Galant - Ogólne - Czy 4g63 ma kolizyjny rozrząd
pipi_ja - 03-10-2010, 20:11
Ja jak uwaliłem swojego 4g63 to znalazłem bez problemu tyle, że chcieli 50zł za sztukę. Musiałem wymienić 16 szt+uszczelka + robocizna do tego nikt nie dawał gwarancji jak silnik bedzie chodził. Ostatecznie kupiłem inny od anglika za 980zł razem z rozrusznikiem i osprzętem. Po zamontowaniu ręce mi opadły bo kopcił jak smok i dzwonił wszystkimi zaworami Jednak po nagrzaniu zrobiło się znacznie ciszej. Następnego dnia jak odpaliłem usłyszałem tylko ciszę Okazało się że był w lepszym stanie od tego popsutego.
Tyle, że mój miał grubo ponad 200tys, a Twój jeśli przejechał ledwo ponad 100 to chyba warto o niego zawalczyć.
misiu-bisi - 03-10-2010, 21:06
Krzyzak napisał/a: | jakbyś miał kłopot z napinaczem hydraulicznym, to daj znać - pomogę |
a co to takkiego?:) jest tam taki jakby napinacz ale nie podłączony do obiegu oleju-myślałem że w srodku jest spręzyna-w manualu jest coś o tym że niby w imadło tzreba zacisnać-niemiałem takiego imadła- niestety ale próbowałem to wcisnąć i nie chciało za cholerę wejść, więc złożłem do kupy i napiełem pasek rolką w końcu jest na mimośrodzie-trochę bez sensu ten napinacz-możesz mi coś więcej napisać,- o tym bo kurd trochę to zignorowałem nie widząc sensu tego, poza tym jak ustawić koła , wszystkie na znaki tzna góra z dołem+ balans i pompa na znaki i powinno być git?
robertdg - 03-10-2010, 21:12
misiu-bisi, aleś zwalił sprawe z tym napinaczem, jego w samym imadle nie ściska się łatwo i szybko, juz samo maksymalne rozciagniecie napinacza potrafi przyczynic się do zlegu ustawienia rozrzadu (coz z tego ze zgrane sa markery na kolach, jak zmienia sie dlugosc paska pomiedzy kołami zebatymi), trzeba go koniecznie scisnac w imadle, zablokowac szpilka (specjalna ofkors) nastepnie zalozyc pasek i rolka na mimosrodzie ustawic naciag na bodaj jak dobrze pamietam cos w okolicy 4Nm.
Tutaj fotka zapozyczona z postu deejay'a odnosnie ustawienia nierzadu:
josie - 03-10-2010, 21:32
robertdg napisał/a: | rolka na mimosrodzie ustawic naciag na bodaj jak dobrze pamietam cos w okolicy 4Nm. |
No i trzeba dodać, że po tych 4Nm napięcia rolki powinno się obrócić wałem 1 obrót, poczekać 10 czy tam 15min i zmierzyć wysunięcie trzpienia napinacza hydraulicznego które powinno wynosić 3,8-4,2mm.
Naprawdę warto manual przeczytać:) Dane z pamięci, już kilka lat minęło jak z Krzyżakiem takie rozrządy robiłem.
misiu-bisi - 03-10-2010, 21:40
no to super, jak młody sprawę załatwiłem:( zerknęłem tylko w manual bo rozrząd wydał mi sie podobny do 4g37, ok czy może mi ktoś z Was krok po kroku opisać poszczególne kroki przy wymianie-manual to manual-nie zawszze tak zrozumiały jak dobre rady a te 4 nm to jak wyliczyć? no i tą spinkę z napinacza wyjąć po tym napięciu do tych 4nm od razu ?
Krzyzak - 04-10-2010, 07:09
Daniel - zamiast imadła możesz użyć ścisku stolarskiego.
Jak ustawisz napięcie na rolce mimośrodowej poprawnie, to drucik z napinacza powinien wyjść bez żadnych oporów. Zadzwoń do mnie, to Ci wyjaśnię - pisania jest zbyt dużo...
misiu-bisi - 04-10-2010, 22:39
głowa zdjęta, 2 ssące na 1-dynce ugiete reszta wygląda ok-ufff, tłoki całe głowica poszła do sprawdzenia i wymiany zaworów, przy okazji uszczelniacze
Krzyzak - 05-10-2010, 07:54
BTW - masz jeszcze E32? - bo będziesz trochę załamany "jakością" EA - tzn. w EA psują się rzeczy, które w E32 nigdy by nie padły... lista wad fabrycznych jest długa
już nie wspomnę, że w Colcie C5 czy w Galu E3 śrubki się odkręcają a w EA ukręcają - jak w jakimś vw... sam wiesz najlepiej
misiu-bisi - 05-10-2010, 21:09
Krzyzak napisał/a: | BTW - masz jeszcze E32? - bo będziesz trochę załamany "jakością" EA - tzn. w EA psują się rzeczy, które w E32 nigdy by nie padły... lista wad fabrycznych jest długa
już nie wspomnę, że w Colcie C5 czy w Galu E3 śrubki się odkręcają a w EA ukręcają - jak w jakimś vw... sam wiesz najlepiej |
nie mam już, sprzedałem koledze i sobie go chwali, jeżeli chodzi o ea2w to jestem zachwycony a nie załamany:), w każdym calu przypomina mi moją e3-kę, chociażby widok dłuuuiej maski zza kierownicy-wiedz że między e3 a ea2w jezdziłem nissanem-to była dopiero załamka....a to ich forum.. szkoda gadać sami tuningowcy, jeżeli chodzi o śrubki jak na razie nic nie urwałem, wszystko zapewne zależy od egzemplarza jaki sie kupi, mój e3 był w bardzo dobrym stanie , a ea2 wygląda na jeszcze lepszy-nie mam sie do czego przyczepić w tym aucie-kurde filtr oleju jest mitsubishi i pasek też był oryginalny-jestem 2-gim właścicielem, ale do rzeczy
dziś wyciściłem tłoki z góry i niestety odcisnęły sie też na 1-wszym cyl zawory wydechowe, dodatkowo na 3-cim też wydechowe, więc pewnie bedę musiał wymienić 4 zaw.
[ Dodano: 07-10-2010, 21:33 ]
głowica odebrana, wygląda jak nówka:) tylko 2 zawory wyminione reszta ok w sobotę składam-jak niszczyć silnik to z głową
[ Dodano: 08-10-2010, 00:35 ]
Panowie, pytanko, chę sie upewnić czy dobrze rozumiem instrukcję dokrecania śrub w głowicy z manuala:
1 dokręcamy wszstkie z siłą 78 n
2 luzujemy wszystkie
3 dokręcamy z siłą 20 n
4 obrót o kąt 90
5 kolejny obrót o 90?
?
tak ma być?
OLV - 10-10-2010, 00:44
Krzyżak
Witam
Własnie stoi u mnie pod biurkiem karton gratów do wymiany rozrządu
Mam zamiar zlecic to zaufanemu mechaniorowi w Gdańsku ale jak czytam o tym napinaczu i biore go do reki to mam małego pietra że może mi to zwalić
Powiedz czy Ty zajmujesz się takimi wymianami i czy jest możliwość zrobienia tego przez Ciebie
Wybieram sie do ojczyzny w przyszłym tygodniu
Pozdro
Krzyzak - 10-10-2010, 12:28
OLV, mam znajomego (tam, gdzie mieszkam), który prowadzi warsztat - asystuję mu podczas prac dla znajomych z forum
misiu-bisi napisał/a: | czy dobrze rozumiem instrukcję dokrecania śrub w głowicy z manuala |
bierz instrukcję z uszczelki, nie z manuala
misiu-bisi - 10-10-2010, 18:13
no i misio lata jak przed awarią-instrukcję dokręcania wziąłem z manuala, ale powwinno być oki:) całość uderzyła mnie po kieszeni jakieś 600 pln-jeszcze ujdzie. Wielki dzieki Krzyżak za pomoc tel. a pozostałym dziekuję za zapoznanie z tematem i odpowiedzi. Oby nikogo z Was to nie spotkało.
MlodyMat46 - 10-06-2011, 16:39
Witam Kolegów jestem tu nowy, ale do rzeczy. Otóż wymieniłem rozrząd w swoim 4g63 na częściach jakie polecacie z doświadczenia czyli paski Mitsuboshi rolki koyo i napinacz aisin. No i w sobotę padł mi silnik, a raczej rozrząd. Wyglądało to tak: normalnie jeździłem postawiłem auto na parkingu normalnie gasząc, po 3 godzinach poszedłem żeby jechać, a tu rozrusznik kręci jak oszalały a auto nie pali! Zrobiłem odczyt błędu przez zwarcie pinów no i wymrugało mi błąd immo, więc następnego dnia włożyłem drugi kluczyk i auto strzeliło w dolot, ale przynajmniej pozbyłem się błędu z immo. W poniedziałek autko scholowane na warsztat zdjęta osłona rozrządu no i rozrząd przestawił się o 9 zębów!!!, ale co dziwniejsze pasek napięty i ogólny stan bez zastrzeżeń!!! A głowica na pierwszy rzut oka to dostały wszystkie ssące.... może mi ktoś pomóc w czym problem, aby po remoncie nie było powtórki?? czy mechanik mógł coś zepsuć zmieniając rozrząd 3tys. km temu?? proszę o odpowiedź i jakieś rady co do naprawy.
mitsu_pl - 15-06-2011, 18:37
Logiczne wytłumaczenie to albo nie dokręcona śruba wałka/wału, albo ścięty klin... Zależy też co rozumiesz po przez prawidłowo napięty pasek rozrządu, ja pamiętam, że u siebie musiałem delikatnie dociągnąć napinacz, bo wydawał mi się za luźny...
Bury - 15-06-2011, 20:47
Co do ściskania napinacza można zrobić to jak jest jeszcze zamontowany.
Potrzebna jest długa szpilka z gwintem M8 i dwie zakontrowane nakętki na końcu.
|
|
|