Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Ile najlepiej na obrotomierzu ??
DJ Fazi - 18-11-2010, 19:54
Panowie,
Diesla mam pierwszy raz w życiu, jest teraz na "dotarciu" do ilu obrotów go kręcić i przez jaki przebieg, no i do ilu po dotarciu go kręcić. Jedni piszą do 2000 obr/min to maks.
W tym wątku jest napisane ze lajtowa jazda przypieka łopatki.
Pozdrawiam
rezon - 18-11-2010, 21:08
na dotarciu to tak bez czerwonego pola, raczej poniżej 3tys. obr., dużo poniżej 2tys. to męczenie silnika - turbinę zaczynasz czuć od ok. 2tys., najlepiej bez długiej jazdy ze stałą prędkością. A po dotarciu, to jak chcesz - ale od czasu do czasu warto dać popracować turbinie dla profilaktyki zapiekania sterowania geometrią. Ładny opis tego co się może dziać z turbiną jest na forum paska http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086
mitsu00 - 18-11-2010, 21:13
rezon napisał/a: | na dotarciu to tak bez czerwonego pola, raczej poniżej 3tys. obr., dużo poniżej 2tys. to męczenie silnika - turbinę zaczynasz czuć od ok. 2tys., najlepiej bez długiej jazdy ze stałą prędkością. A po dotarciu, to jak chcesz - ale od czasu do czasu warto dać popracować turbinie dla profilaktyki zapiekania sterowania geometrią. |
Teraz jak wracałem ze Szwecji z przyczepą 1500kg to na piątym biegu 85-90km/h pyrkał mi na 1900-2000 obr/min w trasie. Spalanie w przedziale 10-11 l/100km.
rezon - 18-11-2010, 21:21
mitsu00, ty masz już dotarty
mitsu00 - 18-11-2010, 21:54
rezon napisał/a: | mitsu00, ty masz już dotarty |
No fakt, nie zauważyłem..... 4 LESZKI za dużo
Grzesq - 18-11-2010, 22:16
Ja jeżdziłem przez pierwsze 2000km do 3tyś obrotów, po 2000km wymieniłem olej i śmigałem już normalnie. Pierwsze 1000km zrobiłem w trasie - w większości na tempomacie, więc go nie męczyłem.
|
|
|