To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] nowa rama do pajero II

f04 - 16-10-2018, 19:33

Trochę odgrzewany stary kotlet i dawno mnie tu nie było ale wróciło Pajero II.
Chciałbym odnowić ramę. Wiem co i jak itp ale chciałbym aby było szybciej kupić 2 ramę zrobić i założyć. Tak, wiem Vin itp, są tabliczki zastępcze, nowy Vin też można nadać.

Czy rama z Pajero sport pasuje do wersji II?

Mirek1275 - 18-10-2018, 22:25

f04 napisał/a:
Trochę odgrzewany stary kotlet i dawno mnie tu nie było ale wróciło Pajero II.
Chciałbym odnowić ramę. Wiem co i jak itp ale chciałbym aby było szybciej kupić 2 ramę zrobić i założyć. Tak, wiem Vin itp, są tabliczki zastępcze, nowy Vin też można nadać.

Czy rama z Pajero sport pasuje do wersji II?


Z tego co wiem to musi być od Pajero II, w dodatku z uwzględnieniem wersji silnikowej.

Anonymous - 28-07-2019, 10:06

Witam, mam do was pytanie w sprawie oceny stanu ramy. Chciałem ostatnio kupić Pajero II ale jedna rzecz mnie zawsze zniechęcała. Otóż z zewnątrz rama wyglądała ładnie, niektóre egzemplarze miały w pełni czytelny VIN, jednak wystarczyło włożyć palec przez otwór inspekcyjny i na dnie profilu mamy leżały płytki rdzy, czasami dało się oderwać spory kawałek od wewnętrznej strony ścianki profilu.

Czy takie egzemplarze to już tylko do dojeżdżenia? Czy coś się z taką ramą da zrobić?
Pytam ponieważ auto jest naprawdę ładne, nawet drzwi mają idealne spody, ale oczywiście idąc w las bardziej ciemno i w nadkolach dziury, spod nakładek błotników też coś gdzieniegdzie wypadnie choć jeszcze nie wylazło na światło dzienne. Auto jest z komisu więc tradycyjnie wszystko zapaćkane bitexem (nawet wahacze, końcówki drążków) wiec jak się nie dotknie to się człowiek nie dowie.
Silnik, skrzynia napędy pracują cicho, wszystko działa. I już nawet byłem skłonny kupić (17tys zł) i robić ale jak z ramy zacząłem przez otwory inspekcyjne wyciągać rdzawe chipsy to odpuściłem.

Czy taką ramę trawi już rak i tylko czekać aż pęknie na skutek osłabienia przekroju? Co o tym sądzicie? Warto się w to ładować czy odpuścić? W vitarce z Włoch miałem ramę w stanie idealnym zarówno na zewnątrz jak i w środku, stąd wysokie wymagania.

PS. Gdzie szukać pajero żeby kupić dobre? Obejrzałem już tyle 3.0V6, w różnym przekroju cenowym. Za 6tys rama tragedia a buda z braku wsporników osiadała na ramie.
10tys auto do jazdy, zewnętrznie rama ok widać że ktoś piaskował ale w środku garść luźnej rdzy i spód budy prosił o reperaturki.
17tys (wyjściowo 18,9) auto do jazdy, czyste, ciche, wszystko działa, napędy, silnik, skrzynia powiedziałbym super. Nawet spody drzwi pomijajac klapę bagaznika były idealne. Ale mimo iż rama zewnętrznie wyglądała doczyszczenia i zabezpiecznia, to w środku znane z egzemplarza za 10 rdzawe chipsy, choć mniej. Czy za takie auto warto jest płacić 17tys? Wg mnie 10max a reszta to renowacja.

Georg - 28-07-2019, 12:21

Nie ma dwudziestoletniego auta z czystym wnętrzem ramy; ważne, by jej konstrukcja z węzłami nośnymi była bezpieczna. Dla oceny, doświadczonemu blacharzowi wystarczy młotek i kilka otworów kontrolnych. Przy ocenie pozytywnej, po zakupie, należy zachować stan aktualny poprzez właściwą antykorozję - są firmy, które to robią odpowiedzialnie.
Niestety, przy zakupie komisowym... jazda do blacharza może być problemem. :wink:

pit44 - 31-07-2019, 09:45

Witam
Jeżeli chcesz kupić terenówkę z ramą w stanie idealnym to tylko salon,cała reszta będzie miała wady.
Pozdrawiam

Dżooony - 05-04-2020, 21:23

Cześć
Chciałbym odświeżyć temat i się upewnić na 100%.
Czy ramy 2,5 TD i 3.0 V6 są identyczne? Szykuje się do wymiany ramy, chyba nie ma sensu starej naprawiać i chciałbym mieć pewność, że 2,5 TD będzie pasować do mojej 3.0 V6. Nie trzeba zmieniać łap nawet od silnika?
Dziękuję i pozdrawiam :)

Bugson - 10-02-2021, 21:00

Czy na chwilę obecną są gdzieś dostępne nowe ramy do pajero II 3,5v6 manual? Gnije ten parch na potęgę, łatana była wielokrotnie i nr dawno już nie ma, ale strasznie go lubię i trza to uratować. Był bym bardzo wdzięczny za jakiś namiar. Przydałoby się też jakieś reparaturki nadkoli ale to pewnie trzeba sobie samemu wyklepać.
marcins88 - 02-12-2023, 13:29

podpinam się z pytaniem pod wątek, bo najbardziej pasuje :)

Czy rama z PAJERO II LONG 2.8 lub 2.5 DIESEL będzie pasować do PAJERO II LONG 3.0 V6 BENZYNA?

zbyszekm2 - 13-12-2023, 14:50

marcins88 napisał/a:
podpinam się z pytaniem pod wątek, bo najbardziej pasuje :)

Czy rama z PAJERO II LONG 2.8 lub 2.5 DIESEL będzie pasować do PAJERO II LONG 3.0 V6 BENZYNA?

z 2,5 będzie pasować.
2,8 będzie trzeba po spawać parę rzeczy. Mocowanie poduszek silnika, mocowania ramy w niektórych miejscach, mocowanie drążka z tablic dawnego tylnego, i belkę pod skrzynie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group