To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - Problem ze skrzynią automatyczną

polaff - 11-05-2010, 08:56

mario mario napisał/a:
Prawdopodobnie w waszych autach siedzą KM1 -ki, czy to takie proste skrzynie tego bym nie powiedział, jak mi napiszesz dokładne oznaczenie to w niedziele podam więcej szczegółów na temat samej skrzyni i jej charakterystyki, niestety uczę się i musiałbym zapytać fachowca.


wiesz...

nie bagatelizuję problemu i nie twierdzę że skrzynia w jedynce jest prosta jak futerał na cepy, ale uważam że w porównaniu ze skrzyniami, które miałem w osobówkach i w tej obecnej również jest to konstrukcja znacznie prostsza zarówno w budowie jak i konstrukcyjnie. Nie wymaga żadnego komputera do pracy co również upraszcza sprawę. Niestety jeśli chodzi o automaty to w naszym kraju nie ma dobrego serwisu i w związku z tym uważam, że jedyna słuszna naprawa to wymiana.

A na serwisach internetowych związanych z automatami odpowiedź na pytanie co mam zrobić gdy... zawsze kończy się odpowiedzią przyejdź do nas naprawimy (oczyście nie dajemy gwarancji że naprawa się uda ale zapłacić musisz) i skasujemy odpowiednio!!!

mimo tego uważam że warto mieć automat.

jawaldek - 11-05-2010, 10:29

polaff napisał/a:
że jedyna słuszna naprawa to wymiana.
nówka???? używka->> możesz mieć to samo co obecnie.
polaff napisał/a:
i skasujemy odpowiednio!!!
masz świętą rację->> przerabiałem niepotrzebnie ten temat :twisted: ale nie dałem się do końca wyrolować ale za to mam w zapasie skrzynię tyle że anglik.U mnie nie wchodziła "4" i skończyło się to po "zresetowaniu" przekaźnika tzn był wymontowany, umyty w benzynie, wysuszony. U mnie jest pod kierownicą po lewej stronie-nie wiem jak jest w Twoim. Zacznij od wymiany oleju->> taniej to wyjdzie.
polaff napisał/a:
mimo tego uważam że warto mieć automat.
:headbang: :hello1: jestem całkowicie za :hello2:

Lapsus słowny zamiast "przekaźnika" powinno być "sterownika"

polaff - 11-05-2010, 10:36

jawaldek napisał/a:
polaff napisał/a:
że jedyna słuszna naprawa to wymiana.
nówka???? używka->> możesz mieć to samo co obecnie.
polaff napisał/a:
i skasujemy odpowiednio!!!
masz świętą rację->> przerabiałem niepotrzebnie ten temat :twisted: ale nie dałem się do końca wyrolować ale za to mam w zapasie skrzynię tyle że anglik.U mnie nie wchodziła "4" i skończyło się to po "zresetowaniu" przekaźnika tzn był wymontowany, umyty w benzynie, wysuszony. U mnie jest pod kierownicą po lewej stronie-nie wiem jak jest w Twoim. Zacznij od wymiany oleju->> taniej to wyjdzie.
polaff napisał/a:
mimo tego uważam że warto mieć automat.
:headbang: :hello1: jestem całkowicie za :hello2:


nie wiem jak jest u Ciebie, ja kupiłem skrzynie z angola z rocznika 91 i tej skrzyni OV chodzi bez tego jak go nazwałes przekaźnika trzeba tylko "ręcznie" wysterowac elektrozawór, a ten cały "komputer" w tym przypadku tak jak już pisałem steruje tylko mozliwością włączenia ov w zależności od temperatury oleju. Podejrzewam że związane jest to ze średnicą kapilar i gęstościa oleju zależna od jego temperatury lub od temperatury sprzęgieł w skrzyni. :roll:

mario mario - 11-05-2010, 22:07

[quote="polaff"]nie bagatelizuję problemu i nie twierdzę że skrzynia w jedynce jest prosta jak futerał na cepy, ale uważam że w porównaniu ze skrzyniami, które miałem w osobówkach i w tej obecnej również jest to konstrukcja znacznie prostsza zarówno w budowie jak i konstrukcyjnie. Nie wymaga żadnego komputera do pracy co również upraszcza sprawę. Niestety jeśli chodzi o automaty to w naszym kraju nie ma dobrego serwisu i w związku z tym uważam, że jedyna słuszna naprawa to wymiana.

A na serwisach internetowych związanych z automatami odpowiedź na pytanie co mam zrobić gdy... zawsze kończy się odpowiedzią przyejdź do nas naprawimy (oczyście nie dajemy gwarancji że naprawa się uda ale zapłacić musisz) i skasujemy odpowiednio!!!



