Carisma - Techniczne - Wymiana płynu w chłodnicy
tom1312 - 18-03-2009, 01:32
Chooper, na włączonym silniku, tak??
Chooper - 18-03-2009, 10:01
najpierw na wyłączonym, do momentu az sie przeleje. potem zakręcasz i włączasz silnik, aby płyn krążył w obiegu i delikatnie popuszczasz srubke uwazając, bo w układzie rośnie ciśnienie.
tom1312 - 18-03-2009, 20:07
Chooper dzięki wielkie za radę. teraz już wiem co mam po kolei robić
Anonymous - 19-03-2009, 12:39
A może ktoś podpowie jak to jest w DID-ie?
tom1312 - 19-03-2009, 18:22
Chooper mam jeszcze jedno pytanie Odpowietrzać na zimnym czy na ciepłym silniku
loki7777 - 19-03-2009, 18:45
Na zimnym nie ma sensu:)
misibiczi - 16-05-2010, 19:19
Czy opróżnienie układu chłodzenia na gorącym ( po otwarciu termostatu ), niepracującym oczywiście silniku stanowi zagrożenie dla głowicy ?
Wiem, że zdania w tej kwestii są podzielone, zwracam się zatem z powyższym pytaniem mając nadzieję na ostateczne rozstrzygnięcie omawianego problemu. Może ktoś z Was, kto dysponuje odpowiednią wiedzą lub praktyką warsztatową jest w stanie autorytatywnie wypowiedzieć się w tym przedmiocie...
kris80 - 26-05-2010, 23:14
Mam pytanie czy tak powinno być że jak odkręcam korek na chłodnicy na gorącym silniku to wylatuje mi płyn? Nie powinien on uchodzić do zbiorniczka wyrównawczego?
Adam1971 - 06-07-2010, 11:28
Proszę dajcie zdjęcie gdzie jest śrubka do spuszczania płynu chłodzenia z bloku silnika w GDI po lifcie. Wczoraj szukałem z godzinę i jej nie mogę jej zlokalizować. Znalazłem tylko na dole chłodnicy korek do spuszczania płynu a śrubki w bloku nie. A może w tym modelu nie ma w bloku śrubki.
robertdg - 06-07-2010, 13:29
Jak się nie myle znajduje sie z tyłu bloku, niedaleko skrzyni biegów, jest to śruba na klucz imbusowy
Adam1971 - 06-07-2010, 13:34
No nie przyszło mi do głowy że może być z tyłu. Ale tam będzie ciężko się dostać. Zaraz idę zobaczyć czy ją znajdę.
[ Dodano: 06-07-2010, 16:03 ]
No i dupa albo oślepłem albo nie mam tej śrubki. Proszę o zdjęcie
[ Dodano: 30-08-2010, 16:52 ]
Kupiłem sobie dzisiaj miernik do mierzenia temperatury krzepnięcia płynu. Nie wymieniałem jeszcze po zakupie samochodu i okazało się że mam ok -24. To jest chyba troszkę za mało.
Możecie mi dokładnie opisać albo dać zdjęcie jak to jest możliwe bo do tej pory nie mogę znaleźć śruby do spuszczania płynu z bloku. Czy od góry ją odkręcę czy musze mieć kanał. Czytałem że jest ta śruba z tyłu z bloku, ale jej nie widzę. Chciałem sam sobie to zrobić.
I jaki płyn najlepiej kupić? Myślałem o STP lub Prestone
W serwisie powiedzieli mi że chcą za wymianę razem z robocizną 160 zł.
Używają płynu CASTROL
jaxan - 13-09-2010, 12:45
Wie ktoś ile dokładnie tego płynu powinno wejść, bo nie wiem ile kupić. Standardowo banieczki są 5L. A polecacie jakiś szczególnie albo któryś możecie odradzić?
janitor - 23-10-2010, 09:35
Mam problem ze zlokalizowaniem śrubki służącej do spuszczania płynu z bloku cylindrów. Czy ktoś posiadający Carismę z silnikiem takim jak moja, mógłby zrobić fotkę tej śrubki? Czy przed jej ponownym wkręceniem należy ją przesmarować jakimś uszczelniaczem ( tak pisze w manualu), a jeśli tak to jaki środek polecacie?
jaxan - 23-10-2010, 21:03
janitor, dziś znalazłem tą śrubkę. Jest zaraz obok szabelki do sprawdzania oleju. Po jej odkręceniu wyciekło mi ok 1L płynu. Niczym jej nie smarowałem, bo nic nie miałem, ale wydaje mi się, że nie jest to konieczne.
Niestety śrubka nie jest widoczna na zdjęciu, ale głowę daję, że tam jest - pod rurką.
I jeszcze od góry:
A oto ona:
POWODZENIA!
janitor - 24-10-2010, 12:51
jaxan serdeczne dzięki za odpowiedź. W końcu bez strachu, że coś "zepsuję" będę mógł dokładnie wymienić płyn
|
|
|