To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Bąble w zbiorniczku

stegano - 29-05-2010, 10:28

Faraonix napisał/a:

Pekniecie jest wyraznie na 2 cylindrze, natomiast na 3 nie jestem pewien.
Cylinder 2
Cylinder 3


To na trzecim to zapowic klopotow

jawaldek - 29-05-2010, 11:30

Faraonix napisał/a:
Pekniecie jest wyraznie na 2 cylindrze, natomiast na 3 nie jestem pewien.
napisz na jakim oleju jeździłeś, jak częste zmiany, czy wcześniej jakieś wyczuwalne oznaki były tego stanu rzeczy,jeździłeś ostro terenowo czy lekko i szosa->> dla potomnych ku przestrodze. Też niestety będę musiał myśleć o zmianie/regeneracji głowicy bo przy regulacji wtrysków (paro krotne wykręcanie) gwint się wyrobił i wtryskiwacz na kleju siedzi. Od czego mógł peknąć tłok->>dawka paliwa nie taka czy takie paliwo??
gołąb - 29-05-2010, 15:36

jawaldek napisał/a:
napisz na jakim oleju jeździłeś, jak częste zmiany, czy wcześniej jakieś wyczuwalne oznaki były tego stanu rzeczy,jeździłeś ostro terenowo czy lekko i szosa

z tego co wiem Waldi to niestety jest przypadłość taka, że między 200 a 300 tyś km te głowice padają i nie bardzo mamy na to wpływ, ważne aby to w porę dostrzec, wymienić i znów spokój na kolejne 200 tyś. km.

stegano - 29-05-2010, 16:49

gołąb napisał/a:
jawaldek napisał/a:
napisz na jakim oleju jeździłeś, jak częste zmiany, czy wcześniej jakieś wyczuwalne oznaki były tego stanu rzeczy,jeździłeś ostro terenowo czy lekko i szosa

z tego co wiem Waldi to niestety jest przypadłość taka, że między 200 a 300 tyś km te głowice padają i nie bardzo mamy na to wpływ, ważne aby to w porę dostrzec, wymienić i znów spokój na kolejne 200 tyś. km.



moim zdaniem to nieregola... ostre dawanie w pizde tez moze byc przyczyna

jawaldek - 29-05-2010, 18:00

gołąb napisał/a:
to niestety jest przypadłość taka, że między 200 a 300 tyś km te głowice padają
toś mnie pocieszył mam na liczniku 295 tyś->> chyba nie będę czekał, tylko choćby na wklejony wtrysk, trza się rozglądnąć za głowicą tym bardziej że w lipcu będę miał do zaliczenia 3000 km ->> to tak z lekka biorąc. Jest to pewnik że padają w tym przedziale???????? :shock: :shock: :shock:
stegano - 29-05-2010, 18:09

jawaldek napisał/a:
gołąb napisał/a:
to niestety jest przypadłość taka, że między 200 a 300 tyś km te głowice padają
toś mnie pocieszył mam na liczniku 295 tyś->> chyba nie będę czekał, tylko choćby na wklejony wtrysk, trza się rozglądnąć za głowicą tym bardziej że w lipcu będę miał do zaliczenia 3000 km ->> to tak z lekka biorąc. Jest to pewnik że padają w tym przedziale???????? :shock: :shock: :shock:


Nie popadaj w panike ani w paranoje! Ludzie pisza rozne dzdory. Nie ma zadnej regoly! moze i Ci nowa peknac po przejechaniu 30km :) Spozytkuj ta kase dobrze ba wakacje!

pozdrawiam i rzycze wszystkim zdrowego rozsadku!

gołąb - 29-05-2010, 21:37

stegano napisał/a:
Ludzie pisza rozne dzdory. Nie ma zadnej regoly!

napisałem, że jst to tendencja nie reguła-czyli może a nie musi!!!!!!Mój był użytkowany bardzo spokojnie, a mimo wszystko już to przerabiałem.

stegano napisał/a:
ostre dawanie w pizde tez moze byc przyczyna
tego nie brałem pod uwagę, bo to jasne jak słońce, że przegrzanie silnika ku temu służy.więc nie pisałem tego co oczywiste :wink:

[ Dodano: 29-05-2010, 21:41 ]
jawaldek napisał/a:
Jest to pewnik że padają w tym przedziale????????
nie...całe szczęście :)

jawaldek napisał/a:
toś mnie pocieszył mam na liczniku 295 tyś
nie popadaj w panikę, nie jest to taki znów duży koszt.A może już miałeś wymienianą...czy auto masz od nowości?

[ Dodano: 29-05-2010, 21:46 ]
stegano napisał/a:
Ludzie pisza rozne dzdory
może by zrobić ankietę ile ludzi miało z tym problem...ja i faraonixto już dwóch :lol:
stegano - 29-05-2010, 21:48

