[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Wolne obroty na jałowym biegu
mjsystem - 25-10-2010, 21:00
Luk napisał/a: | Skala obrotomierza na początku nie jest liniowa. Przyjrzyj się kreseczkom krótszym i dłuższym. Dłuższa kreseczka oznaczająca 500 nie jest w połowie. Połowa pomiędzy 0 a 1000 to będzie połowa między 500 a 750, czyli jakieś 625 |
Własnie po obserwacji miałem to samo napisać, ale Luk mnie uprzedził Tak czy owak obroty w miśkach są standardowo niższe niz w autach, którymi do tej pory jeżdziłem:)
jaca71 - 25-10-2010, 21:17
mjsystem napisał/a: | Tak czy owak obroty w miśkach są standardowo niższe niz w autach, którymi do tej pory jeżdziłem:) |
Jeszcze raz sprawdziłem
Pod klapa napisali 700 (nie jak wcześniej pisałem 750) +- 100 i dokładnie okolice 700 trzyma jak głupi.
Nie wydaje mi się żeby 500 to była prawda.
BTW. Wszystkie samochody jakimi benzyniakami jeździłem miały wolne w przedziale 700-800rpm
greg.ps - 25-10-2010, 21:34
Dzięki za Wasze opinie ...
Też się przyjżałem tej podstępnej nielinowości skali i różnym długościom kreseczek w polu do 1000 rpm ... macie rację ... Muszę zweryfikować podane wcześniej dane. Na ciepłym silniku na postoju ok. 630 tocząc się ok. 750 - więc myślę, że to OK.
mjsystem - 25-10-2010, 21:50
jaca71 napisał/a: | Wszystkie samochody jakimi benzyniakami jeździłem miały wolne w przedziale 700-800rpm |
Ja miałem raczej 800-900 ale to nie ma znaczenia. Po prostu uważam, że Miśki trzymają równą pracę silnika przy ok 700 i z tego mozemy byc dumni:)
[ Dodano: 25-10-2010, 21:52 ]
greg.ps napisał/a: | Dzięki za Wasze opinie ... |
Greg przyjedź na spot zabrzański, jest co niedzielę pod M1, temat znajdziesz tu:
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=540
Silverrr - 26-10-2010, 19:06
Zgodnie z obietnicą sprawdziłem dzisiaj jak to jest. Przy zimnym silniku tocząc się na luzie z górki był równy 1000 a po rozgrzaniu silnika po dystansie około 6km było na drugiej kresce na obrotomierzu gdy jechał na luzie.
greg.ps - 26-10-2010, 19:29
mjsystem napisał/a: | Greg przyjedź na spot zabrzański, jest co niedzielę pod M1 |
Dzięki ... , nie wiedziałem, że tak blisko mnie mają miejsce takie wydażenia. Przyjadę chętnie. Mam co prawda trochę ciasno z czasem, ale mam nadzieję, że jakoś się uda .
Silverrr napisał/a: | Przy zimnym silniku tocząc się na luzie z górki był równy 1000 a po rozgrzaniu silnika po dystansie około 6km było na drugiej kresce na obrotomierzu gdy jechał na luzie. |
Czyli bardzo podebnie jak ja ... druga kreska to zgodnie z naszymi ustaleniami 750 .
hendryk55 - 16-07-2019, 14:15
Witam . właśnie wróciłem od mechanika. Miałem wolne obroty na ciepłym ok750 ale wtedy drżała kierownica .Teraz nie drży ale obroty ok 1000. mechanik stwierdził, że naprawił silniczek skokowy/krokowy i przeczyścił przepustnicę. Czy te 1000 obrotów to nie za dużo?
Bizi78 - 16-07-2019, 14:45
Spróbuj przeprowadzić naukę obrotów, może pomoże.
tyku - 16-07-2019, 15:28
hendryk55, Obroty mają być takie jak tu: https://youtu.be/wQJRvlxOt6s
tomaszekk7 napisał/a: | Po wyczyszczeniu przepustnicy należy rozłączyć akumulator na ok. 15 minut. Następnie po włączeniu akumulatora rozgrzać silnik i nauczyć auto obrotów. Czyli 10 minut samochód ma pracować bez obciążenia na wolnych obrotach, wyłączamy silnik następnie załączamy na 10 minut pod obciążeniem ( załączamy w pojeździe klimę ,radio światła długie i ogrzewanie). Wyłączamy silnik i ostatni 3 raz załączamy silnik na 10 minut na wolnych obrotach. Wyłączamy i obroty są OK.
Jeszcze jedno przepustnica jest sterowane elektronicznie nie przy pomocy linki . Dlatego aby była otwarta należy przekręcić kluczyk i wcisnąć pedał gazu do oporu wtedy będzie max. otwarta. Można też ją wymontować, ale to już więcej roboty . |
http://faq.lancer-club.ru...80126800ENG.HTM
hendryk55 - 18-07-2019, 17:18
Witam i dziękuję za poradę. Mam nadzieję,że zrobili to w warsztacie. Mam pytanie, czy taką naukę obrotów można zrobić po przejechaniu ok 200 km?
Pozdrawiam.
|
|
|