To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - przełączanie napędów super selekt

Bushey - 05-01-2011, 19:31

rico.1 napisał/a:
w anglikach jest odwrotnie


Protestuje: to w europejskich jest odwrotnie :)

Auta skontstruowane w Jap maja drazek napedu po prawej lewarka biegow czyli przy lewej nodze kierowcy. Tak samo w Ang gdzie auta te nie sa produkowane ale sprowadzane przez dilerów. Stad czesto japonskie opisy np. bezpiecznikow.
Co ciekawe w tym samym modelu wypuszczonym na rynek europejski mimo kierownicy z lewej uklad drazkow pozostaje ten sam.

dudik - 16-01-2011, 18:22

Witam terenowców!
Mam problem z przełączaniem napędów w moim Mitsubishi (Pajero II rocznik 95). Kupiłem go dopiero kilka dni temu i stan jest taki:
kiedy jadę na 2H na ideogramie mostów nie palą się żadne kontrolki poza migającym pomarańczowym kwadracikiem pod przednimi kołami, kiedy przełożę na 4H zapalają się zielone kontrolki przedniego napędu oraz ten migający na pomarańczowo kwadracik pod nim (tylne koła nadal są "ciemne"). Po przesunięciu dźwigni reduktora dalej w przód na 4HLc kwadracik przestaje mrugać i świeci na stałe a tylnych kół na wyświetlaczu nie ma nadal. Pozycji N i 4LLC nie udało mi się znaleźć. Poradźcie coś bo umieszczałem ten post już na 3 forach i zero odpowiedzi. To moja pierwsza prawdziwa terenówa i chciałbym z niej w pełni korzystać. Pozdrawiam!

lukas 78 - 16-01-2011, 18:32

posprawdzaj sobie kolego żarówki bo to moze być cały problem w twoim sprzęcie
dudik - 16-01-2011, 18:40

dzięki kolego, przejrzę żarówki. Pozycję N i 4LLc znalazłem (dzięki temu forum). Wkurzający jest ten mrugający, nawet przy jeździe na 2H, pomarańczowy kwadracik. Trudno się jeździ, kiedy ciągle coś Cię ostrzega na kokpicie. Boję się, że może to oznaczać jakąś awarię i że np. blokada tego mechanizmu działa przez cały czas co może spowodować poważniejsze komplikacje (czyt. koszty) :)
Bushey - 16-01-2011, 19:22

Sprawdz skrecajac kola na maks na jakims nieutwardzonym placu czy czasem blokada przodu jest wylaczona. Jesli tak to czujniczek sie zawiesil co sie czasem dzieje.
dudik - 16-01-2011, 19:33

Dziękuję. Jeszcze jedno pytanie, jak dostać się do tych kontrolek podświetlających napęd? Nie chciałbym czegoś wyłamać... :?
lukas 78 - 16-01-2011, 19:36

http://www.maddox.pl/superselect.html
tak to powinno działać
na pierwszej stronie forum masz temat żarówek
więcej czytania mniej pisania :wink:

Bushey - 16-01-2011, 19:39

Wymianę żarówek opisałem w tym wątku: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59953
dudik - 16-01-2011, 20:43

Dzięki wielkie za odpowiedzi (wreszcie jakieś aktywne forum!) :D
Aussie - 17-01-2011, 03:01

Kolego miałem podobny problem. Tylko ja się zorientowałem po występujących naprężeniach. U mnie kontrolki żyją swoim życiem więc za radą kolegów pojechałem na stację podniosłem cały samochód i sprawdziłem na jakim ustawieniu lewarka które koła pracują. Okazało się że jest jak powinno być z tym że cofając z 4h na 2h muszę lekko do tyłu podjechać. Jakbyś miał włączyny 4HLC to na asfalcie np. przy parkowaniu na skręconych kołach będziesz miał mocne naprężenia. Po prostu auto ci się zatrzyma. Wtedy wiesz że masz aktywne 4HLC. Jak włączysz natomiast 4LLC to różnica (do HLC) polega na tym że auto będzie bardzo wolno jechać przy wyższych obrotach (inne przełożenie). Najgorzej jest odróżnić czy jedziesz na 2H czy 4H. Dyferencjał działa więc nie ma naprężeń. Ja poznaje po tym że przy wyższej prędkości np. 70km/h i więcej jest delikatnie głośniejszy i ciężej go rozpędzić powyżej 80 - 100 km/h. Ale i tak najlepiej zrobić lampki bo bez tego to jak we mgle :mrgreen: Poniżej link do mojego wątku:http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
dudik - 17-01-2011, 15:34

Dziękuję Ci kolego za wyczerpujące wyjaśnienia! Muszę się "wgryźć" w temat bo dotychczas nie jeździłem takimi autami a jak widzę nie jest to takie proste (kiedy się nie ma doświadczenia). Wpierw, zgodnie z radami kolegów i twoją, zrobię porządek z kontrolkami a potem zacznę zgłębiać temat napędów. Pozdrawiam!
Aussie - 18-01-2011, 02:47

Spoko ja swego miśka mam zaledwie od trzech miesięcy i to też mój pierwszy łazik:D W każdym razie jest tego trochę.... do opanowania:D
5eba - 18-01-2011, 19:25

dudik napisał/a:
Dziękuję Ci kolego za wyczerpujące wyjaśnienia! Muszę się "wgryźć" w temat bo dotychczas nie jeździłem takimi autami a jak widzę nie jest to takie proste (kiedy się nie ma doświadczenia). Wpierw, zgodnie z radami kolegów i twoją, zrobię porządek z kontrolkami a potem zacznę zgłębiać temat napędów. Pozdrawiam!


Witam kolege z sasiedniego miasteczka :) Wg mnie masz spalone zarowki od tylnych "kol" a mrugajacy kwadrat to problem z czujnikiem.

Auto kupiles do jezdzenia po szosie czy w teren tez chcesz jechac?? :) Jesli to drugie Cie interesuje to wal na PW bo zakladamy klub w sobote i kazdy nowy czlonek mile widziany :)

hajmanek - 18-01-2011, 19:37

A jaka okalica w Wielkopolsce, ze tak zapytam?
5eba - 18-01-2011, 20:46

hajmanek napisał/a:
A jaka okalica w Wielkopolsce, ze tak zapytam?


Sama gora - polnoc wielkopolski



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group