[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciek oleju
adt81 - 14-05-2011, 16:29
Wymieniłem uszczelki pokryw zaworów ale nadal mokry silnik na dole i upaprana przez to skrzynia biegów bo wentylatory i pęd powietrza rozdmuchują olej. Okazuje się że na 99% winowajcą jest uszczelniacz (oring) w tej "zaślepce" wałka rozrządu od strony akumulatora a ja myślałem że skrzynia puszcza bo smark wisi ciągle pod nią - a kolor oleju podobny . Teraz pytanie czy ktoś zna jakieś oznaczenie lub wymiary tego uszczelniacza (oring) bo w sklepie bez wyciągania nie dobiorę a jak wyciągnę to do sklepu nie pojadę W IC nie znalazłem na stronie nic co by pasowało do tego albo źle szukałem.
fj_mike - 14-05-2011, 17:18
adt81, uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni 93X114X13, w IC będą wiedzieli
http://sklep.intercars.co...&wsk=O&typ=7846
adt81 - 14-05-2011, 17:37
Dziękuję pięknie za informację - tylko z tego numeru wynika że to jest simmering wału korbowego a mnie chodzi o wałek rozrządu - zaraz pod pokrywą zaworów gdzie jest zamontowany chyba uchwyt do podnoszenia silnika - z tego co widzę to na dwie śruby i ponoć tam jest zwykły oring ?
Marcino - 14-05-2011, 23:05
adt81 napisał/a: | Dziękuję pięknie za informację - tylko z tego numeru wynika że to jest simmering wału korbowego a mnie chodzi o wałek rozrządu - zaraz pod pokrywą zaworów gdzie jest zamontowany chyba uchwyt do podnoszenia silnika - z tego co widzę to na dwie śruby i ponoć tam jest zwykły oring ? |
Weź to normalnie odkreć i dołóż silikonu na czoło zaślepki odpornego na wysokie temp np.350stC i po kłopocie, Jak tak zrobiłem za radą Kochajja i jest spokój. Nie ma co się stresować jakimś o ringiem.
Pozdrawiam
robertdg - 15-05-2011, 10:07
adt81 napisał/a: | na 99% winowajcą jest uszczelniacz (oring) w tej "zaślepce" wałka rozrządu od strony akumulatora |
fj_mike napisał/a: | uszczelniacz wału korbowego | Majkel nie o to chodziło manual pokazuje 44, ale nie pokazuje jaka grubość
adt81 - 15-05-2011, 10:15
Marcino napisał/a: | Weź to normalnie odkreć i dołóż silikonu na czoło zaślepki odpornego na wysokie temp np.350stC i po kłopocie, Jak tak zrobiłem za radą Kochajja i jest spokój. Nie ma co się stresować jakimś o ringiem. |
Tak też uczyniłem - czerwony dobry na wszystko - wkrótce się okaże czy pomogło.
fj_mike - 15-05-2011, 14:02
robertdg napisał/a: | Majkel nie o to chodziło manual pokazuje 44, ale nie pokazuje jaka grubość |
Tia, jak zwykle nie doczytałem
Nie mogę tego też nigdzie znaleźć, ale na bank to będzie jedna z tych:
http://www.teilesuche24.d...=100225&at=7002
tomix - 17-05-2011, 18:19
Właśnie,właśnie u mnie też cieknie z pod tego dekielka.Pan Malik powiedział kup oring 44mm na 4.Tak zrobiłem.Jeszcze nie wymieniłem,ale mam nadzieję że to będą te wymiary.Moż ktoś z Was wymieniał i zna wymiary na "bank"?
matek - 05-09-2011, 23:26
witam
mi tez cos cieknie... ale nie wiem co to jest
czy ktos moglby na to rzucic okiem?
http://imageshack.us/phot...0905191122.jpg/
z gory dzieki i pozdrawiam
Matek
fj_mike - 06-09-2011, 06:42
matek, uszczelnienie wałka rozrządu
Krzyzak - 06-09-2011, 06:49
obudowa czujnika wałka
tam jest uszczelka, ale widać już puszcza - zdemontuj, uszczelnij silikonem (np. dirco lub reinz) i tyle
michalniz1 - 14-09-2011, 11:51 Temat postu: cieknie z pod pokrywy zaworów u mnie cieknie olej z pod pokrywy zaworów do gniazd gdzie są świece, wiecie może gdzie mogę dostać takie uszczelki ewentualnie jakieś wymiary, pokrywa zaworów jest sucha z zewnątrz żadnych wycieków
malina_drizzt - 14-09-2011, 14:38 Temat postu: Re: cieknie z pod pokrywy zaworów
michalniz1 napisał/a: | u mnie cieknie olej z pod pokrywy zaworów do gniazd gdzie są świece, wiecie może gdzie mogę dostać takie uszczelki ewentualnie jakieś wymiary, pokrywa zaworów jest sucha z zewnątrz żadnych wycieków |
http://forum.mitsumaniaki...elniacze+gniazd
meydey000 - 14-09-2011, 15:47
michalniz1 koszt kompletu to 60zł tych uszczelek (uszczelka pokrywy+3 uszczelniacze gniazd), więc musisz zamówić 2 komplety czyli 120zł. wymień przy okazji uszczelkę pokrywy bo od temperatury i ona twardnieje a co za tym idzie i z niej poleci olej. koszty niewielkie a po co ci 2 razy rozbierać i odkręcać kolektor dolotowy.
adt81 - 13-10-2011, 12:04
Wprawdzie to jest temat o wycieku oleju ale chyba się kwalifikuje - mianowicie od ostatniej kontroli poziomu oleju (w sierpniu) wyparowało mi ok 0,5 litra . Uszczelki pod pokrywami już kiedyś zmieniałem i tam nic nie cieknie, pod samochodem sucho, z tłumika nie kopci, płynu chłodniczego nie przybywa. Jedyne miejsce gdzie jeszcze mógłby się pojawić to gniazda świec ale to bym pewnie odczuł w postaci szarpania silnikiem bo by było zwarcie ? Jeszcze tam nie zaglądałem bo dzisiaj rano zauważyłem braki - w sierpniu było nieco poniżej maksimum a dzisiaj ok. 0,5cm powyżej minimum więc liczę jakiś 0,5 litra. Pytanie za 100 punktów gdzie ten olej w takim tempie znika bez widocznych objawów ? Dodam że w między czasie zmieniałem świece i przewody WN. Jakieś pomysły ?
|
|
|