To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.4 MIVEC] Prośba o informacje.

Dario_W - 11-08-2010, 13:45

Panowie.

Czy jest ktoś z Trójmiasta z OII i 2.4 ze skrzynią CVT?

Chętnie bym się przejechał tym cudem. Do września mam zdecydować jakie auto chcę. 2.0D nie ma automatu, 2.2D ma ale pioruńsko drogi. Zastanawiam się poważnie nad 2.4 CVT, ale nigdzie się tym przejechać nie można. Dlaczego żaden z dealerów MM w Trójmieście nie ma testówki 2.4 CVT ???? Mój mail: kawino(at)interia.pl

CHCĘ KUPIĆ OUTKA ;-)

cardorosso - 11-08-2010, 14:45

bezstopniowa skrzynia to porażka ,kiedyś miałem na testy kaszankę i wrażenia są nie do opisania :lol: :lol: :lol:
http://www.youtube.com/wa...feature=related

rezon - 11-08-2010, 18:15

Dario_W, porównaj wyniki przyspieszenia i spalania z tym "automatem" i w manualu.
Komandor - 12-08-2010, 09:18

Temat 2.4 CVT powraca jak bumerang. O2 w tej wersji jest krytykowane tylko przez posiadaczy diesli. Mam to auto od ponad roku i uwazam, ze to dobry wybór. Tak sie składa ze sasiad posiada 2.4 z manualem i faktycznie przyspieszenie jest nieco gorsze dla CVT ale tylko w trybie auto, przy zmianie biegów łopatkami różnica staje sie trudno wyczuwalna. Spalanie cięzko porównywać gdyż zależy od stylu jazdy, ale tak na oko to CVT pali średnio do 0.5 litra mniej w trybie auto niz 2.4 manual. Nastepne auto napewno bedzie z automatem :)
Pozdro.

cardorosso - 12-08-2010, 14:40

moje też ,ale z pdk albo dkg :wink:
sylb - 12-08-2010, 18:01

Wydaje mi się że z automatem będzie jak z klimatyzacją, kiedyś luksus teraz standard. Ceny systematycznie spadają są coraz lepsze tzn. spalanie i dynamika podobne do manuala.
mitsu00 - 12-08-2010, 18:15

sylb napisał/a:
Wydaje mi się że z automatem będzie jak z klimatyzacją, kiedyś luksus teraz standard. Ceny systematycznie spadają są coraz lepsze tzn. spalanie i dynamika podobne do manuala.

Jazda autem z automatyczną skrzynią jest bardzo relaksująca, byleby nie bezstopniową jak CVT. Tiptronic, dwusprzęgłowa jak najbardziej.

cardorosso - 13-08-2010, 01:42

a po co tam są łopatki skoro to skrzynia bezstopniowa ???? :mrgreen:
Komandor - 13-08-2010, 09:11

Łopatki (albo dźwignia zmiany biegów w położeniu "+/-") służą do skokowej zmiany przełożeń tak jak w "normalnym" manualu, tyle że sprzęgło działa automatycznie.
Ten tryb powoduje bardziej dynamiczne przyspieszanie chociaz przy pracy auto i mocnym "depnięciu" komputer i tak zredukuje przełożenie aby wyprzedzanie nastapiło przy wyższych obrotach silnika. Podczas plynnej jazdy zmiany przełożeń w trybie auto są prawie niewyczuwalne.

jaca71 - 13-08-2010, 17:12

Komandor napisał/a:
Łopatki (albo dźwignia zmiany biegów w położeniu "+/-") służą do skokowej zmiany przełożeń tak jak w "normalnym" manualu, tyle że sprzęgło działa automatycznie.

W samochodzie ze skrzynią CVT sprzęgło a raczej Torque Converter jest zapięty na stałe. Wniosek sprzęgło nie działa podczas jazdy.
Komandor napisał/a:
Ten tryb powoduje bardziej dynamiczne przyspieszanie chociaz przy pracy auto i mocnym "depnięciu" komputer i tak zredukuje przełożenie aby wyprzedzanie nastapiło przy wyższych obrotach silnika.

Jest to czysto subiektywne odczucie nie mające żadnego potwierdzenia w faktach :P
Komandor napisał/a:
Podczas plynnej jazdy zmiany przełożeń w trybie auto są prawie niewyczuwalne.

