To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Wymiana uszczelki pod głowicą

Anonymous - 03-10-2006, 17:53

Ogromne dzięki! :D dokładnie o to mi chodziło. :)

Głowice dociągnołem na 85 Nm bo troszke słabo wydawało mi się 70 Nm. Mam nadzieję, że to nie zaszkodzi.
Pytanko - zawory reguluje się na goroncym silniku?

Jeszcze pytanko z tą regulacją zaworów - ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć działu DOWNLOAD :( możecie mi mapisać jak powinny być ustawione?

...i następne - wymieniam od razu pasek rozrządu, napinacz też wymienić (pasek był w dobrym stanie, prawdopodobnie wymieniany nie dawno ale ja wole to zrobić "po swojemu" - będe miał większą pewność, że wszystko jest GREAT :)

ROMEL - 04-10-2006, 09:48

Z głową po dociąnięciu o 15kN nie powinno sie nic stać - teoretycznie...

Zawory reguluje sie na gorąco...

Jak wymieniasz pasek, wymień rolkę (napinacz) i uszczelniacz wału i wałka rozrządu... będziesz miał spokój na dług długi czas...

PZDR

Hugo - 04-10-2006, 13:22

ROMEL napisał/a:
Jak wymieniasz pasek, wymień rolkę (napinacz) i uszczelniacz wału i wałka rozrządu... będziesz miał spokój na dług długi czas...


Kup najlepiej rolkę firmy GMB, koszt 60-70 zł, ale pewna, najlepsza. Jeśli będziesz zmieniał uszczelniacze to kup np. firm Corteco lub NOK. Koszt za szt. to ok. 10 zł. Ja musiałem wymienić na wale i kupiłem najpierw z JC. Od razu po założeniu i odpaleniu silnika z uszczelniacza lał się olej "ciurkiem" :shock: (takie badziewie). Później założyłem NOK i susza do dzisiaj. Także wiem z autopsji co piszę.

Anonymous - 05-10-2006, 11:33

Głowica założona - silnik o dziwo pali :) Tylko mam dwa problemy :]

1) - silnik cholernie szybko się grzeje około 5 minut na wolnych obrotach i już jest gorący (wskaz. od temp. w połowie)

2) problem z obrotami - reguluje tak jak na stronie Krzyzaka i pkt. 12 za kazdym razem kiedy podłanczam silniczek regulujący obroty to po odpalneniu obraty skaczą między 1000 a 1300 dopuki nie podłącze silniczka to wszystko jest GREAT - silnik pracuje równo, nie telepie itp. (Wszystko robie wg. instrukcji)

Krzyzak - 05-10-2006, 11:51

Spróbuj skombinować sobie Palma lub chociaż porządny miernik do pomiaru obrotów, bo ten z zegarów jest mocno niedokładny. Być może dajesz zbyt wysokie obroty jałowe i potem jest taki efekt skakanki.
Robiłeś reset po regulacji? - chodzi o bazowe ustawienie silniczka na środek zakresu.

Anonymous - 06-10-2006, 08:08

Ok-i z obrotami doszedłem do ładu :) Tak jak pisałeś Krzyzak dawałem zbyt wysokie obroty, dałem "ciut" mniejsze i jest GREAT. Jeszcze pytanko - jak mocno musi być naciągnięty pasek rozrządu?? bo naciągnołem go tak żeby można było go przekręcić o 45` wydaje mi się troszzke mocno... proszę o rade
Krzyzak - 06-10-2006, 08:15

ja robiłem tak, że założyłem NAJPIERW nowy napinacz i przykręciłem go na tyle, żeby był prosto; potem zakładałem pasek - najpierw wał, potem tą dłuższą stroną do wałka i na końcu przy napinaczyu - trzeba go odchylić i założyć pasek a on już sam - siłą sprężyny dociśnie pasek
potem ważne jest dokręcanie napinacza - najpierw śrubę na regulacji, potem tą drugą
a pasek powinien pod naciskiem ok. 10 kg odchylać się na środek śruby - tak mniej więcej na połowie tej jego wolnej strony
skrobię manual do tego, więc niedługo będzie wiadomo, co i jak

edit:

tomusn - 07-10-2006, 14:58

Krzyzak napisał/a:
skrobię manual do tego, więc niedługo będzie wiadomo, co i jak
normalnie Etzold nam tu rośnie!!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group