To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Jaki hak holowniczy

koniu12 - 08-09-2010, 20:14

Wiec wszystko jasne. Balem sie, ze napieciowo LED vs. zarowki na kostce nie bedzie dzialac. Dzieki !
rezon - 08-09-2010, 21:48

koniu12 napisał/a:
Bedzie to dzialac z LEDami ? Myslalem, ze bedzie jakis modul z przekaznikami etc.
zgodnie z pismem z MMC nawet luźne lutowane kabelki i gniazdko jakie mi wstawił Automarket Boguchwała to jakość Mitsubishi czyli tym bardziej będzie działać z LEDami wiązka THule - jest znacznie lepiej wykonana. Jedynie tak jak pisze mitsu00 czujniki wyłączasz na desce rozdzielczej. Przeciwmgielne wyłącza gniazdo Thule'a
koniu12 - 09-09-2010, 09:54

Bylem dzis u instalatora. Bez modulu nie chce sie podjac sie instalacji. LEDy pracuja w nizszym napieciu i podlaczenie 12V obicazenia na haku moze doprowadzic do kataklizmu (ponoc ktos tak uwalil nawet ECU w Golfie...)
Instrukcja wskazuje wprawdzie na przygotowana specjalnie wtyczke, ale coz z tego jezeli do LEDow podlaczamy bezposrednio kabelki. Instalator po czesci ma racje, pytanie czy instalacja LED wytrzyma 12V obciazenie.

Pozdrawiam
Adam

mitsu00 - 09-09-2010, 10:34

koniu12 napisał/a:
Bylem dzis u instalatora. Bez modulu nie chce sie podjac sie instalacji. LEDy pracuja w nizszym napieciu i podlaczenie 12V obicazenia na haku moze doprowadzic do kataklizmu (ponoc ktos tak uwalil nawet ECU w Golfie...)
Instrukcja wskazuje wprawdzie na przygotowana specjalnie wtyczke, ale coz z tego jezeli do LEDow podlaczamy bezposrednio kabelki. Instalator po czesci ma racje, pytanie czy instalacja LED wytrzyma 12V obciazenie.

Pozdrawiam
Adam


Sprawdziłem jeszcze raz u siebie i wyglada to tak, że od wtyczki do przyczeby idzie wiązka do jakiegoś pudełeczka wielkości połowy paczki od papierosów. Jest ona schowana za belką zderzaka. Od niej idzie dalej wiazka chyba do wtyczki swiateł. Czy o takie coś ci chodzi? Zrobię przy okazji zdjęcie i wkleję.

rezon - 09-09-2010, 16:35

koniu12 napisał/a:
LEDy pracuja w nizszym napieciu
takiej bzdury to dawno nie czytałem. LED'y to mniej obciążają instalaję - łączna ich moc to pewnie coś ok. 2-4W, ale napięcie dla nich jest 12V, jak i dla wszystkich innych odbiorników. ASO Mitsubishi na żywca lutuje kable i wygląda to tak: , a mieli wtedy jeszcze przed sobą dwa lata gwarancji. Obciążane nie są LED'y tylko kable zasilające.
koniu12 napisał/a:
(ponoc ktos tak uwalil nawet ECU w Golfie...)
jak ktoś zewrze zasilanie do masy i jeszcze bezpieczniki łata drutem to różne rzeczy mogą się dziać. Jedynie w zaawansowanych CAN'ach co może się stać, to komputer jak rozpozna zwiększone zapotrzebowanie na prąd, to odłączy obwód bo potraktuje to jako zwarcie. A Outek nie rozpoznaje nawet przepalonych żarówek...
koniu12 - 09-09-2010, 17:58

Postojowe leca na nizszym napieciu i LEDy swieca ciemniej. Mniejsze napiecie mniejsze obciazenie. Na mysli mialem oczywiscie obiaciazenie instalacji a nie LEDow.
2-4 Watt = 166-333mAh. Zwykla zarowka ciagnie z min. 5 razy tyle.
Mamy obawy czy mozna tak rodosnie obciazyc instalacje. Malo tego co z postojowymi ktore nie leca na 12V ? Hamulec leci na 12V i LEDy swieca wtedy jasniej.
Rozumiem, ze podlaczam bezposrednio i sie nie przejmuje. Do czego jest wiec kostka oryginalna w Outku (wedlug instrukcji wpinamy tam nasze kostki z haka) ?