Z ankieta to dobry pomysl :)
Faraonix - 29-05-2010, 23:21

Przebieg 110 tys. km. Na poczatku jezdzilem na oleju 10W40 Castrol teraz jezdze na 0W40 Mobil 1. Jezdze w miare spokojnie ale czasem sie zdaza ze przycisne.
Auto kupilem 3 lata temu z przebiegiem 58tys. Import z japoni i sadze ze oryginalny przebieg. Moglo dlugo stac, a potem mogl dac po garach trudno powiedziec. Po 10tys. szlak trafil pompe wtryskowa.
Wydaje mi sie ze zawsze woda powoli ze zbiorniczka spierniczala.
Zamontowany mam wtrysk wody, chodz pare dni temu nawalila mi dysza i go wylaczylem. Mam lekko obnizona dawke (o 1/3 obrotu).
Troche podniesione doladowanie. Podczas jazdy jest srednio 0,8 bara. Jak powoli jade i przycisne to do 1,1 chwilowo dochodzi.
Podszlifowalem Boost-pina. Czyli ma bardziej strome zwiekszanie dawki wraz ze wzrostem cisnienia w turbo.
Jadac powoli powinna byc troche nizsza dawka niz w oryginale natomiast dodajac gazu mysle ze jak w normalnym, a dodajac na maxa chyba wiecej jak w oryginal.
Zamontowany oil-catch i podgrzewacz paliwa. Podlaczony pod obieg wody. Podgrzewa 2 stopniowo. Najpierw przed filtrem, a pozniej za filtrem.

Ostatnie tankowanie to 12,6. Czesc miasta i odcinki autostrady gdzie 120 lecialem.

polaff - 30-05-2010, 11:29

Faraonix napisał/a:
Przebieg 110 tys. km. Na poczatku jezdzilem na oleju 10W40 Castrol teraz jezdze na 0W40 Mobil 1. Jezdze w miare spokojnie ale czasem sie zdaza ze przycisne.
Auto kupilem 3 lata temu z przebiegiem 58tys. Import z japoni i sadze ze oryginalny przebieg. Moglo dlugo stac, a potem mogl dac po garach trudno powiedziec. Po 10tys. szlak trafil pompe wtryskowa.
Wydaje mi sie ze zawsze woda powoli ze zbiorniczka spierniczala.
Zamontowany mam wtrysk wody, chodz pare dni temu nawalila mi dysza i go wylaczylem. Mam lekko obnizona dawke (o 1/3 obrotu).
Troche podniesione doladowanie. Podczas jazdy jest srednio 0,8 bara. Jak powoli jade i przycisne to do 1,1 chwilowo dochodzi.
Podszlifowalem Boost-pina. Czyli ma bardziej strome zwiekszanie dawki wraz ze wzrostem cisnienia w turbo.
Jadac powoli powinna byc troche nizsza dawka niz w oryginale natomiast dodajac gazu mysle ze jak w normalnym, a dodajac na maxa chyba wiecej jak w oryginal.
Zamontowany oil-catch i podgrzewacz paliwa. Podlaczony pod obieg wody. Podgrzewa 2 stopniowo. Najpierw przed filtrem, a pozniej za filtrem.

Ostatnie tankowanie to 12,6. Czesc miasta i odcinki autostrady gdzie 120 lecialem.


a może tak liczne przeróbki spowodowały miejscowe przegrzewanie gowicy i w konsekwencji doprowadziły do jej pęknięcia?

gołąb - 30-05-2010, 12:10

Faraonix napisał/a:
Wydaje mi sie ze zawsze woda powoli ze zbiorniczka spierniczala.
tak to mogło być początkowa faza, a z czasem się pogarszało...
stegano - 30-05-2010, 12:15

Dlaczego głowice pękają?

Skąd się biorą pęknięcia aluminiowych głowic silników, wyjaśniał nam Antoni Tryanowski, pracownik warsztatu, który przyjmuje detale od klientów i kwalifikuje je do naprawy.

- Typowe pęknięcia głowic to z reguły rezultat przegrzania silnika - powiedział. - Usterka w układzie chłodzenia czy zbyt forsowna jazda często kończą się dla głowicy właśnie w ten sposób.

Jak podkreślają fachowcy z Mikołowa, pęknięcia tego elementu silnika częściej zdarzają się w motorach wysokoprężnych (zwłaszcza w tych z turbosprężarkami) niż benzynowych, ale też konstrukcja niektórych modeli czyni je wyjątkowo mało odpornymi na pęknięcia.

Istotny dla trwałości głowicy jest też skład odlewu, a ściślej - wielkość domieszki krzemu do aluminium. Generalnie metalowcy z Mikołowa nie mają dobrej opinii o głowicach aut japońskich, które - według nich - są szczególnie kruche (Isuzu, Mazda). Niepożądana jest także nadmierna, chciałoby się powiedzieć, finezyjność odlewu, której rezultatem są cienkie ścianki tzw. płaszcza wodnego oraz te oddzielające kanały olejowe i wodne. To zdarza się z kolei w niektórych autach francuskich (mechanicy z Mikołowa wymieniają np. Peugeota Boxera).

Faraonix - 30-05-2010, 14:06

Off topic...

Dzisiaj przy czyszczeniu znalazlem troche zdarta nalepke na pokrywie zaworow

Nalepka

a przy okazji zastanawiam sie na tym zestawem.

stegano - 30-05-2010, 14:47

Faraonix napisał/a:
Off topic...

Dzisiaj przy czyszczeniu znalazlem troche zdarta nalepke na pokrywie zaworow

Nalepka

a przy okazji zastanawiam sie na tym zestawem.


Na ebayu jest tylko jeden sprzedawca ktorego moge Ci polecic. Towar najwyzszej jakosci z Japoni: http://cgi.ebay.co.uk/Mit...=item335cc10eb6

Faraonix - 30-05-2010, 21:19

Po namysle zdecydowalem ze lepiej wezme kompletna glowice. Mam nadzieje ze bedzie dobrej jakosci.

Znalazlem za 365 funtow z przesylka.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...E:X:RTQ:GB:1123



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group