To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [1.8 GDI] wymiana silnika pilna pomoc

adaśko - 25-07-2010, 20:37

cherminator, mam rozbita swoja carismę więc jak chcesz to możemy sie zawsze dogadać co Ci bedzie potrzebne do przeróbek.jak coś to pisz na
PW

Anonymous - 25-07-2010, 21:04

Ciekawy temat.
Od razu mówię że nie przerabiałem auta w ten sposób który Ty chcesz ale ....
Jeżeli chcesz przerobić GDI na SOHC poza tak prozaicznymi sprawami jak silnik itp. musisz ogarnąć temat elektryki. Obawiam się że będzie to trudniejsze. Musisz się uzbroić w cieprliwość jeżeli oddasz taki pojazd mechanikowi i elektromechanikowi.
Kiedyś przerabiałem temat Forda Escorta EFI 1,6l, 8V, 105KM na 2.0l, 16V, 150KM. Auto stało ponad tydzień u mechanika a później prawie miesiąc u elektromechanika. Ponadto po wyjeździe od mechanika przez następne kilkanaście dni borykałem się z tzw. "niedoróbkami". A to silnik źle trzymały poduszki, a to zwrotnice siadły po włożeniu cięższego silnika itp.
Szczerze powiem. Osobiście bym się nie podejmował takiej wymiany. Poprostu szkoda czasu i pieniędzy. Chyba że masz drugie auto do jazdy. Inaczej pozostaniesz bezpojazdowcem przez kilka do kilkunastu dni. A co najważniejsze musisz mieć zaufanego elektromechanika który nie będzie robił po łebkach a faktycznie się przyłoży do pracy.

Rob600 - 02-08-2010, 09:52

Witaj, nie wiem jak jesteś bardzo przyzwyczajony do swojej wypieszczonej Cari ale swap jeżeli nawet zrobisz go sam to nie tania sprawa :(
zakładając że kupisz całego "anglika" w kraju to koszt między 4/6 tyś pln (chyba że wiesz dokładnie jakie części potrzebujesz po za silnikiem skrzynią komputerem)
Silnika z osprzętem też za czapkę gruszek nie kupisz, nie wiem jak głębokich zmian trzeba dokonać (elektryka, komp, nawet chłodnica może być inna itp.)

jeżeli jesteś sam w stanie zrobić swapa to teoretycznie 0,00 pln (praktycznie coś zawsze wypadnie w końcu zakładasz używany silnik jakiś paseczek filterek olejek swiece kable rozrząd i kupa drobnych rzeczy a wcale nie tanich ) dodatkowo dochodzi Ci koszt gazu około 2000 pln w zależności w jakiej części polski mieszkasz czyli jakieś 6/8 tyś pln przy własnej robocie. Stare rzeczy sprzedajesz odzyskujesz trochę kasy ale to trwa :(
Autko oczywiście robisz dla siebie więc jeżeli jesteś dobrym mechanikiem (lub masz duuużo pieniędzy) to warto zainwestować w auto które będzie Ci jeszcze długo służyć

Albo może taniej było by sprzedać Cari i kupić diesla albo już 1,8 16V z lpg ??

Ale czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze :)

Oczywiście nie odczytaj mojego postu jako próby zniechęcenia Cię swapa może Ci się udać zrobić wszystko po kosztach i będziesz bardzo zadowolony :)

Pozdro i powodzenia

Piwor - 02-08-2010, 16:07

Silnik, wiązka, skrzynia, półosie, lewarek są inne. Klima jest plug&play. Pompa wspomagania inna troszkę, choć może podejdzie. Poza tym przypominam, że silnik 1.8 SOHC to 1.6 z większa pojemnością. Pamiętajmy, że najmłodszy SOHC to jest 97 rok, ewentualnie początek 98. Aby to zrobić dobrze, potrzeba sporo roboczogodzin. Pytanie, czy to Ci się opłaci? Silnik mozę okazać się do remontu - ryzyko duże tak jak przebiegi. Minimum 2k pln za graty + 1k robocizny minimum. Przy okazji wypadało by wymienić rozrząd + sprzęgło, ewentualnie przełożyć z GDI, jeśli masz nowe. W dodatku dobra instalacja podtlenku LPG to kolejne 2k/2.5k pln. Czy to się opłaci? Co się dzieje z Twoim GDI?
cherminator - 05-08-2010, 22:20

Piwor napisał/a:
Co się dzieje z Twoim GDI?

więc tak z ręką na seru:
1. potrzebuje taniej jeździć
2. co wymianę oleju wyjmuję cewke WN na 4 świecy i czyszcze świece bo zalewa ją od góry olejem.
3. mam na liczniku 260 tys a wydaje mi się ze mam min 360tys albo i lepiej (sprowadzony)
4. częste czyszczenie przepustnicy i związana z tym szajba obrotów (pomimo częstych "nauk obrotów" po jakimś czasie wraca szajbeńka cari
5. dobija mnie psychicznie:P
6. zreszta zbliża się wymiana rozrządu + bankowe wymiana tego drogiego napinacza więc wolę już wymienić w nowym silniku:) full rozrząd

Enforcer - 05-08-2010, 22:58

cherminator napisał/a:
mam zniżkę pracowniczą na ubezpieczenie (tylko na te auto)


A jeżeli sprzedasz i kupisz np. 1.8 SOHC to zniżka nie przejdzie na nowe auto?

Bo wydaje mi się ze to byłby najrozsadniejszy pomysł...

wichura1 - 05-08-2010, 23:59

cherminator, No to wymień na GDI z Anglika, tak jak zrobił Matejko ze swoim VOLVO najpierw pojeździł pooglądał, spisał numery silnika i wtedy mu zdemontowali. To że twój silnik ma problemy z 4 świecą, to nie znaczy że każdy. Jak wali olejem na cewkę może walić też w przepustnicę przez to częste jej zabrudzenie. W GDI przepustnica się brudzi ale bez przesady.
cherminator - 06-08-2010, 17:06

Enforcer napisał/a:
A jeżeli sprzedasz i kupisz np. 1.8 SOHC to zniżka nie przejdzie na nowe auto?

nie koniecznie bo Pan Cudowny Prezes jak ma humor to jednemu da a jak ma zły to każe zabierać papiery a wole nie ryzykować.

wichura1 napisał/a:
No to wymień na GDI z Anglika

nie, nie, nie, ...gaz, gaz, gaz....:)

Maretzky85 - 06-08-2010, 22:49

cherminator napisał/a:
gaz, gaz, gaz....:)

do zapalniczek, do zapalniczek, do zapalniczek ;)

Rob600 - 10-08-2010, 12:23

cherminator napisał/a:
nie, nie, nie, ...gaz, gaz, gaz....:)


Ale do GDI też da się założyć GAZ jest to może trochę drogie ale nie wiem czy w tym przypadku nie wyjdzie taniej niż przekładka:)

p.s. co do zalewania świec olejem to są tam od spodu uszczelki (nie wiem czy również w GDI u mnie to dawało w :butthead: )

Piwor - 10-08-2010, 21:03

cherminator, do wymiany uszczelka dekla. To się wiąże ze zdjęciem kolektora. Wyczyść kolektor, przepustnice i zapomnisz o problemach obrotów. Rozrząd? Napinacz 320 chyba no i reszta gratów ~500 do tego robota 250/300 (ewentualnie płyn chłodzący itp.).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group