To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - 2.5 po naprawie - nadal kłopoty

polaff - 25-09-2010, 16:11

ja bym obstawiał wydmuchniętą uszczelkę z pod głowicy biorąc pod uwagę to jak ją maltretowałeś i fakt sprawdzenia głowicy w warsztacie
Mighn - 25-09-2010, 17:03

hmm ja jej wcale nie maltretowałem :P - dokręcałem ją dokładnie w/g "podręcznikowych" zasad dokręcania głowicy...
1405 - 25-09-2010, 18:02

Mighn napisał/a:
otwory szpilek czyściłem, ale szczerze mówiąc o tym że się mogły oprzeć o dno to nie pomyślałem... a splanowane jest ostro, i nie wiadomo czy to był pierwszy jej raz. Zbyszku, czy są może jakieś grubsze uszczelki? - bo wiem że do wielu aut są w paru grubościach...
Nie z uszczelką kombinuj, a ze szpilkami. Dla pewności to bym spróbował założyć głowicę bez uszczelki i po próbie skręcenia będzie widać czy szpilki ściągają głowice do bloku. Jak bez uszczelki głowica nie da się dokręcić to stąd prawdopodobnie pojawiają się problemy z uszczelką. Jak będzie luz to zawsze możesz pokombinować ze "specjalistycznymi" powiedzmy :wink: podkładkami.
Powierzchnia bloku a dokładnie okolice tulei też muszą być gładkie jak pupcia niemowlaka. Nie ma mowy tutaj o żadnych rysach bo komprecha wcześniej czy później znajdzie sobie w tym miejscu przejście. Wszystko w tej części silnika też trzeba dokładnie papierem ścierny oczyścić. :arrow:

zbyszekm2 - 25-09-2010, 20:34

Mighn napisał/a:
otwory szpilek czyściłem, ale szczerze mówiąc o tym że się mogły oprzeć o dno to nie pomyślałem... a splanowane jest ostro, i nie wiadomo czy to był pierwszy jej raz. Zbyszku, czy są może jakieś grubsze uszczelki? - bo wiem że do wielu aut są w paru grubościach...

W zasadzie producent określa minimalna grubość głowicy i ile można ją splanować, Uszczelki grubsze daje się przeważnie jeśli planowany jest blok.
Otwory pod szpilki są głębsze o ok 5 mm.
Najlepiej sprawdź grubość głowicy. Możesz tez położyć uzbrojona głowicę na bloku na starej uszczelce i zobacz czy tłok będzie uderzał w zawory.

1405 - 25-09-2010, 20:57

zbyszekm2 napisał/a:
Możesz tez położyć uzbrojona głowicę na bloku na starej uszczelce i zobacz czy tłok będzie uderzał w zawory.

Zapewne miałeś na myśli uzbrojoną głowicę ale bez wałka...bo jak z wałkiem to otwarte zawory będą nieco przeszkadzać... :wink:

hajmanek - 25-09-2010, 23:35

Z tego co sie orientuje to przy zwaleniu glowicy szpilki powinny byc nowe, mnie rowniez niedlugo to czeka wiec przekazuje to czego dowiedzialem sie wczesniej. Pozdrawiam
Mighn - 26-09-2010, 15:52

Zrobie tak, głowicę dam jeszcze raz do innego warsztatu na sprawdzenie - rozmawiałem już z nimi i powiedzieli że się wezmą za nią porządnie... jak głowica przejdzie te testy to dopiero będę się główkować co dalej ;) przy okazji będę widział po zdjęciu głowicy w jakim stanie jest nowiuśka jeszcze parę dni temu uszczelka - bo jak będzie nadal "dziewicza" a głowica okaże się być sprawna to... (to lepiej nie myśleć :P )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group