Outlander II GEN Techniczne - Chłodnica powietrza
rezon - 12-07-2010, 08:26
karol_alasz napisał/a: | No to zaczynam juz wątpić w swoją edukację... | nie wątpij - masz rację. Cykl Carnaut'a (nie pamiętam jak dokładnie się to pisało) to się nazywa - im niższa temperatura zasysanego powietrza tym większa sprawność silnika.
tomko - 12-07-2010, 09:52
a co to wszystko powyzej ma wspolnego z tematem postu czyli :
DIODAMI LED DO JAZDY DZIENNEJ
krzychu - 12-07-2010, 10:04
karol_alasz napisał/a: |
Miał więcej mocy.Dużo więcej mocy. |
Ciekawe o ile tą temperaturę tego powietrza obniża ten standardowy IC? W dieslu i tak zawsze mamy za dużo powietrza... W każdym razie na hamowani można by było sprawdzić zrobić pomiar z włączonym wentylatorem nadmuchowym i bez niego... W końcu jak niema ruchu powietrza to IC nie wychłodzi powietrza... I tak niższa temperatura to więcej powietrza ale to nie jest jakaś "DUŻA" zmiana w mocy...
karol_alasz - 12-07-2010, 10:26
tomko napisał/a: | a co to wszystko powyzej ma wspolnego z tematem postu czyli :
DIODAMI LED DO JAZDY DZIENNEJ |
No jak to? Żartujesz?! Przecież Ostry te ledy zamontował do tej chłodnicy....
Ale i tak juz nas "rozparcelowano". I dobrze
krzychu widziałem niedalej jak wczoraj program jak hamują silniki do R8 przed zamontowaniem go i wyobraź sobie dmuchają w to wentylatorem.
[ Dodano: 12-07-2010, 10:30 ]
krzychu napisał/a: | W dieslu i tak zawsze mamy za dużo powietrza... |
Czy możesz rozwinąć tę myśl?
krzychu - 12-07-2010, 10:39
karol_alasz napisał/a: |
krzychu widziałem niedalej jak wczoraj program jak hamują silniki do R8 przed zamontowaniem go i wyobraź sobie dmuchają w to wentylatorem. |
Bo powinni... Nie wiem co Ci dziwi tylko pytanie ile mniej by wyszło bez tego wentylatora... Z tym że wtedy jeszcze mógł by się odpalić ten od chłodnicy bo silnik by od razu się ładnie nagrzał.
karol_alasz napisał/a: |
krzychu napisał/a: | W dieslu i tak zawsze mamy za dużo powietrza... |
Czy możesz rozwinąć tę myśl? |
No nie odkryłem ameryki że diesel zawsze ma za dużo powietrza bo taka jest jego zasada działania. Ilość paliwa jest ograniczona przez ekologów aby nie wydobył sadzy i trujących związków... Mógł byś jeszcze sporo paliwka wtrysnąć i też by moc wzrosła (zresztą tak działa Box) co prawda zostawiał by zasłonę dymną, głowica by strzeliła dużo szybciej, w garażu szybo byś się zatruł ale moc by wzrosła... i nie trzeba do tego większego IC.
W każdym razie koniec offtopicu...
Ostry - 12-07-2010, 10:47
karol_alasz napisał/a: | krzychu napisał/a: | Intercoler nie jest dla podniesienia mocy tylko żeby się silnik nie przegrzał. |
No to zaczynam juz wątpić w swoją edukację... Ale nawet jak przespałem te zajęcia na uczelni to z praktyki mogę przytoczyć przykład dwóch identycznych silników-taka sama pojemność,marka,liczba i układ cylindrów-z których jeden miał intercooler a drugi wcale .No i jak myślisz-ten z coolerem mniej się grzał?Nie. Miał więcej mocy.Dużo więcej mocy.Niższa temperatura powietrza (gazu)= więcej się go zmieści w jednostce objętośći-więcej powietrza=możliwość spalenia większej ilości paliwa czyli większa moc.W dużym uproszczeniu.
A od przegrzewania silnika i jego ochrony przed tym jest chłodnica wody chłodzącej a nie powietrza. |
Potwierdzam to co mowi "karol_alasz". Mnie tez tak samo uczyli.
drtymf - 12-07-2010, 13:49
Tyle że faktycznie Intercooler to chyba nazwa zwyczajowa.
Jak napisał kolega jaca71 napisał/a: |
Nazwa intercooler pochodzi od chłodnicy powietrza w silnikach z podwójnym doładowaniem. Wspomniany intercooler był pomiędzy wspomnianymi sprężarkami. Obecnie ta nazwa stosowana jest niesłusznie zresztą do chłodnic w silnikach doładowanych pojedynczą sprężarką... |
Inter-cooler chłodnica to międzystopniowa.
Z jedną sprężarką to się powinno nazywać chłodnica powietrza doładowującego czy jakoś tak.
13zbyszek13 - 13-07-2010, 10:49
A mnie tam się super jeżdzi MO II
|
|
|