To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Nietypowy problem z wycieraczką - tył.

jolly69 - 22-05-2011, 19:08

prawdopodobnie przekaźnik, przełącza on napięcie z jednego przewodu na drugi żeby zaparkować wycieraczkę, pewnie masz napięcie tylko na tym przewodzie parkującym i wycieraczka zrobiła obrót i zaparkowałą w pozycji startowej, a że napięcia nie ma na przewodzie zasilającym to nie poszła dalej. Możiwe jeszcze że właśnie ten przewód zasilający masz przerwany gdzieś i napięcie dochodzi tylko do tego parkującego
dewu123 - 22-05-2011, 19:16

Tyle że wycieraczka wychyliła się i wróciła na swoje miejsce pierwotne :P .
jolly69 - 22-05-2011, 22:47

a masz pewność że przed tym była zupełnie z boku ?? Bo jak była choćby centymetr wysunięta to wtedy zrobi pełny obrót i wróci do pozycji startowej, sprawdż napięcia w dwóch pinach w kostce, nie pamiętam teraz w których ale w manualu to jest bardzo ładnie rozpisane z rysunkiem, napięcie jest raz na jednym przewodzie raz na drugim, jak go nie ma to albo wycieraczka nie działa zupełnie albo właśnie zrobi obrót i zaparkuje
dewu123 - 23-05-2011, 00:04

Dobra, zrobię to co mówisz jutro jak narzazie rozebrałem wszystko ogarnąłem, prostownik pizd do kontaktu, masa do układu drucik do + i drugi to przewodów przed diodą i mechanizm bardzo ładnie chodził w te i na zad. Wiec taj jak to mówisz prawdopodobnie jest coś ze sterowaniem a nie mechanizmem. Możliwe jeszcze jest to że źle zlutowałem 1 z przewodów, w kablach miedzy klapą, a dachem. Jutro pobadam jak tam napięcia na nich. Widziałem tego manuala, jest na 1 przewodzie potem zamyka się obieg i jest na 2gim i tak w koło panie Macieju. Dzięki za rady, jutro obadam i dam znać co wyszło ;) .
jolly69 - 23-05-2011, 19:29

czyli wycieraczka i silnik ok, moim zdaniem jednak gdzieś przerwa na kablu, sprawdź dokładnie przewody, jak się samemu uda coś zrobić po wielkich mękach to zawsze mega satysfakcja............ i ile się nauczysz przy okazji :)
dewu123 - 24-05-2011, 19:50

Naprawiałem Głośnik;), Po prostu ktoś kto przekładał radio stwierdził ze nie chce mu się chyba pociągnąć kabli od 1 głośnika i je obciął, trzeba było dolutować 10 CM kabla i śmiga, ale wycieraczka dalej nie rozwiązana. Kurde pomierzyłem napięcia i na 1 pincie brakuje:(. Chyba mam coś na kablach:/. tak jak mówiłeś chyba w tym przewodzie który parkuje w6ycieraczke, zastawiam się czy to sie da jakoś obejść i zrobić zęby wycieraczka porostu cały czas chodziła jak przekręcę pokrętełko, a nie co te kilka sekund bo teraz nie dz8iała wcale:/
jolly69 - 25-05-2011, 21:16

daj spokój z przerabianiem, cienka igła do szycia i wbijasz się w przewód ten co napięcie nie dochodzi i sprawdzasz multimetrem czy jest napięcie (zapamiętaj kolor i sprawdzaj najpierw na łączce z klapą a jak nie będzie to w wiązce pod tylnym siedzeniem od strony kierowcy, gdzieś musi być przerwa)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group