Niestety jak już takie rzeczy zaczynacie wypisywać to ja się wyłączam, przykro mi nie będę was przekonywał, tak, serwisów może i nie ma dobrych ale są ludzie którzy na skrzyniach automatycznych zęby zjedli. Kupujcie używki, będziecie zadowoleni, jak długo czas pokaże. Na tym mój udział w tym temacie się kończy. Pozdrawiam.

polaff - 11-05-2010, 22:47

moim zdaniem kalkulacja jest bardzo prosta. Ale proszę nie czuj sie urażony :oops: . Bardzo ciekawi mnie Twoja diagnoza i chciał bym bys dalej sie wypowiadal w tym wątku gdyż uważam, że jesteś jedną z niewielu osób które mają coś sensownego do powiedzenia w temacie skrzyń automatycznych.
kdf - 12-05-2010, 21:42

Przepraszam za "chwilową" nieobecność ale praca......
Mam pytanie do Mario Mario, w związku z tym że możesz się dowiedzieć czegoś więcej na temat skrzyń stosowanych w tych autach-w jaki sposób sprawdzić jaki model siedzi w mojej maszynie? Czy na obudowie znajdę tabliczkę lub wytłoczenie z typem skrzyni?
Co do oleju to ma ładny czerwony kolor i pachnie "olejowo" bez nuty :badgrin: spalenizny.
Acha co do modelu to tak jak w moim opisie Pajero I z 1989r silnik 2,5 tdi

mario mario - 12-05-2010, 21:53

kdf, Jako, że jesteś założycielem tego tematu nietaktem byłoby ci nie odpowiedzieć wcześniej już udzielając się. Tak, jeżeli olej jest jak najbardziej czysty, będzie taki klarowny po wymianie dynamicznej, lub po remoncie skrzyni, i nie czuć zapachu spalenizny (wtedy nie byłby taki czysty) to należy założyć, ze elementy cierne nie są spalone a nawet przypalone, w języku naprawiaczy ASB, przyjarane. Odnośnie objawów i innych opisanych przez ciebie spraw dotyczących skrzyni, zapytam człowieka, który się na tym zna, aczkolwiek unika on diagnozowania, bez kontaktu z przedmiotem poddawanym diagnozie, mimo to kilka razy słyszałem jak tłumaczył ludziom przez telefon co mają zrobić w skrzyni aby sprawdzić i wyeliminować pewne usterki. Nigdy nie wypowiadam się w kwestiach wykraczających poza poziom mojej wiedzy. Moja wiedza dotycząca ASB stale się powiększa, ale co do twojej skrzyni nie mogę się jednoznacznie wypowiedzieć, aby nie wprowadzać cię w błąd. Jestem tylko przeciwny kupowaniu nowej skrzyni, patrz używanej, jest to ślepy objaw lenistwa. Odpowiedź dam ci w niedzielę, a może w sobotę wieczorem.
kdf - 13-05-2010, 19:50

Dzięki za zainteresowanie. Jak na razie przyzwyczaiłem się do jazdy ze swą skrzynią mimo iż każda zmiana biegu łączy się z "mieszaniem" pedałem gazu. Ale i to ma swoje plusy, bo mam kontrolę nad zmianą biegu. Wiem dokładnie kiedy to nastąpi, a jedyny minus to "niekontrolowana" redukcja z biegu z 4 na 3 przy dość niewielkim wciśnięciu pedału gazu. Aczkolwiek poluzowanie linki dołączonej do pompy wtryskowej tę sytuację poprawiło. Póki co
jeśli objawy nie będą się pogarszały, zmiana skrzyni została oddalona do odwołania.

zbyszekm2 - 15-05-2010, 01:57

Olej w automatycznej skrzyni biegów to podstawa.
polaff - 15-05-2010, 07:27

zbyszekm2 napisał/a:
Olej w automatycznej skrzyni biegów to podstawa.


a tak z ciekawości zapytam czy zajmujesz się również naprawianiem skrzyń automatycznych?

mario mario - 16-05-2010, 09:43

kdf napisał/a:
Czy na obudowie znajdę tabliczkę lub wytłoczenie z typem skrzyni?
Tak powinieneś mieć wybite na skrzyni nazwę producenta, lub wybite oznaczenie skrzyni. Byłem i rozmawiałem, no i niestety po opisie jaki podałeś, uśmiechnął się i powiedział, ze najlepiej to całe auto wymienić, oczywiście to był, żart. Aby coś powiedzieć o danej skrzyni trzeba ją zobaczyć, szczególnie, że u ciebie może być skrzynia KM148 z trzema elektrozaworami lub KM 170 z czterema, obie czterostopniowe. Taka skrzynię naprawiał kilka lat temu.
polaff - 16-05-2010, 10:44

mario mario napisał/a:
kdf napisał/a:
Czy na obudowie znajdę tabliczkę lub wytłoczenie z typem skrzyni?
Tak powinieneś mieć wybite na skrzyni nazwę producenta, lub wybite oznaczenie skrzyni. Byłem i rozmawiałem, no i niestety po opisie jaki podałeś, uśmiechnął się i powiedział, ze najlepiej to całe auto wymienić, oczywiście to był, żart. Aby coś powiedzieć o danej skrzyni trzeba ją zobaczyć, szczególnie, że u ciebie może być skrzynia KM148 z trzema elektrozaworami lub KM 170 z czterema, obie czterostopniowe. Taka skrzynię naprawiał kilka lat temu.


ja mam skrzynię z auta rocznik 91 i jest tylko jeden elektrozawór.

kdf - 16-05-2010, 11:28

A teraz jeszcze pytanie odnośnie oleju-jaki? Jakby nie patrzeć jest tego kilka rodzajów do automatów.
polaff - 16-05-2010, 13:24

kdf napisał/a:
A teraz jeszcze pytanie odnośnie oleju-jaki? Jakby nie patrzeć jest tego kilka rodzajów do automatów.



dexron II

mario mario - 16-05-2010, 13:37

Chłopaki muszę iść na imprę wieczorem napiszę co i jak. Poza tym nie jeden elektrozawór, a 3. Podaj oznaczenie skrzyni to ci powiem. KM 148 miały 3 elektrozawory.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group