To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] Filtr paliwa w GDI 98r. pod maską.

Moomin - 17-09-2007, 21:47

Zerknijcie na ten temat:
http://www.mitsubishi-gra...ht=filtr+paliwa
Myślę, że chłopaki mają rację. Wobec tego Japaneze też ma rację z tym, że dotyczy to modeli po lifcie i do tego ma dobrą cenę skoro chce tylko 200zł.
Też pomyślałem żeby wymienić ten filtr, ale w tej cenie to teraz nie dam rady. :(

Edit

Zajrzałem do książki serwisowej - wymiana filtru paliwa jest co 150 tys. km, więc ja mam jeszcze czas (130 tys.). Trochę mi ulżyło. :) Jeśli wymienia się go tak rzadko to ma prawo kosztować te 200zł.

turek61 - 17-09-2007, 22:35

Moomin napisał/a:
apaneze też ma rację z tym, że dotyczy to modeli po lifcie i do tego ma dobrą cenę skoro chce tylko 200zł.

A kiedy otrzymałeś taką ofertę od niego ?
W listopadzie zeszłego roku gdy kupowałem od niego rozrząd dostałem taką informację:
Cytat:
Filtr paliwa tylko oryginał 320,-zł -wymiana co 75-150tyś km w zbiorniku

Moomin - 17-09-2007, 22:41

turek61 napisał/a:

A kiedy otrzymałeś taką ofertę od niego ?
W listopadzie zeszłego roku gdy kupowałem od niego rozrząd dostałem taką informację:
Cytat:
Filtr paliwa tylko oryginał 320,-zł -wymiana co 75-150tyś km w zbiorniku

Ja osobiście nie rozmawiałem z nim na ten temat. Zasugerowałem się jednym z postów w tym wątku gdzie pada taka cena. Popatrz parę wiadomości wyżej.
W książce serwisowej jest wyraźnie napisane wymiana co 150 tys., nie wiem skąd te 75.

turek61 - 17-09-2007, 22:48

Moomin napisał/a:
nie wiem skąd te 75.

On miał na myśli przedział między tymi wartościami a cenę ma taką bo to jego słowa.

Moomin - 17-09-2007, 22:55

Tamta cena też jest od Japaneze i to z kwietnia tego roku więc może się zmieniła.
turek61 - 17-09-2007, 23:15

Moomin napisał/a:
Tamta cena też jest od Japaneze i to z kwietnia tego roku więc może się zmieniła.

Jeżeli tak to muszę kupić :roll:

Moomin - 17-09-2007, 23:18

A jaki masz przebieg?
turek61 - 18-09-2007, 20:14

Moomin, jeżeli mnie pytasz to 160 kkm. ale nie śpieszyłem się z tym i nadal nie koniecznie muszę wymieniać bo większość kilometrów przejechane było na gazie.
Prawdę mówiąc to powinienem jak najszybciej wyczyścić filtr gazu, który jest w zbiorniku ale żeby to zrobić musiałbym sie udać do W-wy albo do Radomia do kolegi kenoipa.Miałem to zrobić będąc na urlopie w Bieszczadach ale nie dało rady.

Anonymous - 01-10-2007, 09:23

witam
Student wielkie dzięki za tak dokładny opis tej wymiany.Krok po kroku i jakoś poszło , ok. godz. roboty. też niestety nie robiłem fotek. ale bez tego co napisałeś zaajęło by to pewnie cały dzień :lol: .
ps. nawet wydrukowałem sobie to na ew. następne razy

Student - 01-10-2007, 10:42

Przy całej tej wymianie to problem jest z tym że filtr dokręcamy 1/6 obrotu a to dla niecierpliwych "PROBLEM", no i praca samemu, przy takich pracach to pomocnę sa nawet delikatne ręce kobiet :wink:

Ale fajnie że się udało

Anonymous - 01-10-2007, 10:57

to dokręcanie to przy całej robocie niuansik.....chodzi ci pewnie o dokręcanie wężyka od strony nadkola......to już końcówka roboty.....i powiem ci że po przekręceniu kluczyka troszkę się tam pocił.....ale wystarczyło właśnie kolejne 1/6 obrotu i było ok.
powalczyłem trochę z włożenie filtra od dołu w tą objemkę bo przy max. poluzowaniu wypadał śrubka i nie można było jej złapać....ale posmarowałem troszkę filtr i wskoczył w lekko złapaną objemkę.
ps .robiliśmy to w dwóch.....na szczęście.....

tdi1982 - 24-11-2007, 19:59

Witajcie koledzy.Właśnie zmieniłem sobie filtr paliwa i wcale nie jest to takie trudne.Odkręciłem całą obudowę filtra powierza następnie puszkę z bezpiecznikami oraz ten węglowy filtr oparów.Poluzowałem od dołu kluczem 14 śrubkę wchodzącą do filtra a następnie odkręciłem cały wąż który idzie już do listwy wtrysków (jest tam klucz 10 lub 12 i jedna śrubka tylko do odkręcenia).później odkręciłem objemkę od filtra i wyciągałem go dołem włożyłem filtr w imadło żeby odkręcić kluczem górną śrubkę kluczem 19.Przekładam wężyk do nowego filtra zakładam nowe miedziane podkładki które są w komplecie i składam wszystko.Ten sposób jest dobry bo nie trzeba rozkręcać boków nadkola i ściągać koła a wszystko robi się z góry przez maskę mam nawet zdjęcia tylko nie wiem jak je tu umieścić
Cezar - 24-11-2007, 20:05

tdi1982 napisał/a:
mam nawet zdjęcia tylko nie wiem jak je tu umieścić

tdi1982, :arrow: http://www.mitsubishi-gra...wtopic.php?t=26 :wink:

tdi1982 - 24-11-2007, 20:49

A to ja z prawej i mój kolega sympatyczny najlepszy mechanior Arni spec od wszystkiego.

To filierek węglowy i puszka z bezpiecznikami które trza odkręcić by się dostać do filtra paliwowego.

Tu odkręcamy by wyciągać górny wężyk od filtra.


A tak wygląda ten filtr po ściągnięciu puszki z bezpiecznikami i filtrem węglowym i powietrza.

Po wyciągnięciu filtra tak to wygląda.żeby wyciągnąć filtr wystarczy tylko odkręcić tą śrubkę kluczem 14

Tutaj po wyciągnięciu filtr stary z wężem a z prawej nowy.



I po wszystkiemu


Serwis Arniego i samochody które czekają na reperację no może oprócz Pola czerwonego i Gulfów


Tak poza tym bardzo ciekawo to zrobili.Wymienialiśmy jeszcze mocowanie górne amortyzatora.Dziś z Gutim który jeździ Gulfem przywracaliśmy dźwięk klaksonu i tutaj to mnie rozbroiło żeby się dostać do niego trzeba rozebrać lampy migacze.

saphire - 25-11-2007, 08:10

O ile kojarzę to chyba nawet taki sposób wymiany jest opisany w Workshop Manualu czy też w AutoDacie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group