[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Strata mocy przez upały
Luk - 20-07-2010, 18:09
Pinio1969, co do wstecznego, to nie zgłaszałem na przeglądzie, bo nie uważam tego za problem. Występuje tak rzadko, że przyjąłem to za konstrukcję skrzyni, a nie usterkę.
Jeżeli chodzi o klimatyzację, to parę razy (ze 3 na 20 miesięcy użytkowania) odczułem spadek mocy, ale tylko przy chęci dynamicznego ruszenia z miejsca, w jeździe jeszcze nigdy nie zauważyłem. Podobnie jak i nie zauważyłem załączania się klimy na pasku spalania... Nie wiem, może ma znaczenie, że nie ustawiam temperatury niższej niż 20-22 st., ale z drugiej strony to chyba sprężarka albo chodzi albo nie.
Pinio1969 - 20-07-2010, 18:49
Cytat: | ... ale z drugiej strony to chyba sprężarka albo chodzi albo nie. |
no niby tak dzięki za info
Trik - 20-07-2010, 21:10
Luk napisał/a: | ale z drugiej strony to chyba sprężarka albo chodzi albo nie | Przy takiej patelni mam wrażenie że zapitala non stop, np na światłach.
Pinio1969 - 20-07-2010, 21:52
Tak sobie pomyślałem, że aby uniknąc tych strat mocy związanych z upałami, przy wyprzedzaniu, aby się nie zdziwić nagle , że brak przyśpiechy, może wyłączyć przed wyprzedzaniem klime ))))??
mkrawcz1 - 20-07-2010, 22:04
Od czasów Nubiry czasem tak robię (TDCi dawał radę)
Pinio1969 - 20-07-2010, 22:34
mkrawcz1 napisał/a: | Od czasów Nubiry czasem tak robię (TDCi dawał radę) |
Ale ja żartowałem . Bosze to jeszcze może radio podgłośnić ??
Pozdrawiam
mkrawcz1 - 21-07-2010, 08:53
A ja nie
Anonymous - 21-07-2010, 11:06
Ja w 1.5l. czasem wyłączam klimę przed wyprzedzaniem, ale to tylko 109km, a nie 145?
gzesiolek - 21-07-2010, 11:15
I mam wrazenie ze w 1,5 jak masz powyzej pewnej ilosci obrotow na budziku to sie sprezarka nie zalacza... bo nieraz tak jest ze jade na klimie ustawionej na 22-23'C w srodku przyjmemny chlodek... sprezarka sie co powien czas zalacza... wtedy wyprzedzam/przyspieszam krecac silnik na minute powyzej 4,5k rpm i nagle z nawiewu bucha mi ciepelkiem, tak na chwile... tak jakby przez ta minute sprezarka sie nie zalaczala... ale to moze jakis inny powod...
Tak czy siak 1,5 traci jakies 10% z "buta" przy zalaczonej sprezarce... przy normalnej jezdzie nie do odczucia, ale przy depnieciu z miejsca czuc, ze jakos jakby wolniej sie zbiera czy nawet wdrapuje sie na wyzsze obroty...
No ale to 109KM a nie 143KM... (choc z drugiej strony w przeliczeniu KM na cm3 1,5 jest mniej wysilony niz 1,8, wiec dodatkowe obciazenie moze byc dla tego drugiego wyrazniej odczuwalne przy maksymalnym depnieciu... tzn. maksmyalne ciagniecie przy wylaczonej klimie bedzie wyrazniej odczuwalne jako lepsze niz przy wlaczonej... jesli wiecie o co mi chodzi, bo zakrecilem...)
Anonymous - 21-07-2010, 11:21
Dokładnie spadek mocy jest odczuwalny w 1.5l. ale jak na taki mały silniczek daje radę:)
No i te spalanie na klimie, jest bardzo rozsądne:) co do głośnego załączania sprężarki, czasem trochę głośniej stuknie, ale ten typ tak ma(podobno mercedesowska konstrukcja).
mkrawcz1 - 21-07-2010, 13:27
gzesiolek napisał/a: | choc z drugiej strony w przeliczeniu KM na cm3 1,5 jest mniej wysilony niz 1,8, wiec dodatkowe obciazenie moze byc dla tego drugiego wyrazniej odczuwalne przy maksymalnym depnieciu... tzn. maksmyalne ciagniecie przy wylaczonej klimie bedzie wyrazniej odczuwalne jako lepsze niz przy wlaczonej... |
Dokładnie o tym mówię - podczas próby ostrego przyspieszania
DjQuest - 21-07-2010, 19:29
Z klimatyzacja nie mam problemów, jak na spokojną moją jazdę ,ale zapytam o pewien szczegół może zauważyliście.Obieg powietrza wewnętrzny i zewnętrzny załączany lewym kóleczkiem.W poprzednich moich autkach tak zawsze było,ze po przełączenie tej funkcji podczas jazdy było zdecydowanie czuć różnicę w temperaturze nawiewu z tendencją oczywiście do chłodniejszego powietrza.W Lancerku brak takiej różnicy, oczywiście przy zamkniętym obiegu wewnętrznym po pewnym czasie można w środku odczuć brak tlenu .
Anonymous - 21-07-2010, 21:15
na zamkniętym obiegu jest jakby chłodniej:)
Realista - 21-07-2010, 23:20
A w moim SB 2.0 DID:
- załącznie się sprężarki jak u kolegów powyżej. Na postoju wyraźnie słychać, aż za głośno. W trakcie jazdy nie.
- klima nie ma żadnego wpływu na przyspiesznie czy nagły brak mocy przy wyprzedzaniu. Niezależnie od warunków zbiera się bez zarzutu. Może po prostu te 140 KM wystarcza z zapasem na dodatkowe obciążenia silnika podczas takich upałów. A i momentu nie brakuje.
gzesiolek - 21-07-2010, 23:59
DjQuest napisał/a: | W poprzednich moich autkach tak zawsze było,ze po przełączenie tej funkcji podczas jazdy było zdecydowanie czuć różnicę w temperaturze nawiewu z tendencją oczywiście do chłodniejszego powietrza.W Lancerku brak takiej różnicy, oczywiście przy zamkniętym obiegu wewnętrznym po pewnym czasie można w środku odczuć brak tlenu . |
Jak masz ukrop to przy zamknietym obiegu schladza sie szybciej, ale jak juz dmucha chlodnym do juz nienagrzanego to nie czuc roznicy...
|
|
|