To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana drążków kierowniczych

robertdg - 09-09-2010, 08:42

Krzyzak, z ciekawości zapytam, ile zajęła Ci operacja wyciągięcia i włożenia magla, łacznie z pełnym jego ozbrojeniem, uzupełnianiem układu kierowniczego i zrobieniem wstepnie zbieznosci :?:
Krzyzak - 09-09-2010, 08:46

robiłem to popołudniu z przerwami na różne inne kwestie
wstępna zbieżność polegała na tym, że zmierzyłem odległości przed i po montażu między przekładnią a końcówką i na nowych ustawiłem to samo
liczę, że ok. 2 godzin - wtedy to jednak była zupełnie inna sprawa, wymiana drążków była tylko uzupełnieniem; tak naprawdę wtedy zmieniałem przekładnię

edit - wyjaśnienie - za pierwszym razem odkręcałem drążek na aucie i cała operacja trwała grubo ponad 2 godziny - dojście do niego było tak fatalne, że następnym razem zdecydowałem się właśnie na demontaż całości - tym bardziej, że właśnie tą całość chciałem zmienić

może z pomocą tego specjalnego narzędzia odkręca się łatwiej - niestety nie miałem okazji korzystać

Hugo - 09-09-2010, 10:00

robertdg napisał/a:
Hugo, nie kazdy ma zdolności cyrkowe
Nie są w tym przypadku potrzebne. Sposób jak każdy inny.
Krzyzak napisał/a:
ja to robiłem to wyciągałem całą przekładnię kierowniczą
O jeszcze lepiej :D
deejay - 09-09-2010, 22:04

polecam zaopatrzyć sie w taki klucz :D roboty przy wymianie 2 drażków max 30 min :)


fj_mike - 09-09-2010, 23:34

deejay, podaj namiary na ten klucz.
Krzyzak - 10-09-2010, 07:00

deejay a jak potem zaginasz blaszki zabezpieczające? też jakimś łomikiem i młotkiem od strony końcówki?
klucz podobny widziałem na Allegro, jednak jego jednorazowe użycie wykluczyło kupno :)

deejay - 10-09-2010, 10:03

klucz dostepny np. w Inter Carsie i na Allegro , koszt takiego klucza ok 250 zł zależy z jakiego zródła :wink: w przypadku mojego fachu rzecz niezbędna :wink:
Krzyżak co do blaszek to dorobiłem sobie taki specjalny "zaginacz " dzieki któremu mam łatwe dojście i bez problemu je zabezpieczam :)

Owczar - 10-09-2010, 10:36

Ja odkręcałem "żabką" hydrauliczną :) Blaszki zaginałem młotkiem i śrubokrętem.
m6riano - 30-09-2010, 17:33

A co powiecie na drążki/końcówki firmy OYODO?
(pytam bo różnice w cenach są dość spore:
drążki:
555-82zł/szt.
Oyodo:40zł/szt
końcówki:
555-58zł
Oyodo25zł/szt.
co prawda na A. znalazłem 555 za 35zł:
http://allegro.pl/koncowk...231854151.html)

kurak80 - 05-10-2010, 19:23

Mam luz na prawym drążku kierowniczym ( mechanik okreslił go jako "drążek kulisty skretny przy maglownicy" :) )...moje pytanie jest takie... czy mogę wymienić tylko ten czy musze wymieniać oba na raz i czy jesli wymienię jeden będe musiał ustawić zbieżność?
robertdg - 05-10-2010, 19:25

kurak80, możesz wymienić jeden i musisz ustawiac zbieżniość
m6riano - 05-10-2010, 20:06

ja mam ten sam problem...prawy prosty(wahacz), lewy drążek i prawa końcówka....wymieniam wszystkie bo później i tak trzeba ustawiać zbieżność a nie wiadomo kiedy "pójdą" kolejne elementy...przynajmniej będę miał spokój.
Owczar - 05-10-2010, 22:48

m6riano napisał/a:
wymieniam wszystkie bo później i tak trzeba ustawiać zbieżność a nie wiadomo kiedy "pójdą" kolejne elementy...przynajmniej będę miał spokój.


Najlepsze rozwiązanie. Tym bardziej że robocizna i ustawienie zbieżności nie jest tanie.

m6riano - 06-10-2010, 07:00

robocizna "u mnie" to akurat kwestia "flaszki" ale geometria to już 120 zł
ziutoon - 22-06-2011, 11:26

Witam,
Mam takie pytanie może ktoś z was sie orientuje. Jaką średniće mają drążki w miejscu gdzie nakręca sie końcówki drązków?

U mnie wychodzi około 14 mm a zakupione podobno do Galanta mają średnice 12 mm.

Muszę zwrócić zakup i zamówic nowe a czas goni.

pomóżcie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group