To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Jak to sie kabina z paka spotkala

Gene - 09-01-2007, 08:08

Nie wiem wiele o konstrukcji samochodow ale jak na moj gust to faktycznie rama ma okreslona sztywnosc. Ten element poddany odpowiednio duzym silom moze to odczuc. Mysle, ze w Twoim przypadku to nie sama rama ulegla tylko elementy do niej przymocowane. Paka i kabina nie jest juz tak sztywna i w chwili uderzenia nastapila deformacja. Czesci nadwozia sa juz znacznie mieksze. Widzialem juz nie jeden terenowy samochod rozbity po niefortunnej przygodzie w terenie. Tak czy siak, podziekowalbym koledze za wyczyn. (joke)
Anonymous - 08-10-2007, 15:58

Mam pytanie
Jak skończyła się historia tego wgniecenia co na to serwis?
Wczoraj zauwarzyłem u mnie takie samo wgniecenie i nie jeździłem ostatnio w terenie.
Jedyna przyczyna jaka przychodzi mi do głowy to podlewarowanie tyłu w celu zmiany koła.
Zdjęcia doślę później.


Pozdrawiam
Cezar

Anonymous - 08-10-2007, 17:07

To ja tylko dopowiem, że podobne wgniecenie pojawiło na moim Miśku po instalacji hardtopu.... Dziwna zbieżność... W tym samym miejscu, wręcz identyczne... I nie po terenie. Jadę do serwisu i będę wyjaśniał parę podobnych drobiazgów powstałych po wspomnianej instalacji.
Anonymous - 08-10-2007, 23:21

<usuniete przez autora>
Anonymous - 09-10-2007, 13:33

Udam się do serwisu i napisze jak było. Wygląda na to, że nowa rama wcale nie jest sztywniejsza od starej a jedynie lżejsza. Cóż, nie łatwo uzyskać postęp w kostrukcji ramy.
Pozdrawiam
Cezar

Anonymous - 01-02-2008, 09:44
Temat postu: sztywność nowego L200
Dziwna sprawa ale:

Wczoraj jechałem drogą z Palmir do Truskawia (na północ od Warszawy, skręt z E-7 na zachód, przez Palmiry, dojeżdza się do wsi Truskaw).

Droga oznaczona na mapie, nic nadzwyczajnego, tyle że w na połowie długości brukowana a na połowie długości gruntowa, utwardzona. Stoi znak ograniczenia prędkości do 50km/h - ja nawet tyle nie jechałem - no może po bruku tyle, po glebie mniej.

Dzisiaj z niedowierzaniem patrzyłem na miejsce, gdzie paka i kabina są blisko siebie - lakier poobdzierany, blacha wgięta.

Kabinę załatwił tak hardtop low, bo na nim też są ślady. Zjawisko to wystąpiło po prawej stronie fury. Po lewej zaś podwinęła się uszczelka hardtopu.

A samochód nie ma przejechanych nawet 6 tys.

Trochę się zawiodłem - ale najbardziej się boję, że jest coś nie tak ze sztywnością całej fury, skoro sama się potrafi okaleczyć na normalnej, wiejskiej drodze, to co dopiero w ostrym terenie...

Jakie sa wasze opinie - czy może być to jakaś wada fabryczna - np. krzywa rama, źle zamocowana paka itd.??

Dzisiaj podeślę fotki...

pozdr.
S,

Gene - 01-02-2008, 10:45

spyrant bylo juz chyba nie raz! :?
http://www.mitsubishi-gra...er=asc&start=15

Anonymous - 01-02-2008, 14:53

L200 ma sztywną porządną ramę i niewiem czy taki przypadek jak opisujesz powinien pocharatać samochód

Ja swoim cackiem po takich drogach latałem z prędkościami 100 km/h i nic
Nawet raz zagapiłem się przed przejazdem kolejowym gdzieś między Wołominem a Kozłami czy czymś takim i z pr. 120 km na godzine dojechałem do niego po czym wywaliło mnie w gore na jakieś 0,5 m, opadłem na asfalt odbiłem się jak piłka jescze ze dwa razy i nic, nawet draśnięcia.

