Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Dziwne zachowanie silnika
pawelsonx - 05-12-2010, 00:26
najpierw je sprawdź a nie wymieniaj załączyłem sposób pomiaru
selerson - 12-01-2011, 18:15
Dzięki za podpowiedzi okazało się, że jedna świeca nie paliła teraz chodzi równo , zauważyłem tylko że na biegu jałowym po długiej terasie ma ok 1000obr/min a gdy jest zimna lub lekko rozgrzana to ma z 800
Jaro1974 - 12-01-2011, 18:32
Tym akuratnie się nie przejmuj bo tak jest i tak powinno być. Najważniejsze że problem został rozwiązany i już wszystko jest tak jak potrzeba. Pozdrawiam.
Robin2 - 30-01-2011, 20:09
Panowie
wiem że macie dużą wiedzę na temat Miśków dlatego mam prośbę:
podpowiedzcie mi, jak sprawdzić czy elektrozawór korekcji kąta wtrysku działa prawidłowo?
Przed świętami wymieniałem wtryskiwacze i ustawiałem pompę wtryskową (w serwisie diesla) bo zapalała mi się kontrolka check engine, po tej naprawie wszystko było OK, auto miało lepszego kopa i słychać było, że praca silnika jest bardziej miękka. Teraz znowu coś się skopało- trudno się uruchamia przy mrozie, kontrolka znów zaczęła się zapalać (na wolnych obrotach), spadła moc. Dziś wymieniłem dwie przepalone świece żarowe (Denso- przetrwały dwa miesiące) ale czuję, że rano znów będzie problem z odpaleniem.
Podejrzewam że zawór padł ale jeśli nie on- to co innego Waszym zdaniem może być przyczyną takiego zachowania silnika?
I co oznaczają cyfry na plastikowej nakładce przy potencjometrze na górze pompy?
Z góry dzięki za pomoc.
Jaro1974 - 30-01-2011, 21:46
Ja u siebie mam świece NGK wymieniałem przed tamtą zimą a z tego co wiem w oryginale chyba są Beru. I raczej jest niemożliwe żeby ci w ciągu dwóch miesięcy poszły dwie świece no chyba że były wadliwe. Pytanie : jak uruchomisz auto to praca silnika jest taka jak była czy klekocze strasznie?
[ Dodano: 30-01-2011, 21:48 ]
A jeszcze jedno - sprawdzałeś świece według opisu który wstawił pawelsonx, na pierwszej stronie tego tematu?
Robin2 - 31-01-2011, 15:01
Jaro,
dzięki za podpowiedź- stare świece to chyba NGK, niepotrzebnie je zmieniałem na Denso. Sprawdzałem świece miernikiem a dla pewności, że nie ma przekłamań (świece chyba są spięte parami) odkręciłem z każdej nakrętkę i zdjąłem przewód.
Dziś rano odpaliłem auto- silnik zaskoczył jak Chuck Norris.
Praca jeszcze nie do końca mnie satysfakcjonuje tym bardziej, że zapala sie check engine. Co prawda przy normalnej jeździe po minucie-dwóch gaśnie ale wolę doprowadzić to do porządku.
Ponawiam pytanie o potencjometr i zawór korekcji wtrysku- skąd wziąć informacje o prawidłowych wartościach (napięciach lub rezystancjach)?
[ Dodano: 16-02-2011, 11:08 ]
Zrobione.
Kąt statyczny wyprzedzenia wtrysku był lekko opóźniony, po regulacji pompy (60 zł w B-stoku na Bacieczkach) wszystko działa OK.
Dziś rano było minus 16 i odpalił bez problemu.
|
|
|