ASX Techniczne - Różnice 1.8 DID 116 a 150
tomekrvf - 13-08-2010, 23:35
krzychu napisał/a: | Nie ma opcji żeby się różniły tylko softem.... |
Ale tak jest. Różnica miedzy silnikami to sterownik silnika z innym oprogramowaniem. Słabszy silnik powstał na bazie mocniejszego.
A z czipowaniem nowego 1.8DID byłbym bardzo ostrożny.
krzychu - 13-08-2010, 23:42
Dawno Cie nie było...
tomekrvf napisał/a: |
Ale tak jest. |
A to bez sensu jest....
W każdym razie to prawda że na wolnych obrotach ciągle świece żarowe grzeją żeby dochodzić do samo zapłonu?
sylb - 14-08-2010, 10:56
A gdyby tak przegrać soft z samochodu 150 i podmienić do 116?
tomekrvf - 14-08-2010, 20:04
krzychu napisał/a: | W każdym razie to prawda że na wolnych obrotach ciągle świece żarowe grzeją żeby dochodzić do samo zapłonu? |
Do pewnej temperatury silnika i oczywiście z niepełną mocą (moc grzania regulowana płynnie od 0 do 100%). Tak zwana funkcja "after glow". Nic nowego w dieslach.
krzychu napisał/a: | A to bez sensu jest.... |
Nie jest. Niektóre kraje mają podatek drogowy uzależniony od mocy silnika. 115(Niemcy) lub 116KM to właśnie granica jednego progu podatkowego.
Olkusz - 07-10-2010, 21:36
No i Panowie niestety tak jest .. różnica KM w tym silniku jest zależna tylko i wyłącznie od oprogramowania!
P.S Dla zapalonych rajdowców Im mniej wyżyłowany silnik tym dłużej będzie CI służył.
marpit - 09-10-2010, 16:15
Ale te 150 KM to żadne żyłowanie.
Od nowego roku samochody wyścigowe WRC będę miały pojemności 1.6, 300 KM i coś około 350 Nm. Ciekawe ile taki silni wytrzymałby w normalne jeździe
lexus - 21-03-2011, 18:22
jeżeli wszystko to samo ,to co ze sprzęgłem też to samo
mariusz1974 - 13-04-2013, 21:32
witam różnica też jest w półosiach w 116 KM jest chudsza a w 150 grubsza i krzyzak w 150 KM jest większy
vavoom - 19-07-2014, 21:28
jurekschroda napisał/a: |
300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1900 do ponad 3000 obr/min
300 Nm w silniku 116 Km mamy do dyspozycji od 1900 tylko do ok 2250 obr/min
Poza tym, po osiągnięciu maksymalnej wartości momentu, silnik 150 km o wiele wolniej traci "parę" - nawet przy 4000 obr mamy tu jakieś 260 Nm.
W silniku 116 Km przy 4000 obr zostaje już tylko 200 Nm. |
Obecnie Mitsubishi podaje, że 300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1750 do 2250... Ktoś zna szczegóły tej zmiany?
bcpc - 12-02-2018, 22:04
Czy ktoś próbował zmienić ECU silnika z wersji 150km do 116km? Z jakim rezultatem? Czy teoretycznie taka operacja opierałaby się tylko na Plug and Play czy trzeba by było coś konfigurować/stroić?
Również ponawiam pytanie mojego przedmówcy - czy w nowych jednostkach 150km mamy do dyspozycji 300nm w takim wąskim zakresie jak w 116km?
|
|
|