To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Chłodnica powietrza

rezon - 12-07-2010, 08:26

karol_alasz napisał/a:
No to zaczynam juz wątpić w swoją edukację...
nie wątpij - masz rację. Cykl Carnaut'a (nie pamiętam jak dokładnie się to pisało) to się nazywa - im niższa temperatura zasysanego powietrza tym większa sprawność silnika.
tomko - 12-07-2010, 09:52

a co to wszystko powyzej ma wspolnego z tematem postu czyli :

DIODAMI LED DO JAZDY DZIENNEJ :?:

:( :?: :(

krzychu - 12-07-2010, 10:04

karol_alasz napisał/a:

Miał więcej mocy.Dużo więcej mocy.


Ciekawe o ile tą temperaturę tego powietrza obniża ten standardowy IC? W dieslu i tak zawsze mamy za dużo powietrza... W każdym razie na hamowani można by było sprawdzić zrobić pomiar z włączonym wentylatorem nadmuchowym i bez niego... W końcu jak niema ruchu powietrza to IC nie wychłodzi powietrza... I tak niższa temperatura to więcej powietrza ale to nie jest jakaś "DUŻA" zmiana w mocy...

karol_alasz - 12-07-2010, 10:26

tomko napisał/a:
a co to wszystko powyzej ma wspolnego z tematem postu czyli :

DIODAMI LED DO JAZDY DZIENNEJ

No jak to? Żartujesz?! Przecież Ostry te ledy zamontował do tej chłodnicy.... :mrgreen: :wink:

Ale i tak juz nas "rozparcelowano". I dobrze :twisted:

krzychu widziałem niedalej jak wczoraj program jak hamują silniki do R8 przed zamontowaniem go i wyobraź sobie dmuchają w to wentylatorem.

[ Dodano: 12-07-2010, 10:30 ]
krzychu napisał/a:
W dieslu i tak zawsze mamy za dużo powietrza...

Czy możesz rozwinąć tę myśl?

krzychu - 12-07-2010, 10:39

karol_alasz napisał/a:

krzychu widziałem niedalej jak wczoraj program jak hamują silniki do R8 przed zamontowaniem go i wyobraź sobie dmuchają w to wentylatorem.


Bo powinni... Nie wiem co Ci dziwi tylko pytanie ile mniej by wyszło bez tego wentylatora... Z tym że wtedy jeszcze mógł by się odpalić ten od chłodnicy bo silnik by od razu się ładnie nagrzał.

karol_alasz napisał/a:

krzychu napisał/a:
W dieslu i tak zawsze mamy za dużo powietrza...

Czy możesz rozwinąć tę myśl?


No nie odkryłem ameryki że diesel zawsze ma za dużo powietrza bo taka jest jego zasada działania. Ilość paliwa jest ograniczona przez ekologów aby nie wydobył sadzy i trujących związków... Mógł byś jeszcze sporo paliwka wtrysnąć i też by moc wzrosła (zresztą tak działa Box) co prawda zostawiał by zasłonę dymną, głowica by strzeliła dużo szybciej, w garażu szybo byś się zatruł ale moc by wzrosła... i nie trzeba do tego większego IC.

W każdym razie koniec offtopicu...

Ostry - 12-07-2010, 10:47

karol_alasz napisał/a:
krzychu napisał/a:
Intercoler nie jest dla podniesienia mocy tylko żeby się silnik nie przegrzał.

No to zaczynam juz wątpić w swoją edukację... Ale nawet jak przespałem te zajęcia na uczelni to z praktyki mogę przytoczyć przykład dwóch identycznych silników-taka sama pojemność,marka,liczba i układ cylindrów-z których jeden miał intercooler a drugi wcale .No i jak myślisz-ten z coolerem mniej się grzał?Nie. Miał więcej mocy.Dużo więcej mocy.Niższa temperatura powietrza (gazu)= więcej się go zmieści w jednostce objętośći-więcej powietrza=możliwość spalenia większej ilości paliwa czyli większa moc.W dużym uproszczeniu.
A od przegrzewania silnika i jego ochrony przed tym jest chłodnica wody chłodzącej a nie powietrza.


Potwierdzam to co mowi "karol_alasz". Mnie tez tak samo uczyli.

drtymf - 12-07-2010, 13:49

Tyle że faktycznie Intercooler to chyba nazwa zwyczajowa.

Jak napisał kolega
jaca71 napisał/a:

Nazwa intercooler pochodzi od chłodnicy powietrza w silnikach z podwójnym doładowaniem. Wspomniany intercooler był pomiędzy wspomnianymi sprężarkami. Obecnie ta nazwa stosowana jest niesłusznie zresztą do chłodnic w silnikach doładowanych pojedynczą sprężarką...


Inter-cooler chłodnica to międzystopniowa.
Z jedną sprężarką to się powinno nazywać chłodnica powietrza doładowującego czy jakoś tak.

13zbyszek13 - 13-07-2010, 10:49

A mnie tam się super jeżdzi MO II


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group