Jak sama nazwa skrzyni wskazuje zmiana przełożeń odbywa się cały czas więc nie ma możliwości jej wyczucia :)
cardorosso napisał/a:
a po co tam są łopatki skoro to skrzynia bezstopniowa ???? :mrgreen:

W trybie "manualnym" skrzynia CVT ma predefiniowane przełożenia wirtualne (stałe) do których dochodzi podczas zmian łopatkami płynnie a ie skokowo.
mitsu00 napisał/a:
Jazda autem z automatyczną skrzynią jest bardzo relaksująca, byleby nie bezstopniową jak CVT.

A co Ci w niej nie pasuje? Przecież to najlepsze z możliwych rozwiązań :) Skrzynie DSG dążą właśnie do idei CVT

pepepe - 15-08-2010, 00:10

Witam wszystkich forumowiczów.
Z zainteresowaniem śledzę już do dosyć dawna dyskusje na forum. Szczególnie interesują mnie te dotyczące silnika 2.4 MIVEC. Nie jest tych informacji zbyt wiele. Oczywiście rozumiem, że zdeeeeeecydowama większość to posiadacze silników diesla'a. Mam zamiar zakupić Outka z silnikiem benzynowym. Jest on niestety traktowany nieco po macoszemu również przez dilerów. Przy moich przebiegach rzędu 10kkm rocznie spalanie nie gra większej roli, jeżdżę dużo po mieście i nie bardzo chce mi się interesować filtrami cząstek itd.
Przejechałem ostatnio Polskę w poprzek w celach wakacyjnych i tyle nastałem się w gigantycznych korkach, że moim marzeniem stałą się skrzynia automatyczna (do niedawna uważałem ja jako rozwiązanie dla emerytów). Te wielogodzinne przestawianie 0, 1,2,0,1 - to masakra jest po prostu.
Nie chcę tutaj podejmować dyskusji, który silnik jest lepszy ale wszelkie uwagi od osób stale użytkujących tego rodzaju rozwiązanie (silnik 2.4 MIVEC ze skrzynią automatyczną lub bez) będą bardzo mile widziane.

Piotr

Dario_W - 15-08-2010, 11:04

dziękuję wszystkim za opinie, chociaż przyznaję, że dalej nie potrafię podjąć decyzji. Muszę w sierpniu wybrać auto i zamówić, ale dalej się waham. Niestety nigdzie 2.4 CVT nie można się przejechać ;-(


2.4 CVT to ciekawy wybór. Jeżdżę od lat kładami, a tam przecież podobne rozwiązanie jest i działa jak złoto. Szkoda, że nie ma takiej skrzyni do diesla. Spalanie jest wyższe w 2.4, ale to mnie aż tak bardzo nie przeraża. Kilka dni temu w zasadzie miałem dwie opcje: O2 2.0D albo O2 2.4CVT, a teraz doszła jeszcze jedna... KIA Sportage 2.0 z automatem (jednosprzęgłowym). Auto w najbogatszej wersji kosztuje 109 000 (bez szyberdachu i navi). Teraz zastanawiam się nad Outlanderem 2.4CVT i SPORTAGE 2.0D AUTOMAT.. Zupełnie z kosmosu porównanie prawda? Porzucić marzenie o Mitsu i kupić KIA? KiA przynajmniej ma auto testowe z automatem a dealerzy Mitsu nie mają 2.4CVT.

Nowa KIA Sportage: http://www.kia.pl/sportage2010_main.htm

mitsu00 - 15-08-2010, 11:08

Dario_W napisał/a:
Porzucić marzenie o Mitsu i kupić KIA? KiA przynajmniej ma auto testowe z automatem a dealerzy Mitsu nie mają 2.4CVT.

W Warszawie MITCAR na ul. Puławskiej ma takiego, ale ty jak widzę nie z rejonu :wink:

Dario_W - 15-08-2010, 15:25

bywam w Warszawie więc chętnie podjadę. Dla mnie bez różnicy, gdzie kupię auto. mitsu00 - dzięki za info

[ Dodano: 18-08-2010, 18:15 ]
i poszło! zamówiłem, wpłaciłem i jak Bozia da to w październiku będę smigał nowiutkim OII 2.4 CVT w Intense+ :-)

regon - 18-08-2010, 20:37

Bardzo dobry wybór, jeżdżę takim od 10 miechów i jestem zadowolony – jedyne co mi przeszkadza to słaba izolacja od szumu opon.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group