To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Problem z automatem - kickdown

jacek z płocka - 30-11-2010, 10:38

Takie szarpnięcia z lekkim (bardzo lekkim walnięciem) też mam przy jak ja to mówię zbyt spokojnej jeździe ( lub automat nie może się zdecydować czy już zmieniać czy nie). Zdarza się to u mnie b rzadko w momencie gdy ujmę gazu w momencie zmiany przełożenia. Nieczęsto się to zdarza, żebyśmy się tak zgrali ale to chyba wina dość powolnej zmiany biegów. Zdaje mi się że hydrokinetyki toyoty z lat 90 miały jeszcze gorzej. Po ostatnim przeglądzie w aso na pewno coś mi w sofcie skrzyni zmienili ( choć twierdzą że nic nie robili) bo skrzynka działa kulturalniej np. nie hałasuje jak stoję w pozycji d pod światłami. Zmieniam atf na syntetyk + termostat, na pewno będzie stabilniejszy temperaturowo i skrzynka to odczuje. pozdrawiam
Anonymous - 30-11-2010, 20:55
Temat postu: Pomiar ATF po montażu Termostatu
Włśnie byłem na pomiarze temperaturu ATF po staniu w korku w sewisie MITSU 78" jak w książkach piszą.
Warto - start z miejsca lepszy, lepiej płynnie ciągnie,

Tenere - 30-11-2010, 21:05

Ok, dzięki za odpowiedzi. Prawdopodobnie temp atf-u - jak piszecie - ma bezpośredni wpływ na stuki w mojej skrzyni, dziś na zimno, przy mrozie nieźle raz walnęło...
Problem w tym, że wstępnie w ASO powiedzieli mi, że termostat może i mogliby założyć ale... wówczas stracę gwarancję na rzeczoną skrzynię!!! :headbang:

jacek z płocka - 01-12-2010, 10:35

Jak masz walnięcia to albo czekaj aż ci się posypie, a na pewno tak będzie (oj, ale na części to poczekasz !!!!), albo walcz o swoje w serwisie. Nie powinno walić ,stukać, szarpać ani na zimno, ani na gorąco !!!! To jest fura za niekiepski grosz więc powinni klienta szanować, a w serwisach są niestety matoły i cwaniaki, spece od wymiany oleju za tysiaka ( patrz ostatni tvn turbo).
Ja w zasadzie przez 4 lata nie narzekam na ten dość archaiczny automat, który w tego typu samochodzie powiedzmy że się sprawdza. Tylko z tym chłodzeniem atf -u wyszło im pechowo. Ale z drugiej strony po rozmowach ze specami od napraw automatów w Polsce to wszędzie jest problem z nadmiarem ciepła w atf -e i wszędzie mówią o zakładaniu dodatkowych chłodnic, a nie odwrotnie. Ktoś mówił, że wersje na Skandynawię i Rosję mają termostat ? Jeden telefon do tamtych serwisów i wiadomo czy Mituwisi Polska olewa rodaków. Pozdr

jajacek - 01-12-2010, 13:02

jacek z płocka napisał/a:
Ktoś mówił, że wersje na Skandynawię i Rosję mają termostat ?

Pisałem o tym w innym wątku. W Rosji problem z ASB pojawił się wcześniej i na większą skalę niż u nas - nic dziwnego przy ich temperaturach.
Do serwisów Mitsubishi wezwano właścicieli L200 pod rygorem utraty gwarancji w celu ... wycięcia chłodniczki ASB. Ale podobno kwalifikowano samochody wg nrów VIN, co sugerowałoby, że w niektórych egzemplarzach system chłodzenia był rozwiązany inaczej.
U Rosjan padała nie tylko skrzynia, ale i ATF (za słaba temperatura krzepnięcia).

Jak ktoś lubi bukwy to polecam :mrgreen: :
http://pickupclub.ru/forum/forumdisplay.php?f=24

Natomiast Skandynawię warto by sprawdzić.

Co do serwisu - złóż reklamację na piśmie i powołaj rzeczoznawcę. Ja już jestem po gwarancji, ale chętnie wyobrażę sobie gości jak im rura mięknie.

