak bloki się różnią.. nie założysz głowicy 24v do bloku 12v , bo otworki( kabnały ) są gdzie indzuiej.. i inny rozmiar i rzeczywiscie powierzchnia wieksza - czyli 24v jeśli naprawde dociska sie tak samo , to słabiej trzyma.. well i po to lepsze uszczelki pewnie..
wojtas - 17-04-2010, 00:42

Jednak Bartek uważam inaczej niż ty, z tego co pokazuje caps wynika jasno:

SOHC 12V:



DOHC 24V:



Co do bloków sprawa wygląda podobnie:

SOHC 12V:



DOHC 24V:



Więc dla mnie temat: płaszczyzn dolegania, naprężeń itd. Jest zamknięty. :|

VirMan - 17-04-2010, 08:04

well może i racja.. trzebaby zobaczyć to na dwóch otwartych.. ja pozostaję neutralny , bo mimo częsci o tych samych numerach wizualnie są inne.. wiec tymczasowo sie przychylę do Twojej opinii :) :) a potem zweryfikujemy jak będę miał oba na wierzchu obok siebie :)
Zajc3w - 17-04-2010, 11:01

wizualnie są różne na rysunkach poglądowych czyli nie wiemy nic :D .

Jak będę kupował w IC to mam 50% szans że dostane uszczelki do 24V(dlatego nie chcę tam kupować) - wtedy wymieniając na właściwe przyłożę jedna do drugiej i cyknę fotkę.

P.S Głowice już prawie zdjęte. Prawie , bo dopiero po zdjęciu pokryw kapnąłem się że potrzebuję imbusa, jakoś umknął mi ten szczegół w instrukcji

Pytanie za 100 pkt ;P kolektor wydechowy przedniej głowicy mocowany jest na 6 szpilek, czy 4 szpilki i 2 śruby. Bo u mnie 2 lewych(5 cylinder) nie ma :evil: . O dziwo wygląda jakby nie było tam nieszczelności.

wojtas - 18-04-2010, 13:58

Zajc3w napisał/a:
wizualnie są różne na rysunkach poglądowych czyli nie wiemy nic .

Zgadza się :!: Rysunki poglądowe w manualu jak i w capsie pokazują różnicę pomiędzy tymi uszczelkami i mimo tych samych numerów części, uszczelki na tych rysunkach różnią się od siebie.
Ale nie chodzi mi oto by udowodniać, że uszczelki są takie same, bo nie wiem tego w 100%.
Chodzi mi o to, że:
VirMan napisał/a:
jak masz 12v to wszystko jedno - w 24v naprężenia i kształty są inne to i opłaca się mieć metalową , ale ją chyba sie mocniej dociąga też.

Jest trochę nie na miejscu bo różnice tego typu:


są minimalne. :)

VirMan - 18-04-2010, 18:19

Dobra wygrałeś - masz rację :) docisk minimalnie inny , wiec do pominięcia.. nie cała uszczelka dolega wszędzie z tego co widzę , więc rzeczywiście.. No nic. praktyka jednak wiele daje :) własciwie tylko moc i temperatury inne , wiec co by brać pod uwagę , to tylko to - a docisk w 12v to tylko może być równomierniejszy , ale siła ta sama :) so.. wracając do meritum to chyba jednak nie są wielkie różnice w naprężeniach dla uszczelek. , choć są i pewnie lepiej wziąć lepsze , o ile ekonomia to uzasadnia :)

Ale jednak miałeś rację ogólnie :prayer:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group