To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jak wino...

Hugo - 24-10-2010, 15:45

sveno napisał/a:
czy to mozliwe? 13lat i prawie 100tys na jednym oleju?
Niemożliwe :D
sveno - 24-10-2010, 15:48

deejay Nie. Btw. teraz to mi ubliżyłeś :) Wiem, że przekładnie automatyczne mają filtry oleju, a manualne z reguły nie, ale dla pewności pytam czy i w tym przypadku też tak jest.

Hugo tez mi się tak wydaje, w książce znalazłem tajemniczy wpis, jest po niemiecku i nie do rozczytania, ale przy przebiegu ok. 63kkm więc to może być to. Mechanik albo to pisał na kolanie, albo zmienił fach z lekarza :)

deejay - 24-10-2010, 15:53

z tego wszystkiego tak zrozumiałem ze chodzi o silnik i jego filtr :D
robertdg - 24-10-2010, 16:51

sveno, 2.2 litra wchodzi na suchą skrzynie, a wiadome jest, że nigdy do konca nie zlejesz tego oleju, 2litry jest w zupelnosci wystarczajace, filtr olejowy skrzyni wystepuje w automatycznej przekladni ;-)
Psikus - 24-10-2010, 21:57

robertdg, mnie 2 litry brakło musiałem 3 buteleczkę otworzyć.

deejay, ten olej ma inne parametry niz zalecany przez producenta-75w80 - on jest bardziej gęsty? pytam dlatego że i u mnie zaraz po ruszeniu z miejsca po dłuższym postoju 2 zgrzytnie i jak rozkminiałem kwestie oleju to stanęło na zalecanym 75w90 tyle że z motula-skrzynia co prawda pracuje "lepiej" ale dalej w niższych temperaturach 2 zgrzytnie. Uważałem że zalanie gęstszego oleju jeszcze sprawe pogorszy. Byłem w błędzie?

sveno, środek identyczny jak mój, nawet mam taki sam przełącznik od gazu zamontowany w tym samym miejscu :mrgreen:

deejay - 24-10-2010, 22:08

Psikus napisał/a:
deejay, ten olej ma inne parametry niz zalecany przez producenta-75w80 - on jest bardziej gęsty


minimala róznica w lepkości

http://www.dragon.pl/bp/samochod-op.htm

Anonymous - 24-10-2010, 22:09

deejay napisał/a:
Ostatnio przerabiałem temat zgrzytajacej 2-ki i ogólnie zle pracujeącej skrzyni u kolegi Dembowy z MM , który postanowił zalac właśnie Valvoline :wink: i jak do tej pory problemy z 2-jką znikneły i skrzynia zaczeła pracowąc płynniej i ciszej
.
Widzę,że zostałem wywołany do tablicy,więc napiszę coś od siebie. Faktycznie,miałem podobny problem ze zgrzytającym II biegiem i czasem III. Wcześniej miałem zalanego jakiegoś Elf'a, który jak widać nie podpasował mojej skrzyni. Tak więc poczytałem trochę forum i postanowiłem wybrać właśnie Valvoline. Na szczęście wybór okazał się trafny,biegi wchodzą gładko bez jakichkolwiek zgrzytów. Ja jestem bardzo zadowolony z tego oleju i postanowiłem,że silnik też będzie pracował na Valvoline :)

fck - 25-10-2010, 16:51

Dembowy, i dobrze robisz. Ja jeżdżę już 2 galantem na valvoline maxlife 10w40 i nie mam powodów do narzekań, poza tym cena oleju jest jak najbardziej ok
liczner18 - 29-10-2010, 21:16

a co myslicie o oleju castrol transmax e do szkrzyni?? ogolnie jest do automatow japonskich ale producent podaje ze mozna go lac tez do manuala, myslicie ze leprzy bedzie ten valvoline? w silniku jezdze na castrolu edge 5w40, a samochod to galant z motorem 6A12.... przebieg 107tysiecy prawdziwy 8)
Marcino - 30-10-2010, 12:51

liczner18 napisał/a:
a co myslicie o oleju castrol transmax e do szkrzyni?? ogolnie jest do automatow japonskich ale producent podaje ze mozna go lac tez do manuala, myslicie ze leprzy bedzie ten valvoline? w silniku jezdze na castrolu edge 5w40, a samochod to galant z motorem 6A12.... przebieg 107tysiecy prawdziwy 8)


nie lej oleju z autmatu dio manula, jeśli producent skrzyni tego nie przewidział i on nie zaleca.
Ja w pracy zaleam Brazylijskie skrzynie Dexronem III ale własnie takie sa wymogi testu, i testyjemy własnie synchronizatory.

