[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana drążków kierowniczych
robertdg - 09-09-2010, 08:42
Krzyzak, z ciekawości zapytam, ile zajęła Ci operacja wyciągięcia i włożenia magla, łacznie z pełnym jego ozbrojeniem, uzupełnianiem układu kierowniczego i zrobieniem wstepnie zbieznosci
Krzyzak - 09-09-2010, 08:46
robiłem to popołudniu z przerwami na różne inne kwestie
wstępna zbieżność polegała na tym, że zmierzyłem odległości przed i po montażu między przekładnią a końcówką i na nowych ustawiłem to samo
liczę, że ok. 2 godzin - wtedy to jednak była zupełnie inna sprawa, wymiana drążków była tylko uzupełnieniem; tak naprawdę wtedy zmieniałem przekładnię
edit - wyjaśnienie - za pierwszym razem odkręcałem drążek na aucie i cała operacja trwała grubo ponad 2 godziny - dojście do niego było tak fatalne, że następnym razem zdecydowałem się właśnie na demontaż całości - tym bardziej, że właśnie tą całość chciałem zmienić
może z pomocą tego specjalnego narzędzia odkręca się łatwiej - niestety nie miałem okazji korzystać
Hugo - 09-09-2010, 10:00
robertdg napisał/a: | Hugo, nie kazdy ma zdolności cyrkowe | Nie są w tym przypadku potrzebne. Sposób jak każdy inny. Krzyzak napisał/a: | ja to robiłem to wyciągałem całą przekładnię kierowniczą | O jeszcze lepiej
deejay - 09-09-2010, 22:04
polecam zaopatrzyć sie w taki klucz roboty przy wymianie 2 drażków max 30 min
fj_mike - 09-09-2010, 23:34
deejay, podaj namiary na ten klucz.
Krzyzak - 10-09-2010, 07:00
deejay a jak potem zaginasz blaszki zabezpieczające? też jakimś łomikiem i młotkiem od strony końcówki?
klucz podobny widziałem na Allegro, jednak jego jednorazowe użycie wykluczyło kupno
deejay - 10-09-2010, 10:03
klucz dostepny np. w Inter Carsie i na Allegro , koszt takiego klucza ok 250 zł zależy z jakiego zródła w przypadku mojego fachu rzecz niezbędna
Krzyżak co do blaszek to dorobiłem sobie taki specjalny "zaginacz " dzieki któremu mam łatwe dojście i bez problemu je zabezpieczam
Owczar - 10-09-2010, 10:36
Ja odkręcałem "żabką" hydrauliczną Blaszki zaginałem młotkiem i śrubokrętem.
m6riano - 30-09-2010, 17:33
A co powiecie na drążki/końcówki firmy OYODO?
(pytam bo różnice w cenach są dość spore:
drążki:
555-82zł/szt.
Oyodo:40zł/szt
końcówki:
555-58zł
Oyodo25zł/szt.
co prawda na A. znalazłem 555 za 35zł:
http://allegro.pl/koncowk...231854151.html)
kurak80 - 05-10-2010, 19:23
Mam luz na prawym drążku kierowniczym ( mechanik okreslił go jako "drążek kulisty skretny przy maglownicy" )...moje pytanie jest takie... czy mogę wymienić tylko ten czy musze wymieniać oba na raz i czy jesli wymienię jeden będe musiał ustawić zbieżność?
robertdg - 05-10-2010, 19:25
kurak80, możesz wymienić jeden i musisz ustawiac zbieżniość
m6riano - 05-10-2010, 20:06
ja mam ten sam problem...prawy prosty(wahacz), lewy drążek i prawa końcówka....wymieniam wszystkie bo później i tak trzeba ustawiać zbieżność a nie wiadomo kiedy "pójdą" kolejne elementy...przynajmniej będę miał spokój.
Owczar - 05-10-2010, 22:48
m6riano napisał/a: | wymieniam wszystkie bo później i tak trzeba ustawiać zbieżność a nie wiadomo kiedy "pójdą" kolejne elementy...przynajmniej będę miał spokój. |
Najlepsze rozwiązanie. Tym bardziej że robocizna i ustawienie zbieżności nie jest tanie.
m6riano - 06-10-2010, 07:00
robocizna "u mnie" to akurat kwestia "flaszki" ale geometria to już 120 zł
ziutoon - 22-06-2011, 11:26
Witam,
Mam takie pytanie może ktoś z was sie orientuje. Jaką średniće mają drążki w miejscu gdzie nakręca sie końcówki drązków?
U mnie wychodzi około 14 mm a zakupione podobno do Galanta mają średnice 12 mm.
Muszę zwrócić zakup i zamówic nowe a czas goni.
pomóżcie.
|
|
|