To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - GALANT 2.4 GDI 2001r Kombi

sebo199 - 04-11-2010, 21:23

To może ja wtrącę swoje pięć groszy bo miałem jakiś czas Galanta GDI. Co do oleju nie lej nic co jest pół... tylko full... Ja lałem Castrola edge 5W30 i było super (uważaj bo jest 5W30 HC, czyli modyfikowany pół..). Nie słuchaj przesądów że nie można wlać full... po pół..., lej śmiało. Tutaj masz coś specjalnego do GDI: olej do gdi tylko cena ciut wysoka. Mój miał po poprzednim właścicielu zalany magnatec 10w40 i ciut go przepalał i czasem puścił bąka. Po zmianie oleju było o niebo lepiej ( w sumie super). Olej pół... szybko i skutecznie zasyfi Ci dolot.
KaWu - 05-11-2010, 10:00

sebo199 napisał/a:
Olej pół... szybko i skutecznie zasyfi Ci dolot.


Ile to jest szybko i skutecznie w km :?:

sebo199 - 05-11-2010, 12:26

Po czyszczeniu a przed wymianą oleju zrobiłem około 6 tys km. Na przepustnicy był już widoczny lekki nalot i czuć było pogorszenie pracy silnika. Wymiana oleju i wyczyszczenie dolotu załatwiło sprawę. Nie wiem jak jest teraz bo jeździ nim teraz inny MM, ale nie doszły mnie słuchy o jakiś problemach. Może mało profesjonalnie napiszę (nie jestem mechanikiem) ale silnik GDI większość czasu pracuje na ubogiej mieszance zasysając sporo spalin na ponowne przepalenie. Przy niewłaściwym oleju na kolektorze dolotowym osadza się lepka sadza. W końcu po coś wymyślili klasy olejów a do GDI kiedyś Mitsu robiło specjalny olej. No i moim skromnym zdaniem jak się chce dłużej pojeździć autem to należy lać zawsze możliwie najlepszą oliwę (innych płynów też to dotyczy).
fiodorczy - 06-11-2010, 15:34

buhhu - jescze przed wymiana.
spalanie po 345km (okolo - 100 autostrada - 80 - ekspresowka - 165 polskie drogi 50/70/90)

spalanie: 7,37 l.

jestem zadowolony:)

radek79 - czy te uszczelniecze to simeringi? nic nie poszarpuje, czyli ok:)

sveno - dzieki za dokladne wyjasnienie, bede w trasie to nieomieszkam wyprobowac.

sebo199 - chyba przekonales mnie do fulla, ale ten do gdi troszke przegieli z cena heh :(

Gal jest obecnie w stanie rejestracji :) tylko obawiam sie troche co do wysokosci oplat,
konkretnie akcyzy.

aha no i na razie nie zauwazylem niczego w zwiazku ze spalaniem oleju, jeszcze za krotko go mam.

No i te nieszczesne kontrolki, chyba nigdzie nic sie nie swieci ???
Przy najblizszej okazji jeszcze raz lukne.

radek79 - 06-11-2010, 22:01

fiodorczy napisał/a:

radek79 - czy te uszczelniecze to simeringi? nic nie poszarpuje, czyli ok:)

tak na pierwsze pytanie
na drugie piszę żebyś na darmo nie wymieniał pół silnika i nie pchał się w nie potrzebne koszty

fiodorczy - 21-11-2010, 17:07

Autko wreszcie zarejestrowane :)
byly pewne problem, bo troche skopali ci od przegladu.
spisali dmc z tabliczki, a nie z dowodu i nie dali o tym notki.

poza tym jak jest mozliwe zeby byly rozne dane dmc?

po przejechaniu kolejnych 455km (30% miasto) spalil niemalze rowne 10l/100.

poza tym czy dobra metoda jest sprawdzenie spalania przy tankowaniu do pierwszego odbicia?

tak sobie leje. odbilo, a gosciu "nalewacz" mi dolewa, mimo iz wczesniej go informowalem ze chce do pierwszego cykniecia.

Kiedys inny kolo tak mi nalal, ze jak stanalem jednym kolem na krawezniku, to paliwo zaczelo sie wylewac.

teraz lepiej niech do mnie ci ludzie nie dochodza na stacji wogole, skoro nie umieja
wykonac tak prostej czynnosci jak nalanie paliwa.

Musze dolac plyn do wspomagania, mam jescze troche zapasu, bo w escorcie cieknie.
Wiec czy moge wlac do gala dexron II D. czyli mineralny???,
nie wiem co bylo lane wczesniej.
Na pewno czerwony ale czy D czy E (syntetyk). to nie wiem.

