To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Olej w skrzyni i reduktorze

PiotrKw - 22-12-2010, 21:23

Jeżeli masz podane że należy stosować specyfikację API GL-4 to nie można stosować oleju spełniającego GL-5 . Można natomiast zastosowac olej spełniający obie specyfikacje GL-4/GL-5 np. Castrol TAF-X 75W90
Najogólniej- różnica jest taka, iż oleje specyfikacji GL-5 , ich dodatki, mogą wpływac na korozję metali kolorowych z których wykonywane są synchronizatory. Nadają się zatem do mostów i mechanizmów różnicowych. Do skrzyń biegów i przekładni redukcyjnych stosuje sie GL-4 , pozbawiony negatywnego wpływu na korozję metali kolorowych.

Aussie - 28-12-2010, 03:52

sorki że mało z tematem ale też w olejach. Nie znalazłem nigdzie info a nie chcę zakładać nowego tematu. Chodzi mi o ciśnienie oleju w trakcie jazdy terenowej. Po mięście wskaźnik pokazuje standardowo 2, natomiast w trakcie jazdy terenowej po utopieniu przodu auta w błocie i wyciągnięciu go własnymi siłami zauważyłem że strzałka wskaźnika oleju dobiła końca skali. Doradźcie czy to norma czy mam coś nie tak? I ewentualnie co w tej sytuacji robić. Jechać dalej czy dać mu odetchnąć? Dodam że po wyjeździe na czarną po paru kilometrach wskaźnik wrócił do normy:)

Z góry dzięki za pomoc i sorki że nie do końca z tematem:) :wink:

lukas 78 - 14-01-2011, 09:51

mnie też czeka wymiana
analizując ceny oliwy najrozsądniej według mnie wychodzi valvoline
do mostów według specyfikacji 3,8 l
http://moto.allegro.pl/va...1410145965.html
do skrzyni i reduktora według specyfikacji 4,8 l
http://moto.allegro.pl/va...1401077429.html
razem wychodzi 271 zł z paczką
trochę kosztuje ale nie ma nic za darmo :lol:
można też zalać hipolem ale do mostów to moze bym zaryzykował ale nigdy do skrzyni

[ Dodano: 14-01-2011, 11:17 ]
a możektoś miał do czynienia z tymi olejami :?:
http://cgi.ebay.de/5L-Hig...=item2a0ccba5be

Mirek1275 - 19-01-2011, 10:41

Podłącze się w temacie z pytaniem w kwestii oleju przekładniowego. :mrgreen:
Stoi u mnie w garażu niepotrzebny już olej GL4 80W/90.
Czy można zalać go do skrzyni rozdzielczej biegów, mechanizmów różnicowych oraz przekładni ręcznej Pajero II?
Czy też muszę kupić jednak olej o zalecanych specyfikacjach?

PiotrKw - 19-01-2011, 10:53

Mirek1275 napisał/a:
Czy można zalać


Lej Waść śmiało.....

lukas 78 - 19-01-2011, 11:11

Mirek1275 napisał/a:
Podłącze się w temacie z pytaniem w kwestii oleju przekładniowego. :mrgreen:
Stoi u mnie w garażu niepotrzebny już olej GL4 80W/90.
Czy można zalać go do skrzyni rozdzielczej biegów, mechanizmów różnicowych oraz przekładni ręcznej Pajero II?
Czy też muszę kupić jednak olej o zalecanych specyfikacjach?


skrzynia i reduktor to ścisle według specyfikacji most jeszcze pół biedy
mówię z doświadczenia inna lepkość-problemy z biegami i różne inne cyrki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group