To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Nie działa wentylator chłodnicy

Maretzky85 - 30-06-2010, 23:06

Też w takim razie stawiam na korek chłodnicy.
Iushiban - 01-07-2010, 21:54

Problem zakończony.
Kupiłem odkamieniacz do chłodnic. Okazało sie jednak że chłodnica jest drożna- lejąc górnym korkiem wode wylatywała bez przeszkód dołem. Naszła mnie jednak myśl że widocznie musi być gdzieś przytkana głębiej tj. w silniku lub nagrzewnicy. Producent płynu nic nie pisał o puszczeniu tego specyfiku przez cały układ ale zaryzykowałem. Popodpinałem z powrotem rury, dopełniłem chłodnicę wodą no i po 10 minutach parcy tak jak pisało w instrukcji obieg wrócił do normy. Wypłukałem później cały układ z tego świństwa a dzisiaj wlałm świeżutki płyn chłodniczy (weszło nieco ponad 4L niewiem czy nie powinno wejść więcej ale nie ssa przez wyrównawczy płynu więc chyba wystarczy).
I takim sposobem jest elegancja francja. Dziekuję wszystim za pomoc.
PS. uwaga gdyby ktoś też używał tego "odkamieniacza" bardzo pieknie żre plastik! troche rozcieńczonego (i to mocno rozcieńzonego) "odkamieniacza" pochlapało mi plastik przy reflektorze (ta zaślepka) i z czarnego zrobiła się biała pomimo tego że bardzo uważałem żeby nie pochlapać i odrazu zmyłem duzym ciśnieniem wody (z wężą). Więc ostrożnie z tym gó...
PS2.
Jak sie powinno prawidłowo napełniać układ? ja napełniłem lejąc do pełna chłodnicy i do pełna wyrównawczy ale chyba powinien wziąść z 5L conajmniej prawda?

barteski - 01-07-2010, 22:59

kuknij rano na zimnym czy sie stan zgadza i musi byc ok
jak nie podolewaj na max i w powiat :D

Maretzky85 - 02-07-2010, 08:15

Ciekawe czy węże od chłodnicy przeżyły ten zabieg :P
barteski - 02-07-2010, 17:21

150 zł sztuka w serwisie
NA BIEDNEGO NIETRAFIŁO :D

Iushiban - 03-07-2010, 10:19

węże do chłodnicy są szczelne (na środku pisało że nie uszkadza gumy, aluminium itd.) nie wiem jednak czy aby napewno wszystko jest ok. tzn. chłodni prawidłowo, wiatrak się włącza, termostat otwiera i jest obieg niepkoi mnie jednak że kapie płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ( tzn przez tą rurkę spustową z pokrywki zbiorniczka). Czy jest coś nie tak czy raczej układ sam spuszcza nadmiar płynu? Nie leci tego dużo jakieś 20ml max na cały przejazd 25km
robertdg - 03-07-2010, 11:52

Iushiban, możesz miec problem, bo ten niby odkamieniacz ma rozbijac w osad zatory, jednakże czesto/gesto tak bywa ze ten syf sie kumuluje w waskich kanałach i powoduje gorsze objawy, w przypadku nadmiaru układ powinien jednorazowo wypluc nadmiar plynu, czyli po pelnym cyklu zimny-gorący, dalej juz nie powinien wypluwac, bo na goracym w zasadzie sie ustala pełny obieg. Pojezdzij i zobaczymy co przyniosl Twój specyfik.
Iushiban - 03-07-2010, 14:02

Niewiem czy to zabieg coś dał czy to raczej wlanie do pełna płynu. Dzisiaj ponownie zaczoł się grzać :/ skumałem na szybko że to być może płynu ubyło przez ten wężyk. Dolałem bezpośrednio so chłodnicy litr płynu (tylko tyle miałem przy sobie). Do tego otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy i podniosłe wężyk tak że koniec wężyka pokrywa lustro płynu w zbiorniczku ale ogólnie najwyższy punkt jest podniesiony (zatyczka od korka wyrównawczego) ponad wysokość silnika. teraz płyn nie wycieka przez rurkę ale ciągle też go nie ubywa z wyrównawczego (a powinien bo w chłodnicy płynu zabrakło no i nie upił go tak jak powinien to zrobić). Silnik znowu jest chłodzony prawidłowo ale nie mogę przecież jeździć z otwartym zbiorniczkiem wyrównaczym... Może ten układ się jakoś dodatkowo odpowietrza czy sam sie powinien odpowietrzyć przez wężyk od wyrównawczego?
kafar_1989 - 03-07-2010, 18:23

w misku wszystko sie odpowietrza samo jak sie nagrzeje i nie chce sie wlaczyc wentylator mozliwa jest poducha to wprowadzic w obroty przytrzymac i powinno przepchnac i byc oki :D
Iushiban - 05-07-2010, 00:39

poducha?
barteski - 05-07-2010, 11:13

Iushiban napisał/a:
poducha?

bąbel powietrza

Iushiban - 06-07-2010, 22:41

Niewiem co sie stało ale wszelkie wcześniejsze objawy ustały, złozyłem zatyczke od wyrównawczego wczoraj normalnie i jest ok, nic nie kapie, chłodzi jak należy... :/
Adaho_krak - 12-07-2010, 01:04

Iushiban, jeśli sytuacja się powtórzy to na 100% uszczelka pod głowicą.
Iushiban - 12-07-2010, 12:36

Nie rozumiem dlaczego sądzisz że uszczelka pod głowicą:
- nie kopci
- nie ubywa płynu chłodniczego, jest czysty
- nie ubywa (przesadnie) oleju
- nie ma "masła" w silniku
- nie leje się bokiem

Adaho_krak - 14-07-2010, 14:12

Iushiban napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego sądzisz że uszczelka pod głowicą:
- nie kopci
- nie ubywa płynu chłodniczego, jest czysty
- nie ubywa (przesadnie) oleju
- nie ma "masła" w silniku
- nie leje się bokiem


Możliwe jest jeszcze jedno uszkodzenie, pomiędzy kanałem wodnym, a kanałem wydechowym. Wtedy spaliny dostają się do układu chłodzenia wypychając z niego płyn. Przerobiłem temat w Runnerze. Zaczęło sie od nie włączającego wentylatora, a skończyło na uszczelce. :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group