SiM - 21-11-2010, 17:36

fiodorczy napisał/a:


po przejechaniu kolejnych 455km (30% miasto) spalil niemalze rowne 10l/100.



niedużo mniej niż moja v6. musisz mieć na prawdę ciężką nogę lub czyszczenia wymaga przepustnica bo jak na mój gust sporawo jak na GDI.

radek79 - 21-11-2010, 21:40

SiM napisał/a:

fiodorczy napisał/a:


po przejechaniu kolejnych 455km (30% miasto) spalil niemalze rowne 10l/100.



niedużo mniej niż moja v6. musisz mieć na prawdę ciężką nogę lub czyszczenia wymaga przepustnica bo jak na mój gust sporawo jak na GDI.


gwarantuje ci że nie przekroczysz tych 10l w gdi ja w swojej v6 nie potrafie zejść poniżej 13l

fj_mike - 21-11-2010, 22:25

fiodorczy, dopiero teraz trafiłem na twój temat.
Gratuluję oczywiście zakupu :wink:

fiodorczy napisał/a:
Wiec czy moge wlac do gala dexron II D. czyli mineralny???

Lej Dexron II

Temat o olejach:
http://forum.mitsumaniaki...29825&start=465
Polecam wnikliwie przeczytać lekturę :wink:

sebo199 - 21-11-2010, 22:39

Mój EX jakiś czas po zakupie zaczął palić pod 10 litrów. Powodem była padająca lambda. Jeszcze działała ale dziwnie.
SiM - 22-11-2010, 10:47

u mnie kwestia spalania wygląda dokładnie tak:

fiodorczy - 22-11-2010, 21:42

Z lambda chyba nic sie nie dzieje, a przepustnice to bym luknal, tylko musze znalezc jakis opis ze zdjeciami gdzie co i jak.

no wczesniej spali nieco ponad 7, ale tylko trasa. Zobaczymy co bedzie dalej.

Witaj fj_mike :)
Szkoda, ze tamten temat nie zostal kontynuowany, gdyz dowiedzialbym sie jeszcze czegos pewnie, no ale moze kiedys.

Aha i chodzilo mi o plyn do wspomagania, a nie o olej :)

W sumie olej, jak mnie przekonal sebo199 wleje syntetyk(ten do gdi troche drogawy).

Wlasnie a 5W30. Bo oleje maja jakies zakresy temperatur, to nie badzie tak,
ze jak bedzie dajmy na to upalnie(latem;)) to cos tam nie teges?

sebo199 - 22-11-2010, 21:57

Ja jeździłem na Castrolu edge 5w30 (tylko full bo jest też HC) i silniczek chodził super. Przed zalaniem a przed zlaniem starego oleju zrobiłem płukankę.
Co do spalanie to ja wypracowałem sobie taką technikę jazdy: dość energiczne przyśpieszanie na każdym biegu tak do około 3-3,5 tys obrotów dbając o to by lampka GDI nie gasła i zmiana na wyższy bieg.
Przed wymianą lambdy palił mi 10-10,5l. Po wymianie spadło do 9. Czyszczenie całego dolotu i EGRa, wymiana na fulla 5w30 i spalanie spadło do 8,5l.
Tutaj możesz poczytać jak znajdziesz chwilkę o moim ex i jego eksploatacji (spalaniu): http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

fj_mike - 22-11-2010, 22:00

fiodorczy napisał/a:
W sumie olej, jak mnie przekonal sebo199 wleje syntetyk(ten do gdi troche drogawy)

Uwierz mi, warto :wink:

fiodorczy - 01-12-2010, 13:37

Niestety musze poczekac jakies 3-4 tygodnie z wymiana rozrzadu.
Jesli byl wymieniony przy 80-90k to chyba wytrzyma ta "chwile".

Wiec na razie zrobilem:

klocki tyl, bo szorowaly przy hamowaniu.
tarcze zostaly przetoczone.
i wymiana oleju na 10w40.

na razie pol-syntetyk, zeby mi nie wyciekl bo wydostaje sie przez uszczelke, a to bedzie
robione razem z rozrzadem.

Czy ktos wie moze co to za olej korbol, nie pamietam dokladnie nazwy, wpisywalem roznie w google i nic. Polecil go mechanik.
Wychodzi na to ze wlal 5 litrow, pare cm powyzej max.
Jeszcze sprawdze rano.
Moge tak smigac?

Niestety nie wiedzial jakiej firmy klocki zalozyl.
Na puselku dojrzalem napis adeko, albo adek, to "o" to chyba byl jakis znaczek.
Jakby ktos byl w temacie to prosilbym o jakies info.

Przy wymianie rozrzadu chyba zrobie mu plukanke i wymienie na syntetyk.

sebo199 na razie przejzalem z doskoku, Jestem przed wyjazdem i na wszystko brakuje czasu:( bede mial chwilke to z checia poczytam. Poza tym bardzo ladny gal :) ale teraz masz beje 5 tak?podobno te samochody zaliczaja sie do tej samej klasy,
da sie je jakos porownac?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group