Pozdrawiam

ToMitsu - 02-12-2010, 01:21

Witajcie koledzy, w ostatni piątek przed nadejściem obecnych mrozów udało mi się zamontować rękami znajomego mechanika w mojej L200 dwie rzeczy, z których w obecnej sytuacji zimowej bardzo jestem zadowolony:
1. termostat skrzyni - nareszcie biegi zmieniają się niesamowicie płynnie i samochód jakby lepiej reagował przy ruszaniu;
2. zamontowałem dwa przepływowe podgrzewacze paliwa, pierwszy amerykańskiej produkcji elektryczny drugi wodny, który po podgrzaniu silnika wyłącza ten elektryczny. Niestety auto kupiłem po zakończeniu gwarancji a serwis proponował mi montaż podgrzewanego filtra z Pajero za jedyne 2800 pln.
Mechanik bardzo gorąco mnie namawia aby na termostacie zamontować czujnik temperatury oleju, tak by mieć pewność, że w okresie letnim jej nie przegrzeje. Zastanawiam się nad tym ponieważ skrzynia ma już swój czujnik z kontrolką alarmową. Zdaniem mechanika może zadziałać z opóźnieniem, jakie jest wasze zdanie? Osobiście wolałbym nie montować dodatkowych zegarów w kabinie.
Następny niepokój jaki przekazał mi mechanik, związany jest z przewodami olejowymi, te w samochodzie mają średnicę 10mm natomiast termostat ma na złączach "główki" średnicy 12mm i na tych zgrubieniach podobno przewody parcieją i pękają, dlatego powinno się je wymieniać ca dwa lub trzy lata. szkoda by było z powodu pękniętego wężą zajechać skrzynię lub utknąć gdzieś w lesie lub polu.

Polecam podgrzewacze jeśli ktoś nie ma - silnik przy rozruchu, obecnie we Wrocku rano -12, pięknie i równo mruczy bez żadnych podskakiwań i stuków jakie pojawiały się wcześniej.

jajacek - 09-12-2010, 11:43

[quote="ToMitsu"]
Następny niepokój jaki przekazał mi mechanik, związany jest z przewodami olejowymi, te w samochodzie mają średnicę 10mm natomiast termostat ma na złączach "główki" średnicy 12mm i na tych zgrubieniach podobno przewody parcieją i pękają, dlatego powinno się je wymieniać ca dwa lub trzy lata. szkoda by było z powodu pękniętego wężą zajechać skrzynię lub utknąć gdzieś w lesie lub polu. [quote]

Cenna uwaga. Trzeba zatem dołączyć przegląd przewodów olejowych przy termostacie do listy czynności przeglądowych.

A przy okazji - to może nieco więcej o podgrzewaczach - i jakieś zdjęcia?

Czujnik temperatury (maksymalnej) w skrzyni zadziała z opóźnieniem - na jakiej zasadzie?
Przecież to elektronika - jeżeli ATF za gorący, to kontrolka zapala się na desce rozdzielczej.

ToMitsu - 11-12-2010, 19:39

Kilka słów w sprawie wspomnianych podgrzewaczy (nie wiem czy to właściwy wątek).
Aby uniknąć ewentualnych problemów z odpaleniem elki podczas mrozów, po rozmowie w serwisie okazało się, że zeszłej zimy było ponoć kilkadziesiąt elek na lawetach ściągniętych do nich, wymieniano filtry paliwa na podgrzewane od Pajero, ale po gwarancji kosztuje ta przyjemność 2800zł. ja zdecydowałem się na:
1. Montaż podgrzewacza elektrycznego tuż przed filtrem. Podgrzewacz sprawdzony amerykańskiej produkcji z wbudowanym termostatem, uruchamia się przy temp. poniżej 4 stopni, moc 150W, cena 200 zł (w listopadzie obecnie 250zł. - pokazały się również inne ciekawe propozycje).

http://allegro.pl/podgrze...1360863118.html

W celu zmieszczenia urządzenia trzeba było zdemontować metalowy przewód paliwowy przed filtrem i zastosować elastyczny.

2. Aby zmniejszyć pobór prądu zamontowałem drugi wymiennik ciepła na wodzie - na małym obiegu do ogrzewania kabiny, było z tym nieco rzeźbienia ale udało się go zamontować. Paliwo po osiągnięciu temp. powyżej 4 stopni wyłączy podgrzewać elektryczny. narazie wszystko się sprawdza a wymiennik jest bardzo wydajny, przewód paliwowy jest wyraźnie cieplejszy. Kupiłem jakiś wyrób rzemieślniczy ale jak by ktoś wolał to pojawiły się terz wymienniki markowe.

http://allegro.pl/podgrze...1349688008.html

http://allegro.pl/podgrze...1360411274.html

jak narazie jestem z tego rozwiązania zadowolony, samochód odpala bez problemów. Silnik pracuje równo co do spalania nie wiem czy jest jakaś zmiana. Jednocześnie założyłem termostat skrzyni, jednakże przy krótkich przejazdach po Wrocku komputer ciągle podaje średnie spalanie 20,8l - nie byłem jeszcze w trasie. Przy jesiennych temperaturach spalanie miejskie wynosiło ok. 15l.

Jak znjde chwilkę to prześle kilka fotek.

