Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Misiek umarł!!! pomocy
skiba220v - 03-11-2010, 15:13
zenek_bb ogolnie dzieki za zainteresowanie moim problemem. Pamiętam kiedys cos pytales jak jest podlaczona nagrzewnica w 1g to tak off topic. Co do tego rezystorka i jego parametrów to wiem o co chodzi bo jestem na pierwszym roku elektroniki ale dzieki za uwagi i wskazówki bo czasem mozna cos przeoczyc a co dwie glowy to nie jedna. Zaraz jade do skladu czesci elektronicznych i sprobuje wymienic tego dziada. Sprawdzic niestety nie bede mial jak bo nie mam auta ze sobą [ nie zmiescil sie do walizki] wiec na efekty tej wymiany bede musial poczekac ze 2-3 tygodnie kiedy znów pojade do domu. Tak czy inaczej temat jest aktualny i czekam na propozycje rozwiązan takze od innych Mitsumaniaków pozdrawiam gorąco i z gory dzieki.
[ Dodano: 06-11-2010, 14:57 ]
wymienilem ten opornik tyle ze poki co nie mam jak zprawdzic tego kompa. przejzalem jeszcze raz cala plytke i znalazlem jeszcze jedno miejsce gdzie prawdopodobnie sie "grzalo" doszedlem do tego ze owy punkt prowadzi do zlacza numer 17 w kostce C-66 i dalej idzie do tego tajemniczego dla mnie "motor position sensor" tak samo jak złącze numer 13 i 23 ktore są z kolei powiązane z usmażonym rezystorem... jak by mi ktos powiedzial co to jest ten motor position sensor oraz gdzie on sie znajduje [mile widziane zdjecia] to bylbym wdzieczny. nie wiem czy dobrze mysle ale pewnie tam gdzies bedzie zwarcie w nim.
zenek_bb - 08-11-2010, 07:44
na meila wysłałem Ci schematy i pinout do którego link wkleję tutaj jeszcze dla potomności
http://www.vfaq.com/mods/ecu-harness-1G.html
powiedz które to piny względem tego opisu, motor position sesor to niby krokowiec... do niego od ECU idą 4ry kable, sterują one cewkami masą (2 osobne cewki z centralnym zasilaniem 12V, 4ry krańce sterują 4rema polami magnetycznymi)
skiba220v - 08-11-2010, 09:29
wzgledem tego schematu pinouts to bedą te same numery pinów co opisywalem wczesniej bo jakies tam schematy kiedys znalazlem wiec to bedzie to samo i sie zgadza. 13, 14, 23, 24 oraz 101 i 106 - te piny maja zerowy opor z tym upalonym rezystorem. dodatkowo jeden styk od pinu 17 tez sie troche grzał ale nie ma styku z tym rezystorem na płytce.
[ Dodano: 08-11-2010, 09:37 ]
tyle ze teraz ten 14 trzeba zamienic z 6. dobrze rozumiem??
zenek_bb - 10-11-2010, 02:26
jak zakładasz ECU z 2.0L N/A i wychodzi błąd TPS przepływki i czegoś tam jeszcze to zamieniaj piny i będzie ok
skiba220v - 10-11-2010, 09:04
to znaczy ze moge wstawic ECU z wersji 2.0?? oby mialy te same złącza a chyba raczej mają.
zenek_bb - 11-11-2010, 00:17
mówimy o 1G więc mają 3 złącza
masz 2.0DOHC to wsadzisz kompa z 2.0DOHC powinno działać
mówię powinno ponieważ jest jeszcze wersja ecli na kalifornie, tam sterowanie EGR i czegoś tam (nie znam na pamięć wszystkich schematów) jest inne, ale jak coś to też zaradzimy
skiba220v - 11-11-2010, 00:52
ja mam 1.8 SOHC ale z tego co wiem to z lancera 1.5 montowali i smigało
kicek86 - 12-11-2010, 07:27
zenek_bb napisał/a: | jest jeszcze wersja ecli na kalifornie, tam sterowanie EGR i czegoś tam |
dbają dziady o środowisko, więc mają dodatkowy czujnik temperatury spalin przy zaworze EGR
zenek_bb - 14-11-2010, 02:40
no nie kończy się na tym, do tego dochodzi SV sterowane przez ECU i parę (może nie zmuszajcie do pisania o wszystkim, to nie ten temat...) innych bajerów
skiba220v - 14-11-2010, 11:24
to jak z tym ECU jaki moge wmontowac?? moje 1.8 [4G37] nie odpali na ECU z 2.0?? jakie ECU z innych modeli bedą ewentualnie pasowac bo szukalem do swojego 1.8 i nie znalazłem nic.
zenek_bb - 16-11-2010, 10:39
jak byś mógł zwrócić to spróbował bym skombinować z Mitsubishi Space Wagon 1983-91, Cordia, Galant oczywiście z silnikiem 4g37, powinien mieć ten sam numer MDXXXXXX
|
|
|