To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Różnice 1.8 DID 116 a 150

tomekrvf - 13-08-2010, 23:35

krzychu napisał/a:
Nie ma opcji żeby się różniły tylko softem....

Ale tak jest. Różnica miedzy silnikami to sterownik silnika z innym oprogramowaniem. Słabszy silnik powstał na bazie mocniejszego.
A z czipowaniem nowego 1.8DID byłbym bardzo ostrożny.

krzychu - 13-08-2010, 23:42

Dawno Cie nie było...

tomekrvf napisał/a:

Ale tak jest.


A to bez sensu jest....

W każdym razie to prawda że na wolnych obrotach ciągle świece żarowe grzeją żeby dochodzić do samo zapłonu?

sylb - 14-08-2010, 10:56

A gdyby tak przegrać soft z samochodu 150 i podmienić do 116?
tomekrvf - 14-08-2010, 20:04

krzychu napisał/a:
W każdym razie to prawda że na wolnych obrotach ciągle świece żarowe grzeją żeby dochodzić do samo zapłonu?

Do pewnej temperatury silnika i oczywiście z niepełną mocą (moc grzania regulowana płynnie od 0 do 100%). Tak zwana funkcja "after glow". Nic nowego w dieslach.
krzychu napisał/a:
A to bez sensu jest....

Nie jest. Niektóre kraje mają podatek drogowy uzależniony od mocy silnika. 115(Niemcy) lub 116KM to właśnie granica jednego progu podatkowego.

Olkusz - 07-10-2010, 21:36

No i Panowie niestety tak jest .. różnica KM w tym silniku jest zależna tylko i wyłącznie od oprogramowania!

P.S Dla zapalonych rajdowców ;) Im mniej wyżyłowany silnik tym dłużej będzie CI służył. :mrgreen:

marpit - 09-10-2010, 16:15

Ale te 150 KM to żadne żyłowanie.

Od nowego roku samochody wyścigowe WRC będę miały pojemności 1.6, 300 KM i coś około 350 Nm. Ciekawe ile taki silni wytrzymałby w normalne jeździe :)

lexus - 21-03-2011, 18:22

jeżeli wszystko to samo ,to co ze sprzęgłem też to samo :roll:
mariusz1974 - 13-04-2013, 21:32

witam różnica też jest w półosiach w 116 KM jest chudsza a w 150 grubsza i krzyzak w 150 KM jest większy
vavoom - 19-07-2014, 21:28

jurekschroda napisał/a:

300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1900 do ponad 3000 obr/min
300 Nm w silniku 116 Km mamy do dyspozycji od 1900 tylko do ok 2250 obr/min

Poza tym, po osiągnięciu maksymalnej wartości momentu, silnik 150 km o wiele wolniej traci "parę" - nawet przy 4000 obr mamy tu jakieś 260 Nm.
W silniku 116 Km przy 4000 obr zostaje już tylko 200 Nm.


Obecnie Mitsubishi podaje, że 300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1750 do 2250... Ktoś zna szczegóły tej zmiany?

bcpc - 12-02-2018, 22:04

Czy ktoś próbował zmienić ECU silnika z wersji 150km do 116km? Z jakim rezultatem? Czy teoretycznie taka operacja opierałaby się tylko na Plug and Play czy trzeba by było coś konfigurować/stroić?

Również ponawiam pytanie mojego przedmówcy - czy w nowych jednostkach 150km mamy do dyspozycji 300nm w takim wąskim zakresie jak w 116km?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group