Jak chcesz to kup ten Valvoline, lub texaco 75w-80 albo odpowiednik Rover MTF 75W-80.
Jak przekombinujesz to smarownie skrzynie bedzie liche, a i same synchronizatory potrzebuja odpwiedni olej zeby sie smarować i przy okzaji chłodzić.
Pozdrawiam

sveno - 30-10-2010, 19:58

owocny weekend na wsi u rodziców:
wymienione kierunkowskazy na białe, wizualnie gal prezentuje sie duzo lepiej, fotki wrzuce pozniej
wymieniony płyn w układzie sterowania sprzęgłem i odpowietrzony układ, brak poprawy ws pracy skrzyni
skasowany luz na pedale sprzęgła, ogólnie niewielka poprawa tzn dwójkę bez zgrzytu mogę zapiąć przy 1500rpm a nie jak wczesniej 1250 :) dla mnie to już coś, ale nie moge tego tak zostawić, dalej nie możliwa jest redukcja z 3 na 2 przy predkości większej niż 15km/h :( niemozliwa w sensie ze zgrzyt jest nie do zniesienia, zaznaczy trzeba przy tym, ze redukcja do jedynki jest mozliwa nawet przy 30km/h
niestety zaprzyjazniony mechanik nie znalazł dla mnie czasu i olej w skrzyni nie wymieniony, a kupiłem już 3l Valvoline 75w-80 i tu mam pytanie, czy można to zrobić samemu? Znaczy się wiem, ze mozna, ale potrzebuje troche pomocy:
1. Jak spuścić stary olej? Wjechałem autem na kanał i widziałem chyba śrubę spustową ale była na bocznej scianie skrzyni na wysokości 1-2cm od dna, a nie od spodu, czy w związku z tym, aby pozbyć się w całości starego oleju trzeba odkrecać taki dekielek (6 albo 7 śrubek od spodniej sciany skrzyni) czy wystarczy tą boczną? I czy ta w boku to nie jest przypadkiem otwór ustalajacy poziom oleju w skrzyni (lac olej az zacznie sie wylewać tym bocznym otworem?)
2. Gdzie znajduje sie wlew do skrzyni? Zaprzyjazniony mechanik podpowiedział, ze może być pod tym całym sprzętem znajdujacym się nad skrzynią, czyli filtr powietrza i akumulator i albo trzeba to wszystko demnontować albo prosciej, w widocznym miejscu od gory skrzyni jest jakiś czujnik, wyjąć go i za pomocą lejka z wężykiem tamtedy wlać olej. Jezeli tak to czy ten czujnik (podejrzewam, ze jest to linka do prędkościomierza) wyjmuje sie w jakis specjalny sposób, czy poprostu do góry?
3. Czy poprostu olać zaprzyjaznionego mechanika i nie paprać się w tym samemu bo w byle warsztacie zrobią mi to za 20zł?

Poradziłem sobie za to z wymianą płynu chłodniczego (niby było zalana coś zielonego ale dla bezpieczenśtwa wymieniłem na borygo) odpowietrzyłem układ, spuścilem takze płyn do spryskiwaczy i zalałem zimowy

robertdg - 30-10-2010, 21:36

sveno napisał/a:
1. Jak spuścić stary olej?
śrubą na klucz imbusowy, w bocznym korpusie niedaleko półosi krótkiej (strona kierowcy - część korpusu mechanizmu różnicowego), śruba jest wkręcona z boku, a nie na samym dole ;-)
sveno napisał/a:
2. Gdzie znajduje sie wlew do skrzyni?
OD czoła skrzyni - od strony chłodnic (wysprzęglika), mniej więcej w połowie wysokości skrzyni, także na klucz imbusowy - jest to zarówno wlew jak i miejsce do kontroli poziomu oleju w skrzyni
sveno napisał/a:
3. Czy poprostu olać zaprzyjaznionego mechanika i nie paprać się w tym samemu bo w byle warsztacie zrobią mi to za 20zł?
Możliwe, zależy na jaki warsztat trafisz i w jakim stopniu fachowości zostanie wykonana usługa.
Psikus - 30-10-2010, 23:19

Cytat:
wymienione kierunkowskazy na białe
a żarówki na czarne wymienione? :mrgreen:
sveno - 31-10-2010, 16:56

Psikus napisał/a:
a żarówki na czarne wymienione?


pozostawie bez komentarza


Olej wymieniony, żadna filozofia jak się ma pomoc mitsumaniaków na forum,
Co do rezultatów, to tak jak się spodziewałem, czyli jest troche lepiej: Zapięcie dwójki bez zgrzytu możliwe jest na wyższych obrotach niż wczesniej, ale i tak nie ma mowy o jakimkolwiek dynamicznym starcie (chyba, że z pominięciem dwójki). Redukcja z 3 na 2 dalej niemozliwa przy predkości powyżej 20km/h (kombinuje troche z miedzygazem i czasami sie udaje przy wyższej prędkości.) Ogólnie skrzynia pracuje lepiej na nowym oleju, biegi, poza ta nieszczesna dwojką wchodzą dużo lżej i płynniej, ale i tak trzeba bedzie zainwestować w nowe synchro. Nie chce kupować innej skrzyni, bo nie wiadomo na co trafie a i ceny powalają (na Allegro najtańsza kosztuje 1400zł)

Gdzieś na forum kiedyś czytałem, o jakimś użytkowniku, który sprowadza części nazywa się chyba japanezze? Dajcie na niego jakieś namiary ok? A tak poza to na jaką kwotę muszę się przygotować (części+robocizna)???

Druga sprawa to czy polecicie jakiś warsztat w Krakowie lub okolicy, który się tego podejmie? Na spotkaniu MM Jackall wspomniał o jakimś człowieku, który został wybrany mechanikiem regionu małopolskiego, macie namiary na niego?

Psikus - 31-10-2010, 17:32

Ale dlaczego bez komentarza? nie rozumiem...

Łożyska to koszt ok 800, synchronizatory od 300-500 za sztukę (ceny do 2,0) Średnia cena wyjęcie i włożenie skrzyni biegów to ok 300; za rozłożenie , wymianę bebechów i złożenie podobnie.

kontakt do Japaneze: 422154402



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group