To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - sprzeglo/sprzęgło/sprzegla/sprzęgła/wysprzeglik/wysprzęglik

Anonymous - 06-10-2006, 13:16

Gumę dopasował on z informacji Matejko.
Cały koszt to 50 zł w tym płyn.
Ile wytrzyma? Tego nie wiem. Guma nie pasowała idealnie była za mała o ok. 1mm ale jakoś chodzi. Mimo to zamówiłem u Japaneze zestaw naprawczy, ponieważ kolega zapewnił mnie, że jakieś 2 miesiące powinno bez problemu wytrzymać i żebym sobie znalazł odpowiedni zestaw naprawczy ;)


Jak będę w warsztacie u kolegi to pogadam z nim.

arekp - 06-10-2006, 14:32

dany642 napisał/a:
Guma nie pasowała idealnie była za mała o ok. 1mm ale jakoś chodzi.


Czyli lipa, faktycznie zmien to jak tylko bedziesz mial mozliwosc.

Ten od Daihatsu wpasowal sie ladnie, a nawet moglbym powiedziec ze ciut za ciasno - mam nadzieje, ze guma sie wyrobi i bedzie lezalo idealnie. Problem w tym, ze trzeba bylo kupic caly zestaw - wymienilem wszystko ale nie sadze aby bylo to konieczne.

Matejko - 06-10-2006, 15:06

dany kupiles ten z cantera??
woxy - 06-06-2007, 19:08
Temat postu: Wysprzęglik padł - leci z niego spod harmonijki płyn.
Witajcie,
dzisiaj padło sprzęgło. Sprawdziłem że jest to wysprzęglik bo po podpompowaniu płynu puchnie harmonijkowa gumka. Odkręciłem wysprzęglik ale jakoś nie widzę możliwości aby go dalej rozebrać. To chyba jest jakby cała część nierozbieralna. Czytałem o reperaturkach ale jak to zastosować ? Podpowiedzcie proszę, bo szukaj znalazło trochę podobnych spraw ale nie ma fotek i nie wiem czy cały wysprzęglik do wywalenia czy może ja nie umiem dojrzeć możliwości jego rozkręcenia.

Pozdrawiam
Woxy


EDIT:
Właśnie ponownie odkręciłem wysprzęglik. Jednak da się go rozebrać poprzez wyjęcie tłoczka. Wyjałem go, za nim jest kołnierz gumowy i dalej sprężynka. I teraz co wymienić i gdzie tego szukać ? Samą gumkę, jeśli tak to czy pasuje z innych samochodów ?

EDIT2:
Znalazłem problem, pęknięta gumka uszczelniacza. Gdzie można dostać w Lubelskim?

EDIT3:
znalazlem takie coś :
"TOYOTA AVENSIS 2.0TD,CAMRY,CARINA,CELICA,COROLLA,CRESSIDA,HI,ACE 83-,PASEO,DAIHATSU CHARMANT A35/45/60
REPERATURKA WYSPRZĘGLIKA
kod: FB2002
producent: FRENKIT
informacje techniczne: ŚREDNICA TŁOCZKA:20mm
36,50zl
wymieniasz caly srodek wraz z tloczkiem, a z tego co sie orientuje to z mitsubishi canter tez pasuje, a orginalny zestaw gumek do wysprzeglika kosztuje 50zl u japaneze"

Czy to do 1.8 GDI rok 97 pasuje?

arekp - 06-06-2007, 20:09

Polaczylem posty bo niepotrzebnie zakladasz kolejny ... zwlaszcza, ze wszystko na forum jest opisane.

Kupujesz zestaw naprawczy - jaki juz wiesz. Zastanawiasz sie czy nie wykorzystac awarii jako dobrej okazji na wymiane plynu, jesli sie na to decydujesz wypompowujesz plyn z ukladu, przeplukujesz uklad denaturatem, montujesz elementy z nowego zestawu i wolasz kogos do pomocy przy odpowietrzaniu sprzegla.

Po zmontowaniu wszystkiego do kupy wlewasz plyn do zbiorniczka, druga osoba wciska sprzeglo do konca. Kiedy pedal jest maksymalnie wcisniety a uklad jest odpowietrzony zakrecasz zakretke odpowietrznika. Koniec :)

Moj zreperowany zestaw smiga od pazdziernika `06 bez najmniejszych problemow (od tego czasu zrobione 5kkm).

Matejko - 07-06-2007, 08:57

woxy dzwon do japaneza, sciagnie orginalna reperaturke za ok 50zl, na pewno wytrzyma tyle co ten wysprzeglik teraz :) , a tamto co wkleiles to do 1.6 a w gdi jest chyba inny wysprzeglik - musialbys sprawdzic srednice
woxy - 07-06-2007, 12:39

Matejko napisał/a:
woxy dzwon do japaneza, sciagnie orginalna reperaturke za ok 50zl, na pewno wytrzyma tyle co ten wysprzeglik teraz :) , a tamto co wkleiles to do 1.6 a w gdi jest chyba inny wysprzeglik - musialbys sprawdzic srednice


Ale się wystraszyłem, że nie to co trzeba zamówiłem, jednak po sprawdzeniu, tłoczek ma 20mm średnicy. Niestety już zamówiłem ten zamiennik do AVENSIS'a, bo do Japaneza nie dodzwoniłem się a auto potrzebne sprawne na zaraz :(

Mam nadzieję że ten zamiennik co zamówiłem nie jest jakiś najgorszy ?

