To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Nowe diesle, nowe wymagania, dla kogo opłacalne ?

krzychu - 05-10-2010, 13:46

cns80 napisał/a:
Nowe diesle kopcą mniej, bo są nowe i zadbane, a nie dzięki normie.


No nie do końca ponieważ teraz musisz mieć już DPF-a (w Euro 4 nie był wymagany dlatego np. Lancer był jeszcze sprzedawany do niedawna bez DPF-u w 2.0 TDI). Teraz każdy (znaczy od 1 stycznia) diesel musi mieć DPF-a a ten właśnie ma pochłaniać sadze (właśnie ten czarny kolor spalin). A co do "nowości" to od tych silników powinno się wymagać takich norm na badaniu technicznym... Jeśli uszczelni się badania techniczne gdzie temat spalin jest pomijany bądź wkłada się coś w rurę a potem nawet nie patrzy na wyniki :P to będzie czyściej faktycznie.

Co do obliczeń to może teoretycznie tak jest ale w miastach jest dużo gorzej. Jak się przeliczy na powierzchnię tajgi, tundry, pustyni, oceanów i wyciągnie średnią to może teoretycznie tak jest. Praktyka w miastach mówi co innego.

Dodatkowo przy normach Euro nie chodzi głownie o CO2 tylko o NOx i cząstki stałe. CO2 to najmniejszy problem.

cns80 - 05-10-2010, 14:04

krzychu napisał/a:
No nie do końca ponieważ teraz musisz mieć już DPF-a (w Euro 4 nie był wymagany dlatego np. Lancer był jeszcze sprzedawany do niedawna bez DPF-u w 2.0 TDI). Teraz każdy (znaczy od 1 stycznia) diesel musi mieć DPF-a a ten właśnie ma pochłaniać sadze (właśnie ten czarny kolor spalin).
To co ma robić FAP/DPF, a to co no faktycznie robi to dwie dość odległe od siebie sprawy. Ta odległość zwiększa się z wiekiem i przebiegiem pojazdu ;)

Cytat:
Co do obliczeń to może teoretycznie tak jest ale w miastach jest dużo gorzej. Jak się przeliczy na powierzchnię tajgi, tundry, pustyni, oceanów i wyciągnie średnią to może teoretycznie tak jest. Praktyka w miastach mówi co innego.
To nie ma nic do rzeczy, bo to co cię gryzie w nos to przeważnie siarka, a nie CO2. Jak KE chce byc taka "dobra" dla ludzi to niech ograniczy emisję SOx i NOx i związków ołowiu, które stanowią prawie 100% zawartości w smogu. CO2 przyda się roślinkom do fotosyntezy ;)

[ Dodano: 05-10-2010, 14:06 ]
krzychu napisał/a:
Dodatkowo przy normach Euro nie chodzi głownie o CO2 tylko o NOx i cząstki stałe. CO2 to najmniejszy problem.
Jakby tak było to by na specyfikacji auta nie pisali o emisji CO2 tylko NOx, nieprawdaż ???
Nie masz wrażenia że ktoś nabija Cię w butelkę za twoje pieniądze ?

krzychu - 05-10-2010, 14:07

cns80 napisał/a:
To co ma robić FAP/DPF, a to co no faktycznie robi to dwie dość odległe od siebie sprawy. Ta odległość zwiększa się z wiekiem i przebiegiem pojazdu ;)


No właśnie więc jak przestaje działać to wszyscy na to leją i sam bym go wyciął nic kupował nowy...

cns80 napisał/a:
To nie ma nic do rzeczy, bo to co cię gryzie w nos to przeważnie siarka, a nie CO2. Jak KE chce byc taka "dobra" dla ludzi to niech ograniczy emisję SOx i NOx i związków ołowiu, które stanowią prawie 100% zawartości w smogu. CO2 przyda się roślinkom do fotosyntezy ;)


Dokładnie, tylko że norma SOx i NOx z każdym euro jest /2?

