To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Problem ze skrzynią automatyczną

VirMan - 19-01-2012, 22:32

no to gościu pewnie wlał niewiadomo co. Pasowałoby sprawdzić co wlał i czy jest czysty olej. Generalnie kabelkowanie + to co wojtek pisał , bo zwykle samo sie nie psuje.
angelos - 20-01-2012, 11:36

olej ze skrzyni przeplywa przez glowna chłodnicę(dużą) oraz przez taka małą. Przy okazji sprawdź ich drożność. Z doświadczenie (nie tylko mojego) ze "specjalistami", sprawdz jeszcze czy wszystko jest szczelne i poprawnie połączone. W wątku Wojtka jest screen (rozdziału o skrzyni automatycznej) z manuala.
adpiekar - 20-01-2012, 19:38

Jeszcze jeden objaw wyszedł taki że nie działa mi ten przycisk pod pedałem gazu co redukuje biegi do spodu, jak myślicie sterownik skrzyni biegów? olej jest czysty i jest stan . Półtora roku temu kondesator mi wylał na płytkę, ale dałem do elektronika i polutował mi kabelkami i wszystko działało jak trzeba.
angelos - 20-01-2012, 19:51

adpiekar napisał/a:
Jeszcze jeden objaw wyszedł taki że nie działa mi ten przycisk pod pedałem gazu co redukuje biegi do spodu, jak myślicie sterownik skrzyni biegów? olej jest czysty i jest stan . Półtora roku temu kondesator mi wylał na płytkę, ale dałem do elektronika i polutował mi kabelkami i wszystko działało jak trzeba.


najprawdopodobniej komp skrzyni albo płyta sterująca wewnątrz skrzyni, bo to one "zarządzają" jej działaniem. Najlepiej na początek podmień kompa bo jest to najmniej inwazyjne, a wykluczy jedną rzecz ewentualnie.

adpiekar - 20-01-2012, 20:50

A nie byłoby tak ?jakby coś ze sterownikiem było nie halo to wbiłoby w tryb awaryjny?
wojtas - 20-01-2012, 21:31

Raczej powinno być odwrotnie, jeśli skrzynia szwankuje.
lukasz12 - 20-01-2012, 23:49

adpiekar napisał/a:
Jeszcze jeden objaw wyszedł taki że nie działa mi ten przycisk pod pedałem gazu co redukuje biegi do spodu, jak myślicie sterownik skrzyni biegów? olej jest czysty i jest stan . Półtora roku temu kondesator mi wylał na płytkę, ale dałem do elektronika i polutował mi kabelkami i wszystko działało jak trzeba.


A PWR/ECO się świecą? Niedziałanie "guzika" zwanego kickdown to może być objaw padniętego komputera...

adpiekar - 21-01-2012, 19:00

PWR/ECO się świeci, sprzęgło OD działa chociaż już nie tak płynnie jak kiedyś, z takim lekkim szarpnięciem. Ogólnie to jeździ normalnie na 1 i 4 , czasami jest tak że sobie powachluje miedzy 2 a 3. Najgorzej że tu u mnie nie ma żadnego machera co by coś poradził.
lukasz12 - 21-01-2012, 19:48

adpiekar napisał/a:
PWR/ECO się świeci, sprzęgło OD działa chociaż już nie tak płynnie jak kiedyś, z takim lekkim szarpnięciem. Ogólnie to jeździ normalnie na 1 i 4 , czasami jest tak że sobie powachluje miedzy 2 a 3. Najgorzej że tu u mnie nie ma żadnego machera co by coś poradził.


Rozglądaj się za skrzynią używaną w dobrym stanie...Najefektywniejsze rozwiązanie...

adpiekar - 27-01-2012, 21:59

Patrzyłem błędy diodą ,na skrzyni nie ma żadnych błędów. Natomiast w ECU wyszedł błąd 11 , a w ABS 15.
wojtas - 27-01-2012, 23:39

Błąd 11: Sonda Lambda prawdopodobnie umarła, ale do tego CE powinno świecić się ciągle. Jeśli CE zapala się sporadycznie, możesz pomału rozglądać się za nową sondą. :wink: Błąd 15 ABS-u: Prawdopodobnie przerwane połączenie pomiędzy sterownikiem ABS, a którymś z czterech czujników (niestety trzeba sprawdzić wszystkie, proponuje zacząć od przednich :wink: ). Przypuszczam, że kontrolka ABS-u też się świeci. Chyba, że zdążyła się przepalić albo jakiś magik zdążył ją wymontować.
adpiekar - 28-01-2012, 13:32

Dzisiaj ruszyłem na pozycji lewarka 2 i autko jechało tylko na dwóch biegach, prawdopodobnie nie mam trzeciego biegu. Ale jak wrzucę na D to jest czwarty bieg i po wciśnięciu sprzęgła OD to jednak zrzuca bieg do dołu . Może ktoś miał taki przypadek?
No i KD w dalszym ciągu nie działa.

zima - 31-03-2012, 21:54

Witam mam podobny problem co kolega Jaca, kod 52 czyli czujnik obrotów A, lub kick band slipage, ale nie zawsze, czasami 4 wskakuje, czasami nie, z 2 na 3 tak jakby slizgało, ale też nie zawsze. Jak jezdze na eco i delikatnie operuje gazem wszystko jest ok, olej i filtr wymieniony, widać było że jeden z zawów też ktoś wymieniał, zastanawiam się czy to nie coś z komputerem skrzyni. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
lukasz12 - 31-03-2012, 22:52

zima napisał/a:
Witam mam podobny problem co kolega Jaca, kod 52 czyli czujnik obrotów A, lub kick band slipage, ale nie zawsze, czasami 4 wskakuje, czasami nie, z 2 na 3 tak jakby slizgało, ale też nie zawsze. Jak jezdze na eco i delikatnie operuje gazem wszystko jest ok, olej i filtr wymieniony, widać było że jeden z zawów też ktoś wymieniał, zastanawiam się czy to nie coś z komputerem skrzyni. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.


Ja bym niestety stawiał raczej na zużycie okładzin ciernych w sprzęgłach. Mam podejrzenia że niewłaściwy olej (za gęsty) powoduje że okładziny delikatnie trą o siebie. I to powoduje przedwczesne ich zużycie, oczywiście nie od razu, ale po kilkudziesięciu tysiącach km tak. Bo jak wyjaśnić że niektóre Sigmy mające >300K km latają bez problemu bez remontu skrzyni, a u niektórych sprzęgło OD zdechło przy 180 tysiącach - a samochód miał udokumentowany przebieg bo właściciel ma go od 8 lat. I niestety także udokumentowane lanie oleju typu Dexron II na którym skrzynia będzie chodzić. Natomiast wiem jaka była różnica u mnie po przejściu z w/w na syntetyk Valvoline, który spełnia wymagania normy SP-III (stosowana dla skrzynek Mitsubishi, Hyundai, Kia)

adpiekar - 27-04-2012, 21:50

lukasz12, No więc dokładnie jako olej jest zalecany? tylko dokładnie. Ponieważ jestem zmuszony wymienić skrzynkę na dniach i chcę zalać dobry olej. Byłbym wdzięczny za podpowiedź. Kilka pytań jescze, czy trzeba opuszczać silnik do wyjęcia skrzynki? i czy sprzęgło jest razem ze skrzynią? i czy trudno się wyjmuje? Na razie starczy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group