Mnie się wydaje że to niekoniecznie musi być wina ramy, zresztą wątpie by rama była na tyle gietka i sztywna by tak mocno się wyginała i spowrotem wracała do swojej pozycji.
Może poprostu jest coś nie tak z mocowaniem kabiny lub paki do ramy.
Taka możliwość wydaje mi się bardziej prawdopodobna

Anonymous - 01-02-2008, 16:18

Jak widzę, jest to częsty przypadek. W moim L200 też powstało wgniecenie kabiny po zetknięciu się z paką. Osobiście widziałem jeszcze na trzech Lkach takie same wgniecenia.
W serwisie udają bardzo zdziwionych ale skoro ja na przygodnych autach, a nie jest ich tak wiele znalazłem takie przypadki to oni napewno też sie z tym spotkali. Skoro są zdziwieni to prawdopodobnie problem dotyczy ramy.
Za 8000 km jadę na przegląd to zobaczę co z tym zrobią.

Pozdrawiam
Cezar

Anonymous - 01-02-2008, 17:29

IMO nie ma takiej możliwości by rama nie zachowala swojej sztywnosci podczas jazdy po drodze nie utwardzonej.

Natomiast kabina i paka montowane są przy pomocy elementow posiadających pewną spreżystosc, zapobiega to przenoszeniu wibracj\drgan pochodzących np. od silnika\zawieszenia ale powoduje tez, ze kabina i paka "są aktywne".
Producent hardtopa mogl nie uwzglednic podczas projektowania "swojego cuda" dostatecznie duzego marginesu "wolnych przestrzeni" lub ze wzgledu estetyki znacznie je uszczuplil (bo rozumiem ze szkody wystepują w autach z hardtopem?) Ale jesli paka "haczy" o kabine to jest juz zjawisko bardziej niepokojące...

Hubeeert - 01-02-2008, 18:51

A ja zastanawiam się czy mieliście ładunek na skrzyni?
Może to zabrzmi śmiesznie ale widziałem już pick-upy które gięły się w ten sposób. Tyle, że załadowane.

Anonymous - 01-02-2008, 19:21

Videlec napisał/a:
Producent hardtopa mogl nie uwzglednic podczas projektowania "swojego cuda" dostatecznie duzego marginesu "wolnych przestrzeni" lub ze wzgledu estetyki znacznie je uszczuplil (bo rozumiem ze szkody wystepują w autach z hardtopem?)


Ja mam fullboxa i ta górna część też jest blisko kabiny
Moim autkiem wykonałem już naprawde kilka niezłych skoków i nic się nie dzieje...
...przynajmniej narazie

jacek z płocka - 01-02-2008, 22:52

Witam,
jak opisujesz to hardtop zagiął kabinę ? Ja już swój 2 razy dokręcałem bo się ruszał i ta czarna maskownica/uszczelka się przesuwała. Chyba siadają pod nim uszczelki i robi mu się luźno. Sprawdź w środku dokręcenie hardtopa.

Kibloo - 03-02-2008, 21:25

nie weim dlaczego, ale HugoOrmo tez miał taki przypadek, ja brykam z HT Low i nic takiego mi sie nie stało (czy pusto czy z ładunkiem), ale problem może polegac na zbyt dużym przesynieciu HT do przodu (tzn blisko do kabiny)
Videlec napisał/a:
Ale jesli paka "haczy" o kabine to jest juz zjawisko bardziej niepokojące...

raczej chodziło o HT, bo paka jest rzczej nie do zetkniecia z kabiną, chyba, że bys ramę z 15 stopni skrecił...

ja bym szukał problemu w mocowaniu HTopu

pozdro

Anonymous - 04-02-2008, 17:13

Kibloo napisał/a:

ja bym szukał problemu w mocowaniu HTopu

I jak HTop do przodu idzie to uszczelka lakier na otwieranej burcie wyciera.
Chyba jedno z drugim się łączy :doubt:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group