Co do czujnika temperatury oleju skrzyni, to też mi się wydaje, że to nadmiar szczęścia i raczej nie będę go montować. Osobiście wydaje mi się, że lepiej byłoby zamontować czujnik ciśnienia oleju na wypadek uszkodzenia lub pęknięcia przewodu.

jawaldek - 13-12-2010, 18:45

Cytat:
Kilka słów w sprawie wspomnianych podgrzewaczy (nie wiem czy to właściwy wątek).
Aby uniknąć ewentualnych problemów z odpaleniem elki podczas mrozów, po rozmowie w serwisie okazało się, że zeszłej zimy było ponoć kilkadziesiąt elek na lawetach ściągniętych do nich, wymieniano filtry paliwa na podgrzewane od Pajero, ale po gwarancji kosztuje ta przyjemność 2800zł. ja zdecydowałem się na:
1. Montaż podgrzewacza elektrycznego tuż przed filtrem. Podgrzewacz sprawdzony amerykańskiej produkcji z wbudowanym termostatem, uruchamia się przy temp. poniżej 4 stopni, moc 150W, cena 200 zł (w listopadzie obecnie 250zł. - pokazały się również inne ciekawe propozycje).
podłączam się do Elek :wink: daję pod rozwagę coś takiego
http://allegro.pl/hit-fil...1348325204.html ja już zamontowałem jest OK jedynym mankamentem to ta skrzynka rozdzielcza->> znaczy jej rozmiary->>ale zdemontowałem a raczej kupiłem drugie (bo te w skrzynce na jakiś pioruński klej wklejone) diody i w wolnym miejscu, dyskretnym miejscu na desce zamontowałem.

jajacek - 14-12-2010, 18:10

ToMitsu napisał/a:

przy krótkich przejazdach po Wrocku komputer ciągle podaje średnie spalanie 20,8l - nie byłem jeszcze w trasie. Przy jesiennych temperaturach spalanie miejskie wynosiło ok. 15l.


15l czy 20 l to jest stanowczo za dużo. Ja też jeżdżę po wrocku (mniej więcej 1/2 czasu jazdy) i średnią mam grubo poniżej 9 l.
Sprawdź silnik (niestety bez podłączenia do MUT III nie obejdzie się) i przeniesienie napędu.
Z doświadczenia wiem, że ASO lubi wlewać do skrzyni rozdzielczej i mostów najtańsze badziewie, byleby spełniało normy (GL3 w skrzyni rozdzielczej i GL5 w mostach).
Ja zamieniłem płyny na syntetyki.

romero - 14-12-2010, 18:45

15/20 to przegięcie,ale "grubo poniżej 9" to również przesada.
jajacek - 14-12-2010, 21:45

romero napisał/a:
"grubo poniżej 9" to również przesada.

Powiem tak - 900 km na 72 litrach to ile wychodzi?
Po prostu wózek trzeba mieć wyrychtowany.

Pozdrawiam

Paweł L200 KRK. - 09-08-2011, 10:38

Witam serdecznie przeczytałem cały temat chyba najciekawszy jaki dotąd znalazłem na forum i oczy mi się otworzyły , sam założyłem parę lat temu temat „odpalania zamarzniętego L200 -6 C” nasze eLeczki wybitnie nie są przystosowane do temperatur naszego regionu a koncern w ogóle się tym nie przejmuje byle się sprzedawało , co ciekawe z tego co zauważyłem prawdopodobnie w trakcie akcji serwisowej odpieli mi zasilanie podgrzewacza paliwa tego już zupełnie nie rozumie ? . Zamierzam wprowadzić usprawnienia sugerowane przez kolegów niestety temat jest tak stary że wszystkie linki do allegro z pasującymi częściami wygasły , proszę podajcie nowe linki z pasującymi częściami wg waszych doświadczeń (termostaty, podgrzewacze, itd.)
Można by się zastanowić jeszcze nad osłoną na bak paliwa , metalowy całkowicie odsłonięty nieźle schładza w zimie naszą kiepską ropkę . Za linki serdecznie z góry dziękuję i pozdrawiam , dawniej Nick PIONIER333 z Krakowa.

Ps. Nigdy nie udało mi się przejechać więcej niż 650 km na baku paliwa , mam nadzieję że po modyfikacjach sytuacja się poprawi. :shock: :supz: :supz: :supz: :supz: :supz: :supz: :supz: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

romero - 10-08-2011, 18:50

jajacek napisał/a:
romero napisał/a:
"grubo poniżej 9" to również przesada.

Powiem tak - 900 km na 72 litrach to ile wychodzi?
Po prostu wózek trzeba mieć wyrychtowany.

Pozdrawiam

Oczywiście jest to możliwe czysto teoretycznie ale tylko trasa i to nie szybciej niż 110/h.
W polskich warunkach raczej nie możliwe.
Pozdrawiam.

robert_warka - 02-01-2021, 20:24

jajacek, Witam.
Znalazlem posty z rozmowa o skrzyni i za zimnym ATF i objawy calkiem podobne jak u mnie w Pajero 3.5 2012r.
Z tego co rozumiem skrzynia V4A5A to 4 biegowy automat z nadbiegiem? (lock up) bo w trybie tip tronic 4 to najwyzszy bieg.
Chyba ze to nie problem to moge VIN podac bo sam do konca nie wiem czy skrzynia u mnie to v4 czy v5 i czy 5 powinna sie zalaczac czy nie. VIN JMYLRV95WCJ708390

Z fory dziekuje za wszelka pomoc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group