Outlander I GEN Techniczne - po wymianie rozrządu głośniej chodzi
Rino - 17-04-2015, 07:43
A wiec zablokowalem walek balansowy ten od pompy oleju srubka m6 (okolo 4.5 cm nic dluzszego nie wejdzie bo kolektor przeszkadza) a drugi walek tez sie blokuje? Bo w manualu tego nie znalazlem.
KsiadzRobak - 17-04-2015, 07:50
Obejrzyj filmy z ustawiania pompy oleju na Youtube - tam jest dokładnie pokazane jak wałek chce "uciekać' przy złym ustawieniu. Trzeba się postarać, żeby źle go ustawić
Rino - 17-04-2015, 07:52
Ogladalem i ustawiony mam wlasnie w taki sposob plus blokada. Juz mi rece opadaja.
krzychu - 17-04-2015, 07:59
Rino napisał/a: | okolo 4.5 cm nic dluzszego nie wejdzie bo kolektor przeszkadza |
Obawiam się, że może po prostu za krótkie.... Demontaż kolektora albo ta metoda grawitacyjna.
Tego wałka napędzanego krótki paskiem się nie blokuje (ten ma znaki).
Rino - 17-04-2015, 08:56
Ustawialem i metoda grawitacyjna. A powiedzcie mi czy moze to byc przyczyna tego ze tloczek napinacza nie wysunal sie o dana wartosc jaka jest podana w manualu?
[ Dodano: 17-04-2015, 08:58 ]
Dodam jeszcze ze jak kolo pompy obroce o 360 to sruba wchodzi tylko z 2 cm takze kolo mam dobrze ustawione.
[ Dodano: 17-04-2015, 21:13 ]
Panowie poskładałem rozrzad według instrukcji wszystko na znaki. auto odpala ale nie pracuje na wszystkie cylindry. Iskra jest, paliwo daje bo, aż kolektor zrobil sie czerwony no i swiece mokre z benzyny. Na kompie zadnych błedów. Proszę doradzcie cos bo juz nie mam pomysłu co może byc?
elektryk - 18-04-2015, 17:03
Rino napisał/a: | Ustawialem i metoda grawitacyjna. A powiedzcie mi czy moze to byc przyczyna tego ze tloczek napinacza nie wysunal sie o dana wartosc jaka jest podana w manualu? | Ja bym uznał to za uszkodzenie napinacza.
Rino napisał/a: | [ Dodano: 17-04-2015, 08:58 ]
Dodam jeszcze ze jak kolo pompy obroce o 360 to sruba wchodzi tylko z 2 cm takze kolo mam dobrze ustawione. | Jeśli przy ustawieniu na znakach wchodzi głębiej to jest ok. Ważne jest żeby śrubę wkładać dokładnie poziomo, cienka śruba wejdzie górą lub dołem nawet jak wałek blokuje.
Rino napisał/a: | [ Dodano: 17-04-2015, 21:13 ]
Panowie poskładałem rozrzad według instrukcji wszystko na znaki. auto odpala ale nie pracuje na wszystkie cylindry. Iskra jest, paliwo daje bo, aż kolektor zrobil sie czerwony no i swiece mokre z benzyny. Na kompie zadnych błedów. Proszę doradzcie cos bo juz nie mam pomysłu co może byc? | Jeśli znaki się zgadzają to szukaj problemu gdzie indziej. Nawet jak źle ustawiłeś wałek balansowy to autko będzie śmigać. Zacznij od poszukania które cylindry nie palą, może to kwestia cewki albo czegoś innego.
Rino - 18-04-2015, 18:31
Dzis zauwazylem ze nie pala 1 i 3 cylinder. Iskra jest sprawdzone paliwo dostaje bo wyciagalem listwe wtryskowa i paliwo prysnie za kolejnoscia zaplonu takze wtryski nie leja caly czas. Zauwazylem rowniez ze jak wypne czujnik polozenia walka rozrzadu to silnik wgl nie reaguje. Jak chodzil tak chodzi po odpieciu wtyczki. Na kompie tylko blad sady lambda bo upalona jest grzalka , ale auto na niej chodzilo wczesniej. Dziekuje koledze elektryk za podpowiedzi
elektryk - 18-04-2015, 22:11
No to chyba zdiagnozowałeś usterkę. Wedle serwisówki przy uszkodzonym czujniku wałka rozrządu sterowanie zapłonem i wtryskiem będzie działać, ale w sposób niezsynchronizowany z obrotami silnika. Przy czym to powinno jeszcze spowodować pojawienie się kodu błędu 335.
Rino - 21-04-2015, 15:37
Witam wszystkich. Dzis zalozylem nowy czujnik polozenia walka i problem nie ustapil. Macie jeszcze jakies pomysly?
elektryk - 22-04-2015, 16:02
Rino napisał/a: | Witam wszystkich. Dzis zalozylem nowy czujnik polozenia walka i problem nie ustapil. Macie jeszcze jakies pomysly? | A może kabelki od czujnika położenia, albo wtyczka, albo np ta metalowa tarczka którą czujnik "czyta".
KsiadzRobak - 23-04-2015, 07:26
Rino napisał/a: | Dzis zauwazylem ze nie pala 1 i 3 cylinder. Iskra jest sprawdzone paliwo dostaje bo wyciagalem listwe wtryskowa i paliwo prysnie za kolejnoscia zaplonu takze wtryski nie leja caly czas. | jak jest iskra i paliwo oraz odpowiednia kompresja to silnik spalinowy musi działać
odłączenie czujnika może nic nie zmienić, bo wtedy paliwo jest wtryskiwane na 2 gary naraz - na podstawie czujnika wału; chodzi normalnie tylko więcej pali
ja bym sprawdził kompresję ale podejrzewam, że będzie OK
jeśli nadal nie pali na te gary to tylko układ zapłonu pozostaje - czasem iskra poprostu jest koszmarnie słaba
Rino - 24-04-2015, 19:22
Witam Panów. Problem nadal nie ustąpil. Wymieniłem dzis swiece zapłonowe i nadal to samo. Kompresja po 12 bar na kazdym cylindrze. Zastanawiam sie czy po odłączeniu akumulatora (na jakies 3 dni bo czekalem na czesci) mogł sie jakis strerownik rozprogramowac czy cos w tym stylu i nie daje iskry wtedy co trzeba?? Pozdrawiam i dziekuje za rady.
elektryk - 24-04-2015, 23:09
Rino napisał/a: | Witam Panów. Problem nadal nie ustąpil. Wymieniłem dzis swiece zapłonowe i nadal to samo. Kompresja po 12 bar na kazdym cylindrze. Zastanawiam sie czy po odłączeniu akumulatora (na jakies 3 dni bo czekalem na czesci) mogł sie jakis strerownik rozprogramowac czy cos w tym stylu i nie daje iskry wtedy co trzeba?? Pozdrawiam i dziekuje za rady. | Odłączenie aku powoduje że silnik przez kilka pierwszych minut działa trochę niestabilnie, ale później uczy się na nowo i powinno wrócić do wartości optymalnych. Niektóre błędy w ECU mogą się pojawić dopiero po jakimś czasie w czasie pracy silnika.
|
|
|