Pozdro
Adam

rezon - 09-09-2010, 21:59

koniu12 napisał/a:
Postojowe leca na nizszym napieciu i LEDy swieca ciemniej. Mniejsze napiecie mniejsze obciazenie.
sprawdź napięcie na kostce - wydaje mnie się, że jednak będzie 12V na obydwu, a jasność rozwiązano liczbą/typem diód. Nie chcę grzebać przy swoim, bo niedługo mam kolejną rozprawę dot. właśnie wiązki haka.
Nie wydaje mnie się, aby Thule ryzykowało procesy sprzedając wiązki elektryczne mogące wywołać problemy z elektryką samochodu, tym bardziej że ASO Mitsu Automarket lutuje kable na żywca do przewodów mając przed sobą 2 (u mnie) a nawet 3 lata gwarancji (u znajomego, który hak dostał gratis przy zakupie). A przecież gdyby taki montaż haka prowadził do problemów z elektryką, to klient na pewno wróciłby do nich z żądaniem naprawy gwarancyjnej. Mimo, że podpięcie by Automarket trudno nazwać fachowym, to mimo wszystko działa - fakt, że nie testowałem długiej jazdy z przyczepą. A wiązka THule to przecież zupełnie inna klasa niż pokazane wyżej lutowane kabelki. Najbardziej profi oprócz modułu Mitsu to można puścić oddzielny kabel zasilający z aku z wpiętym bezpiecznikiem 10A, podpiąć go do przekaźników sterowanych sygnałem z lamp tylnych, a wtedy dodatkowe obciążenie instalacji lamp jest pomijalne (8-10mA - jedna żarówka 10W to ~900mA). Przekaźniki powinny być dla każdego obwodu - 2xkierunki, cofania, postój, hamulec, przecimgielne. Jeden kosztuje w detalu ok. 8-10zł. Koszt całości <100zł + gniazdo haka lub np. wiązka Thule do podpięcia pod lampy.

[ Dodano: 09-09-2010, 22:01 ]
koniu12 napisał/a:
Mamy obawy czy mozna tak rodosnie obciazyc instalacje
ASO Mitsubishi nie ma takich obaw, a wg pisma z MMC gwarantuje ono jakość usług ;)
Student - 10-09-2010, 09:10

Chyba za bardzo wchodzicie w teorię kwantową.
Podpinaciwe jak u kkolegi lub poprzez wiązkę z Thule i musi działąć.
O jakim obciążeniu pioszecie , to herezje wyssane z palca.
Instalka jest tak skonstruowana że przeniesie 10A na każdy obwód a wy się zastanawiacie że dwie żarówki obciążą cąła wiązkę.
Jeżeli jest już po gwarancji to założenia haka dla laika to 2 godziny łącznie z lutowaniem, nie chcecie lutować to stosujecie szybkie złącza które same nacinają izolację szt. ok 1zł czyli potrzebujecie od 5 do 7 złączek.


PS. Podziwiam mechanika-elektryka, trzeba mieć tupet aby wsadzać klientowi taki kit i jeszcze brać za to kasę , bo on jest fachowiec :finga:

3r3as3r - 10-09-2010, 11:22

hhhmmmm a nie prościej wam chłopaki kupić oryginalny moduł Mitsu za 200zł do haka pasujący pod kostkę ??? po co wam jakieś kombinacje i problemy... nie rozumiem tego za bardzo :/
koniu12 - 10-09-2010, 17:56

Mam oryginalny zestaw, ale nie ma w nim modulu (przekaznik etc.) i dlatego pytam
13zbyszek13 - 10-09-2010, 21:33

Najszybciej ,najtaniej ,najlepiej podjechać do kogoś kto profesjonalnie montuje haki.
I podłączyć tak jak powinno to byc a nie kombinować .

rezon - 11-09-2010, 08:43

13zbyszek13 napisał/a:
podłączyć tak jak powinno to byc a nie kombinować .
podpięcie THule'a to wg instrukcji obrazkowej wypięcie i wpięcie kostek. Do tego nie trzeba filozofii. Chodziło o jakąś ściemę montera, że LEDY pracują na niższym napięciu i obawy, że nie wytrzyma instalacja Outka.
13zbyszek13 - 11-09-2010, 19:59

rezon napisał/a:
podpięcie THule'a to wg instrukcji obrazkowej wypięcie i wpięcie kostek. Do tego nie trzeba filozofii. Chodziło o jakąś ściemę montera, że LEDY pracują na niższym napięciu i obawy, że nie wytrzyma instalacja Outka.


Bzdura totalna jak mogą pracować na niższym napieciu ?

rezon - 11-09-2010, 21:07

koniu12 napisał/a:
LEDy pracuja w nizszym napieciu i podlaczenie 12V obicazenia na haku moze doprowadzic do kataklizmu (ponoc ktos tak uwalil nawet ECU w Golfie...)
13zbyszek13 napisał/a:
Bzdura totalna jak mogą pracować na niższym napieciu ?
jak widzisz różne teorie panowie mechanicy potrafią wykreować, byle naciągnąć klienta
13zbyszek13 - 12-09-2010, 08:45

rezon napisał/a:
jak widzisz różne teorie panowie mechanicy potrafią wykreować, byle naciągnąć klienta


i to jest proza życia :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group