[ Dodano: 05-10-2010, 14:09 ]
cns80 napisał/a:
CO2. Jak KE chce byc taka "dobra" dla ludzi to niech ograniczy emisję SOx i NOx i związków ołowiu, które stanowią prawie 100% zawartości w smogu. CO2 przyda się roślinkom do fotosyntezy ;)


Ale to ile wydziela CO2 ma przełożenie na to ile silnik pali paliwa... Ogólnie to co klient chce w specyfikacji albo to czego oczekuje (modnego CO2??) a to co jest ważne to rozbieżne rzeczy. Na szczęście CO2 jest najmniej ważne w normach Euro.

cns80 - 05-10-2010, 14:14

krzychu napisał/a:
Ale to ile wydziela CO2 ma przełożenie na to ile silnik pali paliwa...
To tak jak bym cię pytał o przyspieszenie, a ty byś mi podawał moc i masę. Albo jak bym pytał ile jest 2 + 2, a ty byś mi mówił że tyle co 3 + 1. To jest mydlenie oczu :D

krzychu napisał/a:
Dokładnie, tylko że norma SOx i NOx z każdym euro jest /2?
Tylko że tego nie napiszą, bo musieliby odpowiedzieć na pytania "co emituje najwięcej SOx, NOx" A wtedy by się mogło okazać że za emisję tych związków są odpowiedzialne fabryki "ekologicznych ogniw do aut hybrydowych" (które są kosztowne w utylizacji, ale o tym będzie głośno za 10 lat jak Priusy masowo zaczną oblegać złomowiska), albo fabryki "ekologicznych żarówek". Tego KE by nie przeżyła ;)
krzychu - 05-10-2010, 14:17

cns80 napisał/a:
A wtedy by się mogło okazać że za emisję tych związków są odpowiedzialne fabryki "ekologicznych ogniw do aut hybrydowych" (które są kosztowne w utylizacji, ale o tym będzie głośno za 10 lat jak Priusy masowo zaczną oblegać złomowiska), albo fabryki "ekologicznych żarówek". Tego KE by nie przeżyła ;)


Doszukujesz się torii spiskowych z nutką prawdy. Ale tutaj mówimy o tym że nowa auta będą mniej zanieczyszczały środowisko niż te poprzednie. O fabrykach i tak nie ma mowy w tym temacie...



Jak widzisz głownie NOx-y mają się zmniejszyć... CO2 nawet nie jest wymienione (a zgodzisz się chyba że CO jest mocno szkodliwe?).

cns80 - 05-10-2010, 14:30

krzychu napisał/a:
Doszukujesz się torii spiskowych z nutką prawdy.
Hekeke :) Pożyjemy, zobaczymy :)

krzychu napisał/a:
Ale tutaj mówimy o tym że nowa auta będą mniej zanieczyszczały środowisko niż te poprzednie.
Dla mnie to tak jak mówienie że "ta biała ściana jest bielsza niż tamta biała ściana". Skoro zmieniamy 0,07% kosztem wprowadzenia nowoczesnych technologii, które pochłonęły masę energii (w różnych postaciach) i przyczyniły się do produkcji CO2 (między innymi) to możemy sobie dać siana. To są wygłupy nie ekologia.
krzychu napisał/a:
Jak widzisz głownie NOx-y mają się zmniejszyć... CO2 nawet nie jest wymienione (a zgodzisz się chyba że CO jest mocno szkodliwe?).
CO jest bardzo szkodliwe w odpowiednim stężeniu. Teraz w ramach quizu znajdź procentowy udział CO w smogu :) Dla mnie to nadal pic na wodę. Lepiej niech filtry na fabrykach pozakładają, a wszystkie "trujące państwa" (chiny, taiwan,itd.) obłożą embargiem, albo cłem zaporowym. Wtedy faktycznie ograniczą niekorzystne zjawiska klimatyczne :mrgreen:
krzychu - 05-10-2010, 14:35

cns80 napisał/a:
Skoro zmieniamy 0,07% kosztem wprowadzenia nowoczesnych technologii, które pochłonęły masę energii (w różnych postaciach) i przyczyniły się do produkcji CO2 (między innymi) to możemy sobie dać siana. To są wygłupy nie ekologia.


Nie przesadzaj. Teraz w tej wersji przy przejściu z EURO4 na 5 głównie chodzi o optymalizację spalania (nie dokłada się żadnych nowych elementów jak w benzynie i dieslu). Po prostu silniki muszą lepiej spalać paliwo, mieć lepiej zaprojektowaną komorę spalania, układu dolotowego, wylotowego, szybsze wtryski, szybciej się rozgrzewać itd itp. Recyrkulacja, DPF-y itd itp już były wcześniej wymyślone.