Woxy

Matejko - 07-06-2007, 18:34

w sumiie umnie wytrzymal z 2 lata orginalny 9 :doubt:
woxy - 13-06-2007, 10:03

Cari już na chodzie :) ,
reperaturka FB2002 wygląda trochę inaczej niż ori bo ma 2 gumy uszczelniające, a tłoczek zdaje się być ciutkę luźniejszy niż ori więc może jednak miało być 20.6mm ?
Nie mam suwmiarki, a tych reperaturek (modeli oprócz FB2002) znalazlem całkiem sporo o różnych oznaczeniach ale nic wg opisów do CARI, i tak naszła mnie myśl, skąd by się można dowiedzieć (bo w service manual nie znalazlem) czy tam ma być tłoczek 20mm czy może 20.6mm (w jedym sklepie z mądrej książki wyczytał sprzedawca że Avensis i Daihatsu mają 20.6mm o Cari nie znalazl informacji) a ta reperaturka FB2002 niby pasuje wg opisu do Avensisa a ma 20mm.

Silnik 1.8GDI

Pozdrawiam
Woxy

Anonymous - 14-06-2007, 13:45

dzięki, że we mnie wierzysz - to nie tak, że śrubki odkręcic nie potrafię, ale niedawno się spowadziłem do Wroc i po pierwsze nie mam gdzie, po drugie nie mam czym więc jak mi mechanik powiedział ok 100zł z robotą to chyba na to przystanę (mam nadzieję, że mnie nie wydymie - no ale to nie miejsce na rozmowy o mechanikach :) pozdraviam!
Anonymous - 12-07-2007, 11:24

Witam! Mam problem z pompką sprzęgła, zakupiłem zestaw naprawczy, wymieniłem gumki w pompce, ale tylko tą mniejszą bo tylko dwie takie same były w tym zestawie no i nadal pompka nie działą, nie zasysa płynu ze zbiorniczka. Czy to wina tego ze nie wyminiłem tej pierwszej (wiekszej) gumki, a moze to wina płynu bo np. jest za gęsty(BOXOL z orlenu) Proszę o pomoc!
Anonymous - 12-07-2007, 12:11

mialem podobnie
za bardzo wykrecona srubka regulacii luzu na pedale sprzegla jest tuz przy pedale i nie wycofuje sie tloczek do konca

radze szybko zrobic bo nie wiem czemu ale u mnie jak dlugo pompa byla apowietrzona to sie tlenkami pokryla i musialem ja polerowac bo sie zacierala

Anonymous - 12-07-2007, 12:14

Tylko ze ja próbowałem pompować ta pompką jak była wykręcona wiec na pewno do konca sie tłoczek wycofuje. Poza tym jak sie ta pompka popsuła to kupiłem drugą na szrocie i działała... ale przez 5 dni:/ i to samo sie stało.
Anonymous - 19-08-2007, 17:15

zalej pomkę całą płynem to pociągnie, ja właśnie to przerabiałem, jak zalejesz ją płynem to będzie pompowała, ja to zrobiłem tak:
złożyłem wszystko nie przykręcając rurki do tłoczka a jej koniec zanurzyłem w butelce z płynem i pompowałem po kilkunastu (moze kilkudziesieciu) ruchach pedałem całe powietrze zostało wyparte.

PS. Jak będziesz ją sprawdzał tylko w rękach to prawdopodobnie nigdy nie będzie ci dobrze pompowała, bo taka pompka pomuje dobrze tylko wtedy gdy jest wypełniona płynem a nie powietrzem a tak to zawsze jak sprężyna wypchnie tłoczek to pompka będzie pełna powietrza, jak wciśniesz tłoczek to co prawda troszke płynu pociągnie ale niewiele więc tak ręcznie pompując będziesz miał wrażenie że nie pompuje a ona będzie pompowała tyle że powietrze :)

woxy - 28-06-2010, 10:37
Temat postu: Wciskając pedał sprzęgła słychać "cyk" - co to moż
Witajcie,

co może "cykać" gdy wciskam sprzęgło?
Wciskam pedał i tak prawie na samym dole słychać "cyk" jakby coś przeskoczyło, i wtedy czuję pod nogą jak pedał też poleciał niżej.
Czasem cyka za każdym wciśnięciem, czasem mu przejdzie. Coś ewidentnie przeskakuje ale nie wiem gdzie to może być i czy się tym martwić. Nie chciałbym aby sprzęgło się gdzieś w trakcie jazdy skończyło.

Dodam że wysprzęglik był reperowany (gumka reperaturka) jakieś 2 lata temu, poza tym na tarczę sprzęgła nabijana była nowa okładzina. Nigdy się tak mi nie robiło (cykanie), czy miał ktoś może takie coś?

P.S. Posłuchałem, i "cyk" dobiega z okolicy wysprzęglika. Czyżby przepuszczał albo co ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group