To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Możliwość wymiany zegarów

13zbyszek13 - 14-06-2010, 11:16

Wydaje mi się że jest to śmieszna dysputa :D
miki1512 - 14-06-2010, 12:53

rezon napisał/a:
to zależy co sobie ustawisz - też może być cały czas (razem ze średnim i chwilowym zużyciem paliwa)

Hej napisz jak ustawić na wyświetlaczu te wskazania - chętnie bym sobie to przestawił.

rezon - 14-06-2010, 13:35

miki1512 napisał/a:
rezon napisał/a:
to zależy co sobie ustawisz - też może być cały czas (razem ze średnim i chwilowym zużyciem paliwa)

Hej napisz jak ustawić na wyświetlaczu te wskazania - chętnie bym sobie to przestawił.
nie rozumiem pytania - nic nie ustawiałem - przyciskiem info wybrałem jedno z ustawień i jak włączam zapłon mam od góry 4WD średnie zużycie chwilowe zużycie (wykres) temperaturę zewn i paliwo
jaca71 - 14-06-2010, 15:23

rezon,
Dyskusja tyczy się temperatury cieczy chłodzącej nie temperatury zewnętrznej.

[ Dodano: 14-06-2010, 15:25 ]
13zbyszek13 napisał/a:
Szczerze mówiąc w żadnym z poprzednich moich samochodów nie miałem wskaźnika temperatury oleju,płynu chłodzącego może tak.

Miałeś, tyko sobie nie zdawałeś sobie z tego sprawy. W większości obecnych samochodów temperatura oleju i temperatura cieczy chłodzącej są wystarczająco zbliżone by pominąć wskaźnik temperatury oleju ;)

rezon - 14-06-2010, 15:34

jaca71 napisał/a:
rezon,
Dyskusja tyczy się temperatury cieczy chłodzącej nie temperatury zewnętrznej
jesteś pewny? bo ja czytałem coś takiego
ZbigniewD napisał/a:
do tego w nowych zegarach temp zewnętrzna jest pokazana cały czas a w starych z tego co pamiętam trzeba przełączać przyciskiem info
jaca71 napisał/a:
W większości obecnych samochodów temperatura oleju i temperatura cieczy chłodzącej są wystarczająco zbliżone by pominąć wskaźnik temperatury oleju
w większości obecnych samochodów nie ma wskaźnika temperatury oleju. Jest co najwyżej wskaźnik ciśnienia oleju, ale tego też nie mam od czasów Łady i Poloneza, gdzie takowe były montowane, a później to już tylko kontrolki. Chyba, że w większości obecnych samochodów WRC, albo samolotów z silnikami chłodzonymi powietrzem ;) tam na pewno są
jaca71 - 14-06-2010, 17:25

rezon,
Jestem pewny bo czytałem to:
ZbigniewD napisał/a:
przynajmniej jest normalnie pokazana temp silnika




rezon napisał/a:
w większości obecnych samochodów nie ma wskaźnika temperatury oleju.

Przecież piszę wyraźnie w obecnych samochodach temperatura cieczy chłodzącej jest tożsama z temperaturą oleju w misce olejowej. Dlatego nie ma potrzeby dublowania wskaźników jakim byłoby montowanie wskaźnika temp. oleju i temp. cieczy chłodzącej.

13zbyszek13 - 14-06-2010, 18:53

Mnie osobiście informacja o temperaturze oleju czy płynu chłodzącego do niczego nie jest potrzebna.
Wystarczy kontrolka informująca o niebezpieczeństwie że temperatura jest za wysoka /płyn chłodniczy/

rezon - 14-06-2010, 20:29

jaca71 napisał/a:
Jestem pewny bo czytałem to:
ZbigniewD napisał/a:
przynajmniej jest normalnie pokazana temp silnika
ale mój wpis nie był pod tym, który cytujesz, tylko pod innym.
jaca71 napisał/a:
Przecież piszę wyraźnie w obecnych samochodach temperatura cieczy chłodzącej jest tożsama z temperaturą oleju w misce olejowej.
wcale tego nie negowałem. Odniosłem się do
jaca71 napisał/a:
13zbyszek13 napisał/a:
Szczerze mówiąc w żadnym z poprzednich moich samochodów nie miałem wskaźnika temperatury oleju,płynu chłodzącego może tak.

Miałeś, tyko sobie nie zdawałeś sobie z tego sprawy.
A w jakim samochodzie miałeś wskaźnik temperatury oleju, skoro piszesz, że 13zbyszek13, miał tylko nie zdawał sobie sprawy? Chętnie się dowiem, jaki samochód miał. Wiedzy nigdy za wiele, a może kiedyś będę miał kaprys aby sobie zamontować. Z samolotu nie podejdzie - za duży. BTW temperatury płynu i oleju nie są tożsame, chociaż różnice nie są istotne.
ZbigniewD - 14-06-2010, 20:30

jaca71 napisał/a:
rezon,
Jestem pewny bo czytałem to:
ZbigniewD napisał/a:
przynajmniej jest normalnie pokazana temp silnika




rezon napisał/a:
w większości obecnych samochodów nie ma wskaźnika temperatury oleju.

Przecież piszę wyraźnie w obecnych samochodach temperatura cieczy chłodzącej jest tożsama z temperaturą oleju w misce olejowej. Dlatego nie ma potrzeby dublowania wskaźników jakim byłoby montowanie wskaźnika temp. oleju i temp. cieczy chłodzącej.
i tutaj kolego jesteś w dużym błędzie bo jeden odczyt nie ma z drugim zupełnie nic wspólnego i nie mogą być równoważne gdyż olej w silniku rozgrzewa sie dwa razy wolniej niż płyn a czujnik temp cieczy jest przy chłodnicy zazwyczaj
"dobre" współczesne samochody posiadają dodatkowy zegar pokazujący temperaturę oleju silnikowego która jest bardzo ważna szczególnie w niskich temp.
do tych dobrych wozów zalicza sie nawet peugeot :lol:
:lol:
rezon choćby parchowaty peugeot 407 ma wskaźnik temp oleju citroen xsara i i porsche :wink: które do tego ma też zegar ciśnienia
ja muszę przejechać około 10 km żeby temp oleju osiągnęła 105 stopni podczas gdypłyn do temp 90 rozgrzewa sie obecnie w przeciągu maks 4km mówię oczywiście o benzynie a nie o traktorach

rezon - 14-06-2010, 20:51

ZbigniewD napisał/a:
rezon choćby parchowaty peugeot 407 ma wskaźnik temp oleju citroen xsara i i porsche które do tego ma też zegar ciśnienia
dzięki. Do tej pory po Peugeocie 205 samochody z kraju na F omijałem szerokim łukiem, a na Porsche mnie nie stać :( .
ZbigniewD napisał/a:
czujnik temp cieczy jest przy chłodnicy zazwyczaj
czujnik temperatury płynu (dla wskaźnika) w wielu samochodach jest nie na chłodnicy, a na bloku silnika. Dodatkowo jest na chłodnicy - włącza wiatrak. To po to, aby w przypadku awarii termostatu nie zajechać silnika - bo wiatrak się nie włączy, sygnał z chłodnicy - jest OK, a płyn się gotuje ze wszystkimi tego konsekwencjami. Mimo wszystko większość nie ma wskaźnika temp. oleju - cała grupa VW (może za wyjątkiem niektórych topowych modeli), grupa Fiata (też może mają kilka wjątków), japońskie też nie (Outek nie jest wyjątkiem) - pozostają zatem wymienione przez Ciebie, które są w zdecydowanej mniejszości - nb Berlingo i Kangur też nie mają.
ZbigniewD napisał/a:
zegar pokazujący temperaturę oleju silnikowego która jest bardzo ważna szczególnie w niskich temp.
na pewno przydatny do każdego doładowanego diesla, bo nagrzewa się to przez kilkanaście km, a butowanie na zimnym oleju to krótka droga do wymiany turbiny.
ZbigniewD - 14-06-2010, 21:19

podałem takie skrajne modele specjalnie żeby zaznaczyć ze taki wskaźnik potrafi pojawić sie w budżetowych autach a nie tylko w super wozach za milion :wink:
mnie w tych zegarach outlandera brakuje kilometrów dziennych które byłoby widać bez przełączania tym niepodświetlanym przyciskiem :wink:

rezon - 14-06-2010, 21:24

ZbigniewD napisał/a:
mnie w tych zegarach outlandera brakuje kilometrów dziennych które byłoby widać bez przełączania tym niepodświetlanym przyciskiem
też mi tego brak, aby był widoczny cały czas bez przełączania - przycisk jest nie tylko nie podświetlony, ale też "super ergonomicznie" umieszczony.
ZbigniewD - 14-06-2010, 21:43

rezon napisał/a:
ZbigniewD napisał/a:
mnie w tych zegarach outlandera brakuje kilometrów dziennych które byłoby widać bez przełączania tym niepodświetlanym przyciskiem
też mi tego brak, aby był widoczny cały czas bez przełączania - przycisk jest nie tylko nie podświetlony, ale też "super ergonomicznie" umieszczony.
jak większość przycisków w nie wspominając o szybach i lusterkach bo te przyciski to nawet w fiacie seicento się podświetlają :lol:
13zbyszek13 - 15-06-2010, 08:36

Koledzy wpadliście ogólnie widać w ton ostrego narzekania.
Włączcie trochę optymizmu :lol:

rezon - 15-06-2010, 13:27

13zbyszek13 napisał/a:
Koledzy wpadliście ogólnie widać w ton ostrego narzekania.
Włączcie trochę optymizmu
W Outku działa mi klima :| , a w Octavii padła sprężarka :( , Outek to najnudniejszy samochód z dotychczas posiadanych (najmniej usterkowy) :) , bardzo lubię słuchać szumu opon zagłuszających muzykę ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group