[97-04]Galant EAxA/W - Urwana śruba :/
fj_mike - 11-08-2010, 21:05
tak jak pisze costa brawa, u mnie po regeneracji zacisków pulsowanie mocno się zmniejszyło, zostały mi jeszcze tarcze i klocki z tyłu do wymiany które chyba są przyczyną.
sroger - 11-08-2010, 23:54
costa brawa napisał/a: | sroger, jak Ci hamuje non stop kolo to zapieczony zacisk konkretnie tłoczek - tak na 90 % stawiam na to |
tzn nie non stop tylko pulsacyjnie , tak jakby faktycznie była krzywa tarcza,tak jakby łapała podczas jazdy w jednym miejscu, jade jutro do mechanika to sprawdzić
zaciski były wymieniane jakiś czas temu
to co tłoczek się już zaciął jak nawet nie wyszedł daleko??
costa brawa - 12-08-2010, 22:38
obstawiam to dlatego ze napisales ze felga Ci sie grzeje ... tylko jeszcze pytanie grzeje w sensie jest goraca czy poprostu lekko ciepla (co po ostrzejsze jezdzie w miescie moze byc mozliwe)
u mnie jak tloczek sie zapiekl to nie zauwazylem z poczatku ze hamuje kolo tylko zaczelo wlasnie pulsowac a za kilka dni jak zapiekl sie na amen zaczelo telepac wszystkim bo tarcza tak sie rozgrzewala ze bicia dostawala ( tez wlasnie po wymianie klockow na nowe ... poprostu przez rozwalona oslonke tloczka byl bardzo brudny i lekko z nalotem i go przyblokowalo jak wcisnalem pod nowe klocki) .
sroger - 13-08-2010, 02:24
costa brawa napisał/a: | poprostu przez rozwalona oslonke tloczka byl bardzo brudny i lekko z nalotem i go przyblokowalo jak wcisnalem pod nowe klocki) . |
no ok, i co trzeba zrobić? przeczyścić czy wymienić?
[ Dodano: 13-08-2010, 02:25 ]
ja mam gume na tłoczku więc nie powinien się przybrudzić
costa brawa - 13-08-2010, 22:47
no to jesli gumka cala to troche dziwne ... no ale co trzeba.. przedewszytkim odkrecic zacisk ( nie musisz przewodu odkrecac jesli na samochodzie masz robic ) wypchac tloczek pedalem hamulca, ogladnac przeczyscic czy nie ma kraterow po rdzy jesli jest ok to nasmarowac specjalnym smarem do tloczkow i zalozyc wszystko spowrotem ...
tylko dziwi mnie jedno ze pisales ze wymianiales zaciski tzn na nowe czy na uzywane ?
sroger - 14-08-2010, 01:01
costa brawa napisał/a: | wymianiales zaciski tzn na nowe czy na uzywane ? |
wymieniałem na używane które kupiłem od jednego z forumowiczów tutaj. twierdził że są w dobrym stanie
eddi1977 - 14-08-2010, 07:53
sroger napisał/a: | costa brawa napisał/a: | wymianiales zaciski tzn na nowe czy na uzywane ? |
wymieniałem na używane które kupiłem od jednego z forumowiczów tutaj. twierdził że są w dobrym stanie |
Wystarczy dać nieodpowiedni smar na prowadnice i po krótkim czasie zacznie szarpać przodem.
czekoladka_1981 - 14-08-2010, 15:08
Czy jest potrzeba ściągnięcia piasty koła przedniego w celu wymiany szpilki
robertdg - 14-08-2010, 16:54
czekoladka_1981 napisał/a: | Czy jest potrzeba ściągnięcia piasty koła przedniego w celu wymiany szpilki | Jeżeli dobrze widziałem, to na upartego da się wymienić szpilke, trzeba ściągnąć koło, sciągnąć zacisk hamulcowy, ściągnąć jarzmo zacisku hamulcowego, ściągnąć tarcze, obrócić piaste, tak aby uszkodzona szpilka znajdywała się pomiedzy uszami zwrotnicy mocującymi jarzmo zacisku, wybić szpilke, założyć nową szpilke, wbić ją do końca, poprzez dokrecanie nakretki, ona niekoniecznie moze być chętna do współpracy, aby osadzić się na radełkach. Poskładac wszystko w odwrotnej kolejnosci. Powinno się udać w ten oto sposób.
czekoladka_1981 - 14-08-2010, 17:53
robertdg napisał/a: | obrócić piaste, tak aby uszkodzona szpilka znajdywała się pomiedzy uszami zwrotnicy mocującymi jarzmo zacisku, wybić szpilke, założyć nową szpilke |
Dzięki , właśnie o to mi chodziło , gdyż do tej pory zmieniałam kpl. piasty wraz ze szpilkami. Resztę znam.
Krzyzak - 14-08-2010, 21:33
z wybijaniem w sensie walenia młotkiem to bym uważał - co innego gdyby coś podłożyć pod wyjętą piastę, ale gdy jest zamontowana, to łożysko można uszkodzić
nawet serwis ma specjalny wypychacz - taki special tool do wyciskania szpilek na aucie
sroger - 14-08-2010, 22:21
eddi1977 napisał/a: | Wystarczy dać nieodpowiedni smar na prowadnice i po krótkim czasie zacznie szarpać przodem. |
smarowałem jakimś uniwersalnym smarem który kupiłem w Feuvert, ale czy to może mieć aż taki wpływ na to żeby zacisk nie chodził tak jak trzeba i blokował koło?
robertdg - 14-08-2010, 23:57
Krzyzak, jak zrobi się to z głową, to nie ma prawa się nic stać, wystarczy kawałek odpowiedniej masy i kształtu kowadła stalowego przyłozyc po przeciwnej stronie uderzenia.
Hugo - 15-08-2010, 14:03
eddi1977 napisał/a: | Wystarczy dać nieodpowiedni smar na prowadnice i po krótkim czasie zacznie szarpać przodem. | Amen. Np. smar miedziowy i po kilku tysiącach km jest kaplica. Szarpie. Tylko specjalny smar do prowadnic.
bieniak - 15-08-2010, 22:59
Nie wiem ja tam używam smar maszynowy odporny na 1000'C i mam spokuj wszystkie swoje samochody tak robiłem i wszystkie jeżdżą do dziś bez problemów z hamulcami:)
|
|
|