[ Dodano: 05-10-2010, 14:36 ]
cns80 napisał/a:
Lepiej niech filtry na fabrykach pozakładają, a wszystkie "trujące państwa" (chiny, taiwan,itd.) obłożą embargiem, albo cłem zaporowym. Wtedy faktycznie ograniczą niekorzystne zjawiska klimatyczne :mrgreen:


A jak chcesz na nie wypłynąć? Za to na Europejskie kraje jest dużo prościej :ANAL: Niby to nie sprawiedliwe ale ktoś powiedział że jest łatwo?

cns80 - 05-10-2010, 14:51

krzychu napisał/a:
A jak chcesz na nie wypłynąć? Za to na Europejskie kraje jest dużo prościej
W Europie też mogliby filtry zakładać, ale się boją dużych koncernów. A jak chcę wpłynąć ? Tak jak napisałem powyżej: cło/emargo.
krzychu napisał/a:
Nie przesadzaj. Teraz w tej wersji przy przejściu z EURO4 na 5 głównie chodzi o optymalizację spalania (nie dokłada się żadnych nowych elementów jak w benzynie i dieslu). Po prostu silniki muszą lepiej spalać paliwo, mieć lepiej zaprojektowaną komorę spalania, układu dolotowego, wylotowego, szybsze wtryski, szybciej się rozgrzewać itd itp. Recyrkulacja, DPF-y itd itp już były wcześniej wymyślone.
I nadal nie zauważasz że ktoś Cię robi w balona sprzedając Ci ten szajs ?
krzychu - 05-10-2010, 14:55

cns80 napisał/a:
I nadal nie zauważasz że ktoś Cię robi w balona sprzedając Ci ten szajs ?


Zbuntuj się i zastrajkuj. Z tym że bardziej mnie/nas robią w babuko sprzedając np. ekologiczny lakier...

Misiek :) - 05-10-2010, 15:22

cns80 napisał/a:
Wychodzi na to że to bajka dla grzecznych (aczkolwiek głupich) dzieci.

podobna manipulacja jak z terroryzmem.
Jest coś, budują o tym wiele historii, kilku naukowców się wypowie...
tak samo, terroryzm. Teraz mogą w usa łamać wszystkie prawa człowieka jeśli dana osoba jest podejrzana o terroryzm... włącznie z torturowaniem (poczytajcie o nwo, tu też przesada, ale źródło teorii tej ma sens)
Wulkany, dzikie zwierzęta, w nocy przecierz rośliny produkują CO2 a nie tlen.
Produkcja opakowań wszelkiego rodzaju zdatnych do powtórnego przetworzenia (np paczki od czipsów, butelki, plastikowe opakowania od zabawek/zapachów samochodowych i wiele innych) dało by więcej planecie niż spalanie aut.
Pozatym mase kierowców prędzej czy później zdejmie filtry bo będą z Nimi same kłopoty.

Krzyzak - 05-10-2010, 21:14

krzychu napisał/a:
Teraz w tej wersji przy przejściu z EURO4 na 5 głównie chodzi o optymalizację spalania

a mi się wydaje, że głównie po to, żeby wydając takie rozporządzenia o zakazie wjazdu w pewnie miejsca, stymulować sprzedaż i napędzać gospodarkę
w końcu właściciele koncernów często sponsorują polityków i lobbują na swoją stronę - czasem za danym koncernem stoją konkretne osoby - jak pewna niemka, która jest właścicielką połowy BMW

krzychu - 06-10-2010, 16:08

http://moto.wp.pl/kat,236...,wiadomosc.html

Ktoś pojechał mocno o DPF-ach i FAP-ach :shock:

robertdg - 06-10-2010, 16:25

krzychu napisał/a:
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Filtr-czastek-stalych-ekologia-popsula-Diesle,wid,12707472,wiadomosc.html

Ktoś pojechał mocno o DPF-ach i FAP-ach :shock:


Widać, że bardzo pilnie i zażarcie śledzisz wątek :lol:

krzychu - 06-10-2010, 16:28

robertdg napisał/a:

Widać, że bardzo pilnie i zażarcie śledzisz wątek :lol:


:sad3: Już się nie odzywam. Tylko na forum ciężko się czyta takie długie opisy :rolleyes: Nie doczytałem do końca tego na forum a w artykule jakoś było łatwiej dotrwać do końca.

robertdg - 06-10-2010, 16:46

krzychu, nie obrażaj sie jak dziecko, w pierwszym poście, poza listingiem, jest na samej górze podany link do artykułu, pozatym na wp się lepiej czyta